شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در شورای اداری و ستاد تسهیل و رونق تولید شهرستان های جاجرم و گرمه :

۱۷۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی پروژه آلومینیوم جاجرم سرمایه صرف شد

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی پروژه آلومینیوم جاجرم سرمایه صرف شده است.

۱۷۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی پروژه آلومینیوم جاجرم سرمایه صرف شد

به گزارش شمانیوز به نقل از شاتا، رضا رحمانی در شورای اداری و ستاد تسهیل و رونق تولید شهرستان های جاجرم و گرمه با بیان این مطلب، افزود: کارخانه های آلومینا و تولید شمش آلومینیوم می توانند شهرستان های جاجرم و گرمه را متحول کنند.

وی با بیان اینکه صاحبان اصناف، صنعتگران و برخی فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی، تامین سرمایه در گردش، امور بانکی و نرخ مالیات برای این استان را از جمله مشکلات خود معرفی کردند، تصریح کرد: کسانی که در عرصه تولید به ویژه در ۱۴ ماه اخیر فعالیت می کنند رزمندگان جبهه اقتصادی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه، گفت: با تحریم قصد تعطیل کردن تولید را داشتند اما خوشبختانه نه تنها نتوانستند، که شاهد رشد تولید و صادرات شده ایم.

رحمانی با اعلام اینکه از بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی آلومینیوم دعوت می کنیم، اضافه کرد: تفاهمنامه ای ۱۳بندی با استاندار خراسان شمالی در جهت رونق تولید امضا کردیم.

وی با بیان اینکه با هدف رونق تولید در شهرستان ها و استان های محروم، دفتری در این مناطق ایجاد کرده ایم، گفت: آماده واگذاری و تقسیط بهای زمین به کمترین قیمت در خراسان شمالی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل پنجشنبه این هفته آغاز می شود، افزود: برنامه جامعی برای امسال در جهت رونق تولید داریم و امید داریم دغدغه مقام معظم رهبری برطرف شود.

رحمانی ادامه داد: فعال سازی معادن کوچک جزو برنامه های وزارت صنعت معدن و‌تجارت است. در طرف مقابل محصول تولیدی را به صورت قراردادهای بلند مدت خرید می کنیم.

رحمانی در پایان گفت: شهرستان های گرمه و جاجرم که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارند نباید دچار مشکل بیکاری یا تولید و مالیات شوند.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از اغاز سخنانش از صنعتگران و صاحبان اصناف خواست مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی