شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:

سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تولید می کنیم

مدیرعامل ایران خودرو گفت: تولید پژو 301 در فاز نخست ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد بود و ظرف چهار سال بدون اتکا به پژو میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تولید می کنیم

به گزارش شمانیوز به نقل از خودروکار، هاشم یکه زارع صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز کرده است. و بر این اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید خواهد شد.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد:اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

او ادامه داد: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکای به پژو خواهد رسید.

 

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: اقدامات بسیار مناسبی در ایران خودرو به منظور شکل گیری پلتفرم داخلی صورت گرفته که به تدریج اثرات آن مشخص خواهد شد. این در شرایطی است که در شهریورماه امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.

 

در پاسخ به این سؤال که چرا مجدداً همکاری با پژو در دستور کار قرار گرفت و پس از ترک آن این خودرو همچنان به نام پژو به بازار عرضه می شود، عنوان کرد:  این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یک جانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن تمرکز کرده این

 

یکه زارع همچنین عنوان کرد: برای این خط تولید در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied