شمانیوز
شما نیوز

گمرک بوشهر از گمرکات مهم کشور در بخش صادرات است

احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از گمرکات کشور صادر شد که از این میزان بیش از ۲ میلیارد دلار آن از استان بوشهر انجام گرفت.

گمرک بوشهر از گمرکات مهم کشور در بخش صادرات است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، احمد ذاکری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر، جایگاه گمرک در اقتصاد و تجارت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: گمرک در عرصه تجارت و روابط اقتصادی دارای جایگاه مهمی است و در این راستا استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران افزود: گمرک ایران تلاش کرده با سیاست‌گذاری مطلوب گام های مهمی در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی بردارد.

 

ذاکری با اشاره به اینکه در شرایط تحریم هستیم افزود: همه سازمان های مرتبط با تجارت خارجی و دستگاهای نظارتی باید کمک کنند تا بتوانیم خدمات مناسبی به تولیدکنندگان ارائه دهیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با تاکید بر توجه به تسهیل‌گیری در امر تجارت گفت: در تجارت باید به سمت تسهیل‌گری حرکت کنیم تا به صنعت و تجارت کمک شود و امروز با توجه به توسعه تجارت، گمرک به خوبی توانسته با بکارگیری تمام ظرفیت های قانونی خود در این زمینه به وظایف خودش عمل کند.

 

ذاکری از رتبه نخست گمرک ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدردر دنیا خبر داد و افزود: با تجهیز گمرکات به امکانات و فناوری‌های روز ضمن تسریع در ترخیص کالا, گمرک نقش خود را در مبارزه با مواد مخدر به خوبی ایفا کرده است. به‌گونه‌ای که گمرک ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر در بین گمرکات جهان رتبه نخست دارد.

 

وی، با تاکید بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا تصریح کرد: گمرک ایران علاوه بر اینکه در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر در جهان بهترین عملکرد داشته در عرصه مبارزه با قاچاق کالا هم در جهان رتبه دوم دارد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به جایگاه استان بوشهر در عرصه خدمات گمرکی بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۴ گمرک فعال است.

 

وی، تاکید کرد: در شرایط سخت باید همه در کنار هم باشند تا شرایط تجارت برای فعالان اقتصادی در رونق تولید تسهیل شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان اینکه دستور العمل‌های خوبی در حمایت از تولید مطرح است تصریح کرد: فعالان اقتصادی حوزه اقتصاد و تجارت خوشنام می‌توانند از تسهیلات ویژه و ضمانت‌های بانکی حتی در موضوع ارزش افزوده برخوردار شوند.

 

وی گمرک بوشهر را از گمرکات فعال در کشور دانست و خاطر نشان کرد: گمرک بوشهر از جمله گمرکی در کشور است که تمام رویه‌های گمرکی با تمام توان انجام می‌دهد.

 

در این آیین ضمن معرفی بهروز قره‌بیگی به عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از خدمات منصور بازیار قدردانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied