شمانیوز
شما نیوز

حمایت بانک‌ها از بخش تولید

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر ضرورت حمایت بیشتر بانک‌ها از بخش تولید در کشور تاکید کرد.

حمایت بانک‌ها از بخش تولید

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایبنا؛ رحیم زارع گفت: اصلاح نرخ سود بانکی به ویژه در تسهیلات اعطایی به بخش تولید لازم است. نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی با نرخ سود ناچیز و حتی صفر درصد محاسبه می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد که بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور مشکل دارند، دولت به ویژه بانک مرکزی باید با رونمایی از بسته های حمایتی از تولید به رونق دوباره آنها کمک کنند.

وی از برگزاری نشست های تخصصی با بسیاری از واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: لازم است بانک ها پس از تایید اظهارات تولید کنندگان نسبت به ارایه تسهیلات ارزان به آنها اقدام کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها باید بدانند که اگر در ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی پیش قدم شوند به نوعی در رونق اقتصادی و حتی کاهش مطالبات خود پیش قدم شده اند، تصریح کرد: رونق تولید و ارایه تسهیلات ارزان از سوی بانک ها همچون زنجیره ای در کشور بوده و به هم مرتبط هستند.

زارع با بیان اینکه دولت و به ویژه بانک مرکزی باید با وضع بخشنامه ای واحدهای تولیدی را در اولویت ارایه تسهیلات ارزان قرار دهد، گفت: واحدهای تولیدی از جمله واحدهای محق در دریافت تسهیلات هستند، از اینرو با سخت گیری نباید زمینه انزوا و حتی تعطیلی آنها را فراهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied