شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه یک حسابدار دورکار حرفه‌ای باشیم؟

در چند سال گذشته و به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، دورکاری کلمه‌ای است که بیشتر تکرار می‌شود و پیشرفت چشمگیری پیدا کرده. شرکت‌ها بیشتر از هر زمان دیگری از روش های کار از راه دور استقبال کرده اند و طبق تحقیقات انجام شده، در سال 2020 حتی مدیرانی که در به روش کار از خانه دید خوبی نداشتند نیز تحت تاثیر انعطاف پذیری و بهره وری بالای روش دورکاری قرار گرفتند.

حسابداری یکی از قدیمی ترین مشاغل است اما همیشه خود را با به روز نگه داشته است. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر که ممکن است با تغییر جامعه و پیشرفت تکنولوژی تغییر کند و یا حذف شود، یکی از مزایای شغل حسابداری انعطاف پذیری زیادی دارد.

بیشتر وظایف حسابداری اکنون با استفاده از رایانه انجام می شود و دنیای تجارت مدرن از طریق ابزارها و فن آوری های دیجیتال به هم پیوسته است پس میتوان نتیجه گرفت که کارهای حسابداری از خانه قابل انجام است.

11

مزایای دورکار بودن یک حسابدار

 

مزایای دورکار بودن یک حسابدار چیست؟

هنگامی که از راه دور حسابداری را انجام دهید و به یک حسابدار دورکار تبدیل شوید، قادر خواهید بود:

  • کنترل کامل بر محیط کار خود داشته باشید
  • از رفت و آمد طولانی و پرتنش خودداری کنید و در هزینه های بنزین یا حمل و نقل عمومی صرفه جویی کنید
  • برای سایر فعالیتهای شخصی یا شغلی خود زمان بیشتری خواهید داشت و با سهولت بیشتری به کارهای خانه میپردازید
  • می توانید بدون حواس پرتی و با بهره وری بیشتر کار کنید
  • از هر مکانی که دسترسی مطمئن به اینترنت دارید می توانید به کارتان برسید پس می توانید از شهر خود خارج شده و در مسافرت و یک محیط آرام وظایف خود را انجام دهید

چگونه به یک حسابدار دورکار تبدیل شویم؟

به خود یک فضای کاری اختصاصی بدهید

بسیار مهم است که شما یک فضای کاری در خانه خود ایجاد کنید تا بالاترین سطح تمرکز و بهره وری را داشته باشید.

یک میز کار کوچک با لپ تاپ در گوشه اتاق نشیمن یا فضای کاری مشخص می‌تواند کلید بسیاری از مشکلات بوده و مرزی میان زندگی و کار شما ایجاد کند. این به دیگران نشان می دهد که شما در محل کار خود هستید و برای رسیدگی به سایر امور خانه در دسترس نیستید.

یک برنامه مشخص تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار مستلزم این است که با برنامه ریزی منظم عمل کنید تا به کار و یا حتی امور روزمره شما لطمه وارد نشود.

پیروی از یک برنامه کاملاً مشخص به نفع سایر افرادی که با آنها در تعامل هستید نیز خواهد بود. شما باید با رعایت یک برنامه مشخص خود را در دسترس همکاران و مدیران قرار دهید.

8

روشهایی برای تبدیل شدن به یک حسابدار دورکار

 

یک حسابدار دورکار دقیق باشید

با توجه به اینکه شما در زمان دورکاری کنار مدیر خود نیستید، باید طوری رفتار کنید که تا مدیر شما مطمئن شود که کارهایتان را دقیق انجام داده اید.

با این حساب، یک حسابدار دورکار می تواند شاخص های اصلی عملکرد در مورد پیشرفت کار و عملکرد خود را تعیین و گزارش دهد. باید به گونه‌ای عمل کنید که مدیران شما استعدادها و مهارت های شما را عملی ببینند و آنها را تصدیق کنند و از کاریی که انجام می دهید قدردانی کنند.

اطمینان حاصل کنید که شرکت شما از نرم افزار حسابداری آنلاین برخوردار است

کارهای حسابداری مبتنی بر رایانه تنها با زیرساخت های مناسب امکان پذیر است. نرم‌افزارهای حسابداری نرم‌افزارهایی هستند، که بر پایه مفاهیم حسابداری طراحی می‌شوند و جهت تسهیل امور، به حسابداران یاری می‌رسانند. پس به عنوان یک حسابدار دورکار  باید درمورد اینکه شرکتتان از آنچه برای تولید مداوم نیاز دارد مطلع باشید. یک حسابدار دورکار حرفه ای بیشتر از  نرم افزار حسابداری آنلاین و مبتنی بر ابر و راه حلهای درست و ساده استفاده می‌کند.

یک حسابدار دورکار به سیستم های قدیمی که فقط از طریق رایانه های موجود در دفتر موجود است دسترسی نخواهد داشت. ورود از راه دور به سیستم رایانه ای شرکت ممکن است گزینه دیگری باشد که معمولا کارایی کمتری دارد و کمی برای افراد دشوار است.

بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین برای حسابداران دورکار

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدمات مختلفی از جمله نرم افزار حسابداری آنلاین می‌شود. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه های کمتری نسبت به سیستم های قدیمی بپردازند.

با نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو بیشتر آشنا شوید

هدف اصلی سیستم حسابداری آنلاین فینتو تسهیل در امور مالی شرکت و کمک به مدیران و گروه شرکت مذکور می باشد. عمده کارکردهای سیستم حسابداری آنلاین فینتو به طور کلی شامل:

  • کنترل موجودی انبار شرکت در پایان هر ماه
  • محاسبه دقیق و موشکافانه سود و زیان
  • مطلع گشتن از حجم و زمان سفارش هر نوع کالایی
  • ثبت و ضبط نمودن عملیات چک های دریافتی و پرداختی شرکت
  • کنترل ورود و خروج محصولات جدید به داخل انبار
  • ثبت و ضبط نمودن دستمزد کارگران و محاسبه کلیه هزینه ها
  • مدیریت نمودن حسابها
  • ایجاد فاکتورهای سفارشات با آرم و لوگوی مخصوص شرکت
  • مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل بالا
  • و ...

می شود.

یکی از مزایای بزرگ فینتو این است که سیستم یکپارچه به شما ارائه می‌دهد و کار را از آنچه که هست برایتان آسانتر می‌کند. محصولات دیگر فینتو که شامل نرم افزار حضور و غیاب، نرم افزار حقوق و دستمزد و تنخواه گردان می‌شود برای سازمان شما یک راهکار ابری بسیار قوی بوده و به شما این امکان را می‌دهد که تمام قسمتها را به یکدیگر متصل کرده و به آسانی به امور خود رسیدگی کنید.

با نرم‌افزار حسابداری آنلاین فینتو، شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید. فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید و به صورت رایگان مورد بررسی قرار دهید.

4

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied