شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

خدمات سایت حقوقی آریا دادیار

کسانیکه با نهاد دادگستری و مراجع قضائی در ارتباط هستند همواره با افراد زیادی برخورد داشته که بدلیل عدم شناخت و آگاهی نسبت به قوانین ، مستندات لازم ،نحوه مطالبه صحیح حق و اقامه دعوی و ضعف معلومات قضائی ؛ مدتها با صرف و اتلاف وقت ،انرژی و هزینه بسیاردر دادگاهها رفت و آمد کرده و چه بسا که با این همه ، عمدتاً بدلائل مذکور، حتی با وجود ذیحق بودن با محکومیت مواجه و دچارخسارات و پیامدهای ناگوار و آثار مخرب مادی و معنوی و عوارض روحی و عصبی که گاهی جبران ناپذیر بوده ؛ گردیده اند.

خدمات سایت حقوقی آریا دادیار

به گزارش شمانیوز: به دلیل همین مشکلات بود که در مواردی جهت  طرح  و اقامه دعوی و حضور در جلسات دادگاه حضور وکیل اجباری گردید. که آنهم اولاً: تعداد ی از اهم دعاوی را در بر می گرفت .ثانیاً : چندی بعد با رأی وحدت رویه هیئت عمومی دیوانعالی کشور آن الزام برطرف و کماکان اشخاص جهت طرح دعاوی خود ضرورت قانونی برای داشتن وکیل ندارند. از سوی دیگر بدلیل عدم بضاعت مالی بسیاری افراد جهت گرفتن وکیل و  محدودیتها و عدم امکان تعیین وکیل معاضدتی برای تمامی دعاوی مطروحه و نیز ناآگاهی اغلب مراجعین نسبت به حقوق خود و قواعد و اصول تعیین و انتخاب وکیل و نحوه تعامل با وی ؛ دادگاهها همچنان با تراکم و ازدحام  مواجه و ناچار از  ارشاد و راهنمائی و مشاوره های مستمر بوده و مراجعین از ابهام و پرسش و ضعف اطلاعات رنج می برند.

 این مسأله انگیزه ای شد تا با هدف مساعدت و معاضدت قضائی و  مخصوصاً یاری رساندن به این دسته هموطنان ،طیف وسیعی از خدمات حقوقی با نیت راهنمائی و راهگشائی جهت افزایش معلومات حقوقی اقشار مختلف و کمک به ایجاد عدالت قضائی؛ در قالب سایت  حقوقی  با نام "آریا دادیار" طراحی و برنامه ریزی گردد.

۱ -  برنامه های راهبردی :

(موضوعات این بخش دارای ویژگیهائی به شرح ذیل است:1 - کاربردی بودن مطالب و پرهیز از تجردگرائی؛به این معنی که مطالب بگونه ای انتخاب و ارائه گردد که ثمره عملی آن محسوس بوده و هر چه بیشتر به ایجاد عدالت قضائی و استفاده کاربردی کمک و یاری رساند.2- عمومیت داشتن و پرهیز از واژگان و مباجث تخصصی؛به نحوی که در فهم عرفی ابزاری مناسب جهت استفاده و ارائه باشد.هر چند اصحاب رأی برای خود در آن جایگاهی ممتاز و درخور شأن ،می یابند.)

 

شامل خدماتی نظیر:

 الف ) - مشاوره آنلاین: که امکان گفتگوی مستقیم و آنلاین را در محیطی مناسب توسط مشاورین و حقوقدانان سایت فراهم نموده است .

ب ) - طرح سئوالات حقوقی متداول: از طریق ارسال پرسش و ارائه پاسخهای مستدل و مستند با امکان نمایش بر روی سایت یا ارسال به ایمیل.

ج ) - تهیه و تدوین انواع دادخواستهای حقوقی و کیفری: در موضوعات مختلف و مورد ابتلاء و کاربردی با تنظیم دادخواستها به صورت مستند ، مستدل و راهبردی و طراحی آنها در محیطی جذاب و مطلوب .

 د) - استفتائات قضائی: با امکان استفتاء نظرات هر یک از مراجع عظام در موضوعات حقوقی و ارسال آن به صورت نمایش بر روی سایت یا ارسال به ایمیل.

۲ - برنامه های علمی ، پژوهشی

شامل بخش هائی نظیر:

 الف)- ارائه و عرضه انواع مقالات ، یادداشتها و دانستنیهای حقوقی: با تقسیم انواع موضوعات و مباحث تخصصی و بهره گیری از دانش و تجربیات اساتید مطرح حقوق، قضات و وکلای محترم و دیگر صاحبنظران و  اهل فن.

ب ) - بخش تالار گفتگو : که امکان طرح نظرات و تجربیات صاحبنظران و اساتید امر در محیطی مناسب را به صورت مباحثات علمی فراهم آورده است.

ج )- از رنجی که می بریم: با هدف بیان رازها و نیازهای جامعه حقوقی ، طرح رنجها و مشکلات با نگاه عدالت محوری در امور قضائی و ارائه راهکارهای مناسب و مطلوب و علاج و درمان آنها .

د )- بخش موازین قضائی: ، با هدف ارائه و تحلیل آراء و رویه های قضائی ،انعکاس مباحث و مذاکرات هیئت همومی ، قضات و مستشاران دیوانعالی کشور و نشست های قضائی جهت ایجاد وحدت رویه و تحقق عدالت قضائی.

ه )-موارد دیگر: شامل بخشهائی نظیر : آخرین اخبار حقوقی، نظامات قضاوت ، نظامات وکالت ، خاطرات قضاوت ، خاطرات وکالت ، دکترین حقوقی ، مفاخر حقوق ، لوایح قضائی ،مکاتب فقهی،داستانهای حقوقی و...

در پایان این معرفی ، مسئولین و مدیران سایت از همه اساتید علم حقوق ، قضات و وکلای محترم ، صاحبنظران و سایر اشخاص مطلع و دلسوز دعوت می کند تا با ارائه نظرات و مشاوره های علمی ، تجربیات عملی و پیشنهادهای مؤثر ؛ این سایت و همنوعان خود را در پیچ و خم های قضائی روز جهت احقاق حقوق و اجرای هر چه بهتر عدالت یاری رسانده و ما را در یافتن " آریا دادیار " همراه و رهنمون گردند.

منبع : ariadadyar.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied