شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

چه طور پوست شفاف و سالم داشته باشیم؟

در ابتدا باید بدانید هیچ پاک کننده جادویی وجود ندارد که بتواند فورا شما را از شر آکنه، جای جوش و لک‌های پوستی‌تان نجات دهد و این خود شمایید که با صرف زمان مناسب و پیش گرفتن مراقبت‌های لازم در همه جوانب تغذیه‌ای، تقویتی و بهداشتی می‌توانید پوستتان را نجات دهید.

چه طور پوست شفاف و سالم داشته باشیم؟

 پوست همگی ما یک سری نیازهای مشترک دارد و اگر این نیازها برآورده نشوند، داشتن پوست سالم و شفاف یک امر محال است. مراقبت درست و اصولی از پوست و داشتن یک روتین پوستی سالم، برای همه مردم مانند یک راز بزرگ است؛ حال آنکه در واقعیت اینطور نیست و شما با رعایت چند نکته مهم و البته رعایت پیوسته و مستمر آنها در زندگی روزمره، می‌توانید کمک بسیاری به سلامت پوست خود بنمایید.

1.صورت خود را دو بار در روز بشویید

اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و شفاف، شستن صورت و پاک کردن عمقی منافذ آن از آلودگی‌هاست و این امر با استفاده از یک شوینده ملایم، و مناسب با جنس و نیاز پوست شما امکان پذیر است. خصوصا اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، از شستن صورت خود به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست در صبح و عصر غافل نشوید. با ادامه مستمر این روش در کوتاه مدت، شاهد کاهش چشمگیر آکنه‌های صورتتان خواهید بود.

333333

2.استفاده از یک آبرسان مناسب، راز پوست با طراوت و شفاف

ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید چگونه یک آبرسان باعث سلامت پوستی و شفافیت آن می‌شود؟! آبرسان‌ها به صورت عمقی به منافذ پوست نفوذ می‌کنند و قدرت نگهداری آب توسط سلول‌های پوستی را افزایش داده و از دهیدراته شدن، پوسته ریزی و خشکی آن جلوگیری می‌نمایند. به همین علت هم یک عضو اصلی از روتین مراقبت‌های پوستی به شمار می‌روند.

3.استفاده از سرم ویتامین سی

وجود ویتامین سی به عنوان یک ماده ضد التهاب، ضد لک و تقویت کننده در روتین مراقبت پوستی امری مهم و ضروری است و استفاده از آن دو بار در طول شبانه روز برای اثر گذاری هرچه بیشتر توصیه می‌شود. فرمولاسیون سرم ویتامین ث بر پایه مواد محلول در آب است و این امر قدرت نفوذ ذرات تقویت کننده موجود در آن به عمق منافذ پوستی را افزایش می‌دهد و در نتیجه با بهره گیری مناسب از این محصول در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه برای داشتن پوستی شفاف، حاصل خواهد شد. علاوه بر سرم، می توانید از انواع کرم های ویتامین سی نیز استفاده کنید.

22222222222

4.استفاده از انواع ماسک صورت در روتین پوستی

ماسک‌های صورت به شکل خانگی و آماده برای رفع انواع مشکلات پوستی در دسترسند و با توجه به جنس، نوع پوست و مشکلات احتمالی که با آن سروکار دارید، استفاده از آنها را  به شکل هدفمندی در برنامه مراقبتی‌تان بگنجانید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که هر نوع ماسک و اسکراب برای حل مشکلات خاصی طراحی شده است و همچنین استفاد صحیح از ماسک صورت نیز شرط اصلی اثرگذاری آن است.

5. کرم دور چشم را نباید فراموش کنید

پوست دور چشم، حساس‌ترین ناحیه پوست صورت است و بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض آسیب و پیری زودرس قرار می‌گیرد و لازم است مورد توجه و مراقبت بیشتری باشد. به همین دلیل نیز، استفاده از کرم دور چشم در روتین پوستی روزانه، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. خوب است بدانید که بهترین زمان شروع بهره گیری از این محصول 20 تا 25 سالگی می‌باشد. در این برهه از ایجاد پیری زودرس و چین و چروک‌های ریز اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

کرم دور چشم در سنین بالاتر برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بیشتر و کاهش چروک‌های سطحی و کم عمق کاربردی خواهد بود. استفاده از کرم دور چشم، دوبار در طول شبانه روز (یک بار صبح و یکبار شب و قبل از خواب) برای اثرگذاری هرچه بیشتر توصیه می‌شود.

6. بدون ضد آفتاب هرگز

اشعه UV ساطع شده از نور آفتاب در طول روز، با پوست ما به خصوص در ناحیه صورت، برخورد مستقیم دارد و موجب ایجاد آسیب سلولی می‌شود؛ در طولانی مدت نیز می‌تواند عوارض بسیاری با خود به همراه داشته باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب پوست را از تابش‌های مضر نور آفتاب در امان می‌دارد و آسیب‌های ناشی از آن در طولانی مدت را خنثی می‌نماید.

نکته حائز اهمیت در استفاده از ضد آفتاب‌ها، تهیه کرم مناسب با جنس و نیاز پوست هر شخص است. به خصوص اگر پوستی حساس، چرب و مستعد آکنه دارید، سعی کنید حتما از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی بهره بگیرید تا درگیر جوش و آکنه بیشتری نشوید. کرم‌های ضد آفتاب باید هر3 الی4 ساعت تمدید شوند تا بتوانند بهترین نقش محافظتی را برای پوست ایفا کنند.

4444444444444

7.رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب تازه

یک رژیم غذایی سالم که ضمن برطرف کردن نیازهای تغذیه‌ای پوست، از مواد مضر مثل چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها عاری باشد، کمک بسیار شایانی به داشتن پوستی سالم و شفاف می‌کند و شما را از شر آکنه‌های پوستی خلاص خواهد کرد.

علاوه بر رژیم غذایی، تامین آب مورد نیاز برای هیدراته نگه داشتن و آبرسانی کافی به سلول‌های پوستی نیز امری بسیار حیاتی است و مهم‌ترین مزیت آن، جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین چروک می‌باشد. نوشیدن حداقل 1/5 تا 2 لیتر آب در طول روز، پوست شما را از پوسته پوسته و دهیدراته شدن، خشکی و التهاب نجات می‌دهد و کمک می‌کند سلول‌های پوستی در بهترین وضعیت ممکن از نظر سلامت و تبادل مواد با محیط خارج قرار بگیرند.

8.اجتناب از شستن صورت با آب داغ

در معرض آب داغ قرار دادن پوست صورت به هر شکلی، باعث آسیب به سلول‌های پوستی، تسریع روند پیری، التهاب و خشکی پوست خواهد شد. از این رو سعی کنید برای دوش گرفتن و شستن پوست خود از آب ولرم بهره بگیرید و در طول روز پوست صورتتان را با استفاده از آب خنک بشویید.

9. خواب کافی را جدی بگیرید

کافی بودن ساعت خواب، باعث استراحت پوست و سلول‌های پوستی می‌شود و قدرت بازسازی، ترمیم و کلاژن سازی آن را بالا می‌برد و از پیری زودرس جلوگیری کرده و همچین با کنترل استرس و میزان هورمون‌های مربوطه، از احتمال ایجاد جوش و آکنه ناشی از اضطراب و به هم ریختگی هورمونی نیز می‌کاهد.

10. رعایت بهداشت فردی

گوشی تلفن همراه، لیف، حوله، صابون، روبالشتی و ... از جمله مواردی هستند که در طول شبانه روز مستقیما با پوست شما در تماسند. به همین علت حفظ بهداشت وسایلی مانند اینها، سلامت پوست را تضمین می‌کند. از طرفی هم از ایجاد آکنه‌های چرکی ناشی از رشد و تکثیر زیاد باکتری‌های پوستی جلوگیری می‌نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied