شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بهترین مسیر برای ورود به فارکس برای مبتدیان

فارکس یکی از بازارهای مالی سودآور است که می توان از آن درآمد بالایی کسب کرد. به خصوص در ایران با توجه به ارزش ریال، می توان از این تفاوت قیمت، سود بسیاری کسب کرد. همین موضوع موجب می شود بسیاری از افراد برای ورود به فارکس، انگیزه پیدا کنند. با این حال همه افرادی که به این بازار وارد می شوند، لزوما به بازدهی بالا نمی رسند و گاهی اوقات با شکست مواجه می شوند. داشتن یک راهنمای جامع برای ورود به فارکس و فعالیت در آن، می تواند از ضرر در این بازار مالی جلوگیری کند.

بهترین مسیر برای ورود به فارکس برای مبتدیان

برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی مسیرهای مختلفی وجود دارد. اما اگر مسیر درست را طی نکنید، ممکن است دچار زیان شوید. به همین دلیل در اینجا بهترین مسیر برای ورود به فارکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار فارکس چیست؟

برای انجام معاملات در فارکس و ترسیم مسیر ورود به آن ابتدا باید با تعریف و نحوه کار آن آشنا شویم. در واقع فارکس یک بازار مالی است که می توان دارایی ها و ارزهای خارجی را در آن به یکدیگر تبدیل کرد. فارکس یک بازار الکترونیکی است نه فیزیکی. در فارکس، عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت ها هر لحظه در حال تغییر هستند و همین تغییرات نموداری از جفت ارزها ایجاد می کند که با استفاده از آن می توان به معامله پرداخت.

در این بازار مالی بیش از 400 جفت دارایی وجود دارد. دارایی هایی همچون فلزات گران بها، نفت، گاز، رمز ارزها، سهام شرکت های معتبری همچون آمازون و تسلا، کالاهای اساسی و غیره.

6 قدم برای ورود به فارکس

از آنجایی که افراد بسیاری سعی می‌کنند راه‌هایی برای کسب درآمد از خانه یا در اوقات فراغت خود بیابند، بسیاری از معامله گران تازه کار در پی راهی برای کسب درآمد از فارکس هستند. بنابراین، تجارت فارکس برای مبتدیان توجه زیادی را به خود جلب می کند. با این حال، بازار فارکس پیچیدگی های بسیاری دارد که شاید معامله گران تازه کار، نتوانند آن را درک کنند و به امید به دست آوردن سریع سودهای بزرگ، ریسک های بزرگی انجام دهند.

با این حال چشم پوشی کردن از فارکس برای سرمایه گذاری، تنها راه نیست. به همین دلیل در اینجا 6 قدم برای رسیدن به سودآوری در فارکس، بدون ریسک های غیرضروری را به شما معرفی می کنیم.

1.یک بروکر معتبر فارکس را انتخاب کنید.

اولین قدم برای ورود به فارکس، انتخاب یک بروکر یا کارگزاری معتبر است. در اولین قدم، پیشنهاد می کنیم وقت بگذارید و در مورد گزینه های خود تحقیق کنید.

f6be450b-2f9b-4b3e-9cf9-d0ee9b2970f6

بروکرهای معروف بسیاری وجود دارند که اعتبار بالایی هم دارند، بروکر لایت فارکس یکی از معتبرترین آنهاست. علت اینکه این بروکر را معرفی می کنیم این است که پشتیبانی به زبان فارسی هم دارد و می توان به راحتی از آن استفاده کرد. شما می توانید حساب ECN یا استاندارد را در این بروکر راه اندازی کنید و از مزایای آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم هنگام جستجو و ارزیابی کارگزاران مختلف، یه این نکات مهم توجه کنید:

  • اعتبار: امنیت و اعتبار بالا، یکی از مهمترین موضوعات در انتخاب بروکر مناسب است. برای اطمینان از قانونی بودن یک بروکر می توانید مجوزهای آن را بررسی کنید و یا به بررسی تجربه دیگر معامله گرانی که از آن استفاده کرده اند، بپردازید.
  • کمیسیون: میزان هزینه تراکنشی که یک بروکر انجام می دهد را بررسی کنید و مقرون به صرفه ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • دسترسی آسان و سهولت استفاده: یک کارگزار خوب فارکس باید دسترسی و برداشت سود شما را آسان کند. همچنین معامله در فارکس می تواند به اندازه کافی برای یک مبتدی پیچیده باشد. بنابراین بروکری را انتخاب کنید که استفاده از آن ساده باشد.
  • پشتیبانی قوی: همچنین یک بروکر خوب، باید پشتیبانی قوی داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات فنی، بتوان به راحتی آن را برطرف کرد.

2.بهترین اندیکاتور فارکس را انتخاب کنید.

مرحله دوم برای ورود به فارکس، انتخاب بهترین اندیکاتور فارکس است. یکی از مهمترین ابزارهایی که برای تحلیل فارکس، مورد استفاده قرار می گیرد، اندیکاتور است. با کمک اندیکاتورها، نمودارهای تحلیلی براساس قیمت، زمان و حجم معامله ترسیم می شوند که در نهایت به فرآیند تصمیم گیری معامله گران کمک می کنند. در نتیجه انتخاب یک اندیکاتور مناسب، برای تصمیم گیری درست و رسیدن به سودآوری بالا، بسیار مهم است.

یک اندیکاتور خوب، باید سیگنال های واضحی به شما ارائه دهد و کاربرد گسترده ای داشته باشد. همچنین بتوان از آن به راحتی استفاده کرد و اطلاعات مفیدی را ارائه دهد.

3.با معاملات آزمایشی و حساب دمو شروع کنید.

سومین قدم در مسیر ورود به فارکس، استفاده از حساب دمو و آزمایشی است. این کار به شما این امکان را می دهد که همه آن چیزهایی که برای یادگیری معامله در فارکس به آن نیاز دارید را تجربه کنید. به این ترتیب می توانید بدون ریسک کردن در فارکس تجربه کسب کنید.

b1fc887e-c044-4309-a94c-2385f659bd31

4.از اکانت های میکرو استفاده کنید.

یک حساب آزمایشی می تواند چیزهای زیادی در مورد تجارت فارکس به شما بیاموزد. با این حال، مانند سرمایه گذاری و به خطر انداختن سرمایه شما نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگامی که به اندازه کافی در حساب دمو تجربه کسب کردید، با حساب خرد یا میکرو شروع کنید تا شما را به معاملات کوچکتر محدود کند. به این ترتیب، شما ریسک کمتری برای از دست دادن سرمایه خود دارید.

5.برای یادگیری وقت بگذارید.

تجارت فارکس برای معامله گران مبتدی می تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین برای ورود به فارکس زمانی را صرف یادگیری شرایط بازار، احتمالات و استراتژی های مختلف کنید. بعضی از بروکرها، نکات آموزشی را در دسترس کاربران خود قرار می دهند و شما می توانید با استفاده از آنها و مطالب دیگر، آموزش ببینید.

6.در مورد جفت ارزها تحقیق کنید.

دیگر نکته ای که برای ورود به فارکس باید به آن توجه کرد، این است که در خصوص جفت ارزها، تحقیقات کاملی انجام دهید. فرصت‌های گسترده‌ای برای آن دسته از معامله‌گرانی وجود دارد که می‌دانند کدام یک از جفت ارزها بهترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند و از کدام‌ها باید اجتناب کرد. به عنوان مثال، جفت ارز EUR/USD یکی از با ثبات ترین ها در نظر گرفته می شود و یک جفت ارز عالی برای شروع است.

مدیریت ریسک و احساسات در فارکس

در این مطلب، 6 مرحله برای شروع فعالیت در فارکس را بررسی کردیم. این نکته را در نظر بگیرید که تنها انجام این مراحل، تضمین کننده سودآوری شما نیست. شما باید در درجه اول برای کسب درآمد در فارکس، احساسات خود را کنترل کنید و مدیریت ریسک را جدی بگیرید.

زمانی که افراد احساس طمع، ترس، یا هر احساس دیگری می کنند، زمانی است که احتمال اشتباه بیشتر است و این همان چیزی است که اغلب باعث شکست می شود. شما می توانید برای جلوگیری از این موضوع، یک ابزار را مورد استفاده قرار دهید که هیچ گونه احساسی ندارد.

ربات فارکس، یکی از راهکارهایی است که برای جلوگیری از ضرر در این زمینه می توانید مورد استفاده قرار دهید. ربات سودده بانش ترید، از جمله گزینه هایی است که بیشترین سودآوری را با کمترین ریسک داراست و بر پایه استراتژی سودآور اسکالپینگ کار می کند. شما می توانید برای دیدن دیگر ویژگی های این ربات به وب سایت بانش ترید مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied