شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

پنج زبانی که باید از انتخاب های جوانان برای یادگیری باشند

یادگیری زبان در دنیای کسب‌وکار امروز ضروری است. نیروی کار جوان ایرانی به خصوصی در شرایط فعلی نباید از یادگیری زبان‌های بین‌المللی غافل شود.

پنج زبانی که باید از انتخاب های جوانان برای یادگیری باشند

کلاس زبان آنلاین از این نظر سریع‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه است. در این مقاله ما قصد داریم با یک مثال داستانی به این سؤال پاسخ دهیم. پردرآمدترین زبان‌های خارجی برای ایرانیان کدام‌اند؟ و چطور می‌توانیم یا آموزش زبان آنلاین آن‌ها را سریع یاد بگیریم؟

نقطه شروع: میل به یادگیری و پیشرفت!

بیایید آرمان را به عنوان یک مثال از جوان ایرانی در نظر بگیریم. آرمان در یکی از شهرستان های دارای جمعیت متوسط زندگی میکند. نوزده سال دارد و با دیپلم تجربی مشغل کار در یک فروشگاه است، اما دوست دارد در آینده کسب و کار خودش را داشته باشد. آرمان حدود دوساعت در روز وقت آزاد دارد. او می‌خواهد یک زبان جدید یاد بگیرد تا در کارش موفق تر شود.

انتخاب اول او زبان انگلیسی است. چرا؟ چون این زبان را تا حدودی می‌داند. همچنین با دیدن در فیلم و سریال‌ها در معرض آن قرار گرفته است. به‌علاوه زبان انگلیسی از نظر وجه اجتماعی هم یک مهارت باارزش محسوب می‌شود. بااین‌حال آرمان زمان و انرژی زیادی برای رفت‌وآمد تا آموزشگاه زبان ندارد. به‌علاوه آموزشگاه‌های زبان زیادی اطراف او نیستند. دو آموزشگاه محله او معلم‌های شناخته‌شده‌ای ندارند. باتوجه‌به وقت و هزینه‌ای که باید صرف کند، او دوست ندارد با چند نفر دیگر در کلاس‌هایی بنشیند که برنامه درسی به روزی ندارند.

آرمان با جست و جو در اینترنت، آموزشگاه زبان آنلاین تیکا را پیدا می‌کند. خدمات آموزش خصوصی زبان تیکا به او اجازه می‌دهد در یک نگاه رزومه و حتی ویدیوی صحبت کردن استاد به انگلیسی را بببیند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با هزینه اقتصادی 

5032190c-9c5a-48fd-a6fd-2ca0b5204d67

آرمان به‌راحتی یک معلم زبان انگلیسی خوب با مدرک دکتری آموزش زبان از لیست اساتید تیکا پیدا می‌کند. خواندن نظرات مثبت زبان‌آموزهای قبلی تصمیمش را ساده‌تر می‌کنند. درعین‌حال امکان رزرو جلسه آزمایشی رایگان و تضمین برگشت وجه خیالش را از بابت پرداخت هزینه بعدی راحت می‌کند.

بعد از جلسه اول کلاس زبان آنلاین، معلم زبان آرمان به او یک برنامه درسی و نتیجه تعیین سطح را اعلام می‌کند. آرمان و مدرس او تصمیم می‌گیرند یک ترم روی پایه زبان او کار کنند و از ترم بعد بروند سراغ مکالمه. آرمان کلاس‌ها را ساعت هفت هر شب رزرو می‌کند، ساعتی که از سرکار برگشته و می‌تواند راحت در اتاقش پای سیستم با استادش حرف بزند.

زبان پولساز دوم: ترکی استانبولی

بعد از دو ترم زبان انگلیسی خواندن آرمان به فکر یادگرفتن ترکی استانبولی می‌افتد. زبان ترکی استانبولی برای فروشگاه‌های لباسی که دوست دارند با برخی از واردکننده‌ها همکاری نزدیک‌تری داشته باشند خیلی مفید است. سال بعد قرار است با خانواده سفری به ترکیه داشته باشند. یادگیری این زبان می‌تواند باعث شود سفر آرمان لذت‌بخش‌تر شود.

به علاوه، حالا آرمان می‌تواند با زبان انگلیسی سطح متوسطش از پس بسیاری از کارهای خودش بربیاید و حتی منابع بیشتری برای یادگیری زبان ترکی پیدا کند. وقت یک چالش جدید رسیده است!

پیدا کردن استاد زبان ترکی استانبولی با سامانه آموزش زبان تیکا درست مثل استاد زبان انگلیسی آسان میشود. استاد زبان ترکی استانبولی نه تنها اصطلاحات کاربردی را به آرمان یاد میدهد، بلکه جواب سوالات مربوط به ترکی تجاری را هم می‌داند. اسم رستوران های خوب و توصیه های کاربردی از نظر فرهنگ مردم ترکیه هم نکاتی هستند که کلاس های خصوصی را سرگرم کننده می‌کنند.

زبان عربی و اشتغال در صنعت گردشگری

سفر به ترکیه و دیدن اقتصاد پردرآمد گردشگری این کشور آرمان را به فکر فروبرد: گردشگری در ایران باید بالاخره بعد از کرونا دوباره راه بیفتد! زبان انگلیسی تا حد زیادی کار او را در مواجه با گردشگران راه می‌اندازد اما کافی نیست.

بسیاری از گردشگران ایرانی از کشورهای عرب‌زبان همسایه هستند. بیشتر این گردشگران به خرید در ایران علاقه دارند اما اکثر آن‌ها فارسی یا انگلیسی نمی‌دانند. فروشگاه‌های اطراف جاذبه‌های مذهبی از این فرصت استفاده کرده و بیشتر با زبان عربی آشنا هستند. بااین‌حال، آرمان می‌داند که گردشگران صرفاً از شهرهای مذهبی دیدن نمی‌کنند، و فروشنده‌هایی مثل او هم می‌توانند با کمی یادگیری زبان عربی فصیح یا عمانی یا عراقی در آمد بهتری به دست بیاورند.

تا همین چند سال قبل پیداکردن معلم زبان عربی بسیار دشوار بود، اما خوشبختانه آموزش زبان آنلاین این وضعیت را تغییر داد. آرمان با کمی جست‌وجو موفق می‌شود یک استاد زبان عربی باتجربه زندگی در کشور عمان پیدا کند. بعد از چند جلسه کلاس معلوم می‌شود عربی محاوره‌ای برخلاف عربی دبیرستان آن‌قدر هم سخت نیست! کلاس‌های خصوصی اصلاً خشک و رسمی نیستند. معلم عربی اصطلاحات جالب و به‌روز زیادی را به آرمان یاد می‌دهد که باعث می‌شود دیدش به عربی تغییر کند.

زبان چینی و آلمانی: فرصت های کارآفرینی!

چین و آلمان از شریک‌های تجاری مهم ایران هستند. هر دو کشور تاجرانی دارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند، اما تعصب خاصی هم روی زبان خودشان دارند. یادگیری زبان این دو کشور سخت است اما به‌زحمت آن می‌ارزد! کلاس زبان آنلاین برای افرادی که دوست دارند خودشان برای کار به این کشورها بروند هم مفید است.

آرمان به یک آینده بهتر فکر می‌کند. او همین حالا هم کسب‌وکار خودش یعنی یک فروشگاه لباس اینترنتی را شروع کرده اما دوست دارد با بقیه فروشگاه‌های آنلاین متفاوت باشد. کسب‌وکارهای چینی تنوع بسیار زیادی در محصولات خود دارند، و استاد کپی‌کردن از بقیه برندها شده‌اند! از سوی دیگر کشور آلمان باکیفیت بالا و قابل‌اتکا در دنیا زبان زد است.

آرمان زمانی را برای آشنا شدن با این دو اقتصاد مهم صرف می‌کند. او دوست دارد برند خودش را با الهام از هویت ایرانی و کیفیت آلمانی و تنوع - صرفه اقتصادی چینی بسازد! و برای آشنا شدن باکیفیت کار رقبا، از یادگیری زبان آن‌ها شروع می‌کند. با رزرو کلاس زبان با اساتیدی که بافرهنگ کار و زندگی آلمان و چین آشنا هستند، آرمان یاد می‌گیرد از تجربه آن‌ها استفاده کند و ظرف چند سال یک برند معروف را وارد بازار کند.

نتیجه اخلاقی و اقتصادی!

b82cef6f-e9ed-43b6-914c-3ea27fa17bf8

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند تفاوت زیادی بین شما و بقیه هم سن و سالانتان ایجاد کند. هر زبان جدید مثل دری به یک دنیای دیگر امکان ارتباط با میلیون‌ها انسان دیگر را فراهم می‌کند. آموزشگاه tikkaa.ir یادگیری زبان با بهتری اساتید را با هزینه مناسب ممکن کرده است. برای اطلاعات بیشتر درمورد تخفیف‌های تیکا و امکان مشاوره رایگان، سری به سایت تیکا بزنید. با آرزوی موفقیت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied