شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راه های افزایش اعتماد به نفس (توصیه های دکتر روانشناس)

اعتماد به نفس به زبان ساده یعنی دیدگاهی که شما نسبت به خودتان و توانایی هایتان دارید. بنابراین وقتی به خودتان و توانایی ها و قابلیت هایتان باور داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و هر چقدر این باور کمرنگ تر و متزلزل تر باشد، اعتماد به نفستان پایین تر خواهد بود. این ساده ترین حالتی است که می توان اعتماد به نفس را تعریف کرد. می توان گفت همه افراد به دنیال راه های افزایش اعتماد هستند تا بتوانند در زندگی موفق تر باl,caشند و احساس خوبی به خودشان داشته باشند.

راه های افزایش اعتماد به نفس (توصیه های دکتر روانشناس)

 در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم و توصیه های دکتر روانشناس در این باره را با هم مرور کنیم. بهتر است بدانیم که یکی از بهترین روش ها و راه های افزایش اعتماد به نفس، مراجعه به دکتر روانشناس است. برای مراجعه به دکتر روانشناس خوب در تهران نیازی نیست حتما در تهران زندگی کنید. با توجه به پاندمی و شیوع بیماری کرونا، بسیاری از روانشناسان خدمات تخصصی خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری نیز ارائه می دهند.

 

چه چیزهایی باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت آن می شود؟

قبل از اینکه به روش ها و راه های افزایش اعتماد به نفس بپردازیم، اول باید ببینیم چه عواملی در افزایش و تقویت اعتماد به نفس دخیل هستند. والدین ما اولین نقطه اتصال ما به این دنیا هستند و به خصوص در سال های ابتدایی زندگی، ما جهان اطراف و خودمان را در آیینه آنها می بینیم. روش های فرزندپروری و نوع برخورد والدین با فرزند روی اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم دارند. همچنین میزان اعتماد به نفس سالم در والدین می تواند پیش بینی کننده اعتماد به نفس در کودک باشد. اگر کودک در ارتباط با والدینش، احساس ارزشمند بودن، توانا بودن و به عبارت عامیانه تر، با عرضه بودن داشته باشد، اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت.

در کنار نقش والدین، نباید از نقش، مدرسه، معلمان و رسانه های اجتماعی نیز غافل شد.

 

راه های افزایش اعتماد به نفس چیست؟

با یک جستجوی ساده در اینترنت مطالب بسیاری درباره تقویت اعتماد به نفس می بینید. برخی از این مطالب ممکن است در کوتاه مدت به شما کمک کنند. اما اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را به صورت پایه ای و درست افزایش دهید، بهتر است از توصیه های دکتر روانشناس متخصص استفاده کنید.

 

خودتان را مقایسه نکنید.

بعضی ها فکر می کنند با مقایسه کردن خودشان با دیگران می توانند انگیزه ای برای پیشرفت داشته باشند و موفق تر شوند. اما مقایسه کردن خودتان با دیگران نه تنها کمکی به پیشرفت تان نمی کند بلکه باعث تخریب اعتماد به نفس می شود و زمینه را برای شکست در آینده مهیا می کند. به خودتان احساس منفی ندهید. مقیاس پیشرفت شما خودتان هستید. اگر قرار است مقایسه ای انجام شود، خود الانتان را با خود گذشته تان مقایسه کنید. عادت به مقایسه کردن ممکن است به دلیل مقایسه شدن با دیگران در کودکی توسط والدین در شما نهادینه شده باشد. برای حل این مشکل می توانید از یک دکتر روانشناس خوب در تهران کمک بگیرید.

 

ورزش کنید.

ممکن است همه جا خوانده باشید که یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس، ورزش کردن است. همه این را می گویند، ولی چرا؟ ورزش چه تاثیری روی اعتماد به نفستان می تواند داشته باشد؟ اولین نکته این است که با ورزش کردن هورمون های شادی و رضایت در بدنتان ترشح می شود و به همین دلیل احساس خوبی به خودتان خواهید داشت. این احساس خوب به شما انگیزه می دهد و اعتماد به نفستان را بالا می برد. از طرف دیگر، تمرینات منظم، هدفگذاری و برنامه ریزی برای ورزش به عنوان یک مهارت جدید و دیدن پیشرفتتان می تواند به تقویت اعتماد به نفستان کمک کند.

ورزش کردن باعث ترشح بیشتر هورمون اندروفین در بدن شما می شود که به افزایش احساس خوب در شما کمک می کند.

 

شفقت و مهربانی با خود را یاد بگیرید.

همه ما به دلیل ناملایمات و واکنش ها و بازخوردهایی که از جهان و آدمهای اطرافمان می بینیم، ممکن است از خودمان دلسرد شویم. مهم این است که در این مواقع با خودمان مهربان باشیم و به خودمان سخت نگیریم. شفقت با خود یکی از مهارت هایی است که می توانید با یادگیری آن کمک بسیاری به افزایش اعتماد به نفس خودتان بکنید. برای خودتان این حق را قائل شوید که اشتباه کنید. از اشتباه کردن نترسید. یکی از مشخصه های افراد با اعتماد به نفس بالا این است که از اشتباه کردن نمی ترسند و اشتباه را جزئی از زندگی شان می دانند.

 

یک حلقه امن از افرادی که حمایتتان می کنند، ایجاد کنید.

داشتن دوستانی حمایتگر نقش بسزایی در میزان اعتماد به نفس افراد دارد. وقتی بدانید همیشه و در همه حال افرادی هستن که کنارتان هستند و حمایتتان می کنند و به شما و توانایی های شما اعتماد و باور دارند، به صورت خودکار خودتان نیز حمایت بیشتری از خودتان می کنید. و بیشتر به خودتان باور پیدا می کنید. پس نقش اطرافیان را هیچ وقت دست کم نگیرید.

 

از سابلیمینال افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید.

در کنار مواردی که گفته شد، می توانید از سابلیمینال افزایش اعتماد به نفس هم استفاده کنید. اگر با این واژه آشنایی نداشته باشید، ممکن است بپرسید سابلیمینال چیست: سابلیمینال به زبان ساده یعنی زیر آستانه حسی (شنوایی، دیداری) انسان. به طور معمول فایل سابلیمینال، یک موسیقی آرامبخش و ملایم است که با استفاده از تکنیک های صداپردازی، پیام هایی در آن قرار داده می شود که با گوش شنیده نمی شود. هدف و مخاطب این پیام ها، ضمیر ناخودآگاه فرد است. اثرگذاری این پیام ها، ابتدا به اعتبار تولیدکننده آن بستگی دارد. در صورتی که سابلیمنال معتبر نباشد و توسط فرد متخصص تهیه نشده باشد، می تواند عوارض منفی داشته باشد. با تهیه سابلیمینال از سایت معتبر، می توانید از عوارض سابلیمینال پیشگیری کنید.

برای اینکه بدانید چه سابلیمینالی معتبر است، ابتدا به اعتبار فردی که این سابلیمینال را ارائه می کند، توجه کنید. در بسیاری از سایت ها فایل های بی نام و نشان و بدون هیچ نشانی از تخصص سازنده آن در اختیار قرار افراد می گیرد و چه بسا سابلیمینال رایگان نیز باشند. ناخودآگاه پیچیدگی های خاص خودش را دارد و پیام های سابلیمینال باید توسط کسی تهیه شوند که به ساختار ناهشیار آشنایی داشته باشد. ساخت فایل موسیقی سابلیمینال به خودی خود، کار پیچیده ای نیست و نیاز به یک سری از نرم افزارها و آشنایی تکنیک های صداپردازی دارد. مهم محتوای پیام سابلیمینال است و دقیقا به همین دلیل است که باید توسط فردی متخصص تهیه شوند.

 

از خودهیپنوتیزم استفاده کنید.

خودهیپنوتیزم کاربردهای بسیار متنوع و متعددی دارد و می توان از آن در جهت رشد و توسعه فردی استفاده کرد. یکی از کاربردهای خودهیپنوتیزم افزایش اعتماد به نفس است. برای استفاده از این روش می توانید در دوره آموزش خود هیپنوتیزم شرکت کنید و بعد از یادگیری تکنیک های خودهیپنوتیزم، می توانید خودتان را هیپنوتیزم کنید و به ضمیر ناخودآگاه خودتان دسترسی پیدا کنید و ناخودآگاهتان را برنامه ریزی کنید.

اگر نمی دانید خودهیپنوتیزم چیست، باید به این نکته اشاره کنیم که در هیپنوتیزم هدف این است که با ریلکسیشن متمرکز به ضمیر ناخودآگاه دسترسی پیدا کنیم. ناخودآگاه ما، جایی است که در آن باورهای ما و خاطراتی که شخصیت مان را شکل می دهند قرار دارند. وقتی به ضمی ناخودآگاهمان دسترسی پیدا کنیم، می توانیم این باورها را تغییر دهیم و در نتیجه بتوانیم به صورت اصولی خودمان را تغییر دهیم. هیپنوتیزم می تواند توسط فرد متخصص انجام شود یا اینکه خودِ فرد این کار را برای خودش انجام دهد. در واقع، خوهیپنوتیزم، همان هیپنوتیزم است که توسط خودِ فرد انجام می شود. در آموزش خودهیپنوتیزم، تکنیک هایی را یاد می گیرید تا بتوانید خودتان را هیپنوتیزم کنید.

 

خلاصه و جمع بندی

اعتماد به نفس یکی از مولفه های مهم در موفقیت فرد است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند، والدین، مدرسه، معلمان، جامعه و رسانه ها و شبکه های اجتماعی بر اعتماد به نفس تاثیر می گذارند. در این میان، راه های افزایش اعتماد به نفس بسیاری وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.  در این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم. مشاوره آنلاین و روان درمانی از جمله بهترین اقدامات برای حل این مشکل است  همچنین مراجعه به دکتر روانشناس خوب در تهران به صورت حضوری یا آنلاین یا کلینیک تخصصی اعتماد به نفس می تواند به حل ریشه ای تر مشکل شما کمک کند. در کنار این روش های می توانید از سابلیمینال افزایش اعتماد به نفس نیز استفاده کنید. همچنین آموزش خودهیپنوتیزم نیز با فراهم کردن امکان دسترسی شما به ناخودآگاهتان یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس است که به شما کمک می کند تا باورهای خودتان را نسبت به خودتان دوباره برنامه ریزی کنید و اعتماد به نفس تان را تقویت دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied