شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مقاله ساخت سایت و طراحی سایت می‌تواند برای کلیه علاقه مندانی که می‌خواهند با استفاده از فضای مجازی، کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهند، مفید باشد. به عنوان صاحب یک وب سایت، با مطالعه می‌توانیم روند انجام پروژه های طراحی سایت خود را بازبینی نموده و در صورتی که در هر یک از مراحل آن نقصی وجود دارد آن را اصلاح کنیم.

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

در عصر دیجیتالی کنونی، طراحان سایت بسیار حرفه ای تر و متخصص تر از قبل شده اند. بسیاری از طراحان تمایل دارند تا بر روی یک زمینه ی کاری خاص تمرکز بیشتری داشته باشند. کار کردن با سیستم های مدیریت چندگانه مانند وردپرس به طراحان سایت این امکان را می دهد تا بسیار کارآمدتر کار کنند و محدودیت های طراحی وبسایت را حذف کنند. در واقع یادگیری سیستم های مدیریت چندگانه به طراحان این امکان را می دهد تا بتوانند هر آنچه را که در ذهن دارند، طراحی و پیاده سازی کنند. یادگیری یک سیستم  

 

شما احتمالا با مفهوم یک طراحی سایت آشنایی دارید و میدانید که معنی وب سایت چیه و شاید در حال تحقیق درباره وب سایت هستید اما شاید نتوانید با یک وب سایت کار کنید و ارتباط برقرار نمایید. ساخت سایت در گوگل خیلی سخت نیست و فقط به یک اکانت گوگل نیاز دارید که احتمالا از قبل آن را دارید. برای شروع ساختن سایت در گوگل ، اول از همه به آدرس sites.google.com وارد شوید. اگر با اکانت جیمیل خودتان وارد شده باشید، مستقیما به صفحه ساخت سایت می‌روید؛ در غیر این صورت باید وارد حساب جیمیل شوید یا اگر حساب گوگل ندارید باید یکی بسازید.از این سرویس رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد. البته اگر بخواهید دامنه یا آدرس اختصاصی برای سایت‌تان داشته باشید باید برای خرید دامنه هزینه پرداخت کنید. هدف گوگل از راه‌اندازی سرویس Sites ارائه ساخت سایت در گوگل به مردم است.

 

d7f97809-de46-4f89-ba07-f8f8b76ba659

طراحی سایت ها از لحاظ طراحی به دو دسته استاتیک و دینامیک تقسیم می شوند. سایت های استاتیک به گونه ای هستند، که محتوای آن توسط برنامه نویس یا طراح سایت تهیه می شود و توسط مدیر سایت قابل تغییر نیستند. وب سایت های استاتیک برای هر گونه تغییرات، نیازمند طراح سایت هستند. سایت های استاتیک از لحاظ فنی به دو روش HTML و فول فلش طراحی می شوند. سایت های فول فلش معمولا از لحاظ بصری از سایت های HTML زیباترند، اما دو ایراد اساسی دارند. یکی پر حجم بودن سایت است، که باعث می شود دیر لود شوند! دیگری اینکه موتورهای جستجو محتویات فلش را نمی توانند بخوانند، از این لحاظ این سایت ها برای کسب رتبه های بالاتر نمی توانند رقابت کنند. سایت های دینامیک بر خلاف سایت های استاتیک در بسیاری از بخش ها قابل تغییر می باشند و مدیر سایت بدون داشتن دانش عمیق برنامه نویسی، می تواند سایت را مدیریت کند، یا اینکه تغییرات دلخواه را اعمال کند، محتوا به سایت بیافزاید یا صفحات جدید بسازد. وب سایت های دینامیک یا پویا نیز از لحاظ فنی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. وب سایت های فلش دینامیک و وب سایت های مبتنی بر برنامه نویسی.

61ad6378-391b-459b-aa10-48d09f4ca971

 

ساخت سایت نیازمند دانش و زیرساخت خاص خود است. دامنه یا دامین و وب سرور، دو موردی هستند که بدون آنها وب سایت معنایی ندارد. دامنه همان نام یا آدرس سایت است که، در مرورگر وارد می کنید. وب سرور نیز رایانه ای است که، محتوای سایت بر روی آن ذخیره شده و در زمان مراجعه کاربران، داده ها را در اختیار آنها قرار می دهد. اما برای اینکه سایت از لحاظ بصری کاربردی و جذاب باشد. نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا و یک قالب جذاب دارد. که طراحان سایت بنابه نیاز مشتری آنرا طراحی می کنند. صفحه اصلی سایت مهم‌ترین بخش آن است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. زیرا اولین چیزی که کاربران پس از ورود به وب سایت با آن رو به رو می‌شوند، صفحه اصلی (Homepage) است. طراحی سایت مناسب این صفحه تاثیر بسیار بر دیدگاه مشتریان شما خواهد داشت. بنابراین لازم است طراحی صفحه اصلی سایت بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد تا ذهن کاربر را به چالش بکشد و او را تشویق به دیدن سایر بخش‌های وب سایت نماید.  برای طراحی سایت صفحه اصلی وب سایت پویا، جذاب و ساده نیازمند استفاده از استانداردهای مدرن طراحی سایت هستید. ضمن این‌که لازم است CTA های مناسب برای جذب کاربران استفاده نموده و صفحات سایت را واکنش‌گرا طراحی نمایید.  شرکت نونگار پردازش از قدیمی ترین شرکت های طراحی سایت در ایران می باشد که برای مشاهده نمونه کار های شرکت میتوانید وارد آدرس npco.net شوید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied