شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا آیفون 13 ضد آب است

همین چند ماه پیش یعنی شهریور ماه امسال بود که شرکت اپل از جدیدترین پرچمداران خود یعنی آیفون های سری 13 (آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس ) رونمایی کرد،

آیا آیفون 13 ضد آب است

همین چند ماه پیش یعنی شهریور ماه امسال بود که شرکت اپل از جدیدترین پرچمداران خود یعنی آیفون های سری 13 (آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس ) رونمایی کرد، گوشی هایی جذاب که در اصل یک نسخه پیشرفته تر از نسل قبلی خود یعنی آیفون سری 12 هستند تا پرچمداران مستقل با تغییرات ظاهری و داخلی شگفت انگیز و جدید. اما مساله اصلی که امروز قصد دارید در رابطه با آن صحبت کنیم مسائل ظاهری یا قابلیت های جدید آیفون های سری 13 نیستند بلکه می خواهیم بدانیم آیا می توان به پرچمداران جدید کمپانی اپل در برابر نفوذ آب به طور اساسی اعتماد کرد یا خیر؟ به طور کلی سوال اصلی ما این است، آیا خانواده آیفون 13 ضد آب هستند؟

آیا آیفون 13 پرو مکس ضد آب است

آیفون 13 پرومکس ضدآب است؟

اگر به خاطر داشته باشید، اولین آیفونی که شرکت اپل به عنوان آیفون ضد آب معرفی کرد آیفون 7 بود، آیفون 7 در سال 2016 به همراه گواهی IP 67 وارد بازار شد. همانطور که می دانید گواهی IP67 یک گواهی ضد آب کامل نیست بلکه می تواند از گوشی شما در مواردی چون پاشش آب و قطرات باران محافظت کند، با این حال کاربران زیادی در آن زمان ادعا می کردند که آیفون شان نمی تواند در برابر نفوذ قطرات آب باران مقاومت کند و همین موضوع سبب خرابی و از کار افتادگی آیفون شان شده است. ضمناً اگر قصد خرید اپل آیدی با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت را دارید می توانید به وبسایت آیدی تاپ بزرگترین وبسایت فروش اپل آیدی در ایران مراجعه کنید؛ برای اطلاع  از قیمت اپل ایدی  وارد لینک شوید.

ایا آیفون 13 پرو ضد آب است؟

 با این پس زمینه در مورد ضد آب بودن آیفون های سری 7 می خواهیم به سراغ سوال اصلی خود یعنی ضد آب بودن آیفون 13 برویم، آیا آیفون 13 ضدآب است؟ آیفون های سری 13 به همراه گواهی IP68 یعنی یک گواهی ضدآب کامل وارد بازار شده اند، اپل به وضوح اعلام کرده است که شما می توانید آیفون 13 خود را تا 6 متر و مدت زمان 30 دقیقه زیر آب ببرید بدون اینکه نگران نفوذ آب به آن باشید. اما واقعاً این چنین است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر نه آیفون و نه هیچ گوشی دیگری برای استفاده در زیر آب طراحی نشده اند، حقیقت ماجرا این است که اکثر مردم دل شان می خواهد که از آیفون خود در زیر آب استفاده کنند اما بهتر است بدانید که آیفون ها پس از مدتی استفاده مقاومت خود را در برابر نفوذ آب است دست می دهند، پس بهتر است که اگر واقعاً نیاز به یک دستگاه یا دوربین ضد آب دارید، دوربینی را تهیه کنید که واقعاً برای اینکار طراحی شده است، چون نه آیفون های سری 13 و نه هیچ گوشی ضدآب دیگری برای این کار طراحی نشده اند. البته اگر کارتان به شکلی است که مدام با آب سر و کار دارید می توانید از یک کیسه ضد آب استفاده کنید و آیفون خود را درون آن قرار دهید، کیسه های ضدآب قیمت خیلی زیادی ندارند و می توان آن را با قیمت بسیار ارزان تهیه کرد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied