شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا نوع هاست روی سرعت سایت تاثیر دارد؟

وقتی یک کسب‌وکار آنلاینی آغاز به کار می‌کند، معمولاً در کنار آن یک وب‌سایت نیز طراحی و راه‌اندازی می‌شود. هدف از طراحی وب‌سایت، مدیریت بهتر و توسعه فعالیت‌هاست، اما همان‌طور که می‌دانید هزاران سایت مشابه وجود دارند که کار را برای ما در حوزه سئو سخت می‌کنند. درواقع فاکتورهای زیادی جهت رتبه‌بندی سایت برای گوگل مطرح است؛ فاکتورهایی مانند لینک‌سازی، سرعت و... .

آیا نوع هاست روی سرعت سایت تاثیر دارد؟

در بین همه این موارد، سرعت سایت و به‌دنبال آن میزان رضایت کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین نیاز است که حتماً به فکر راه‌حلی برای افزایش سرعت سایت‌ تان باشید! راهکارهای مختلفی وجود دارد که انتخاب میزبان یا هاست مناسب، یکی از آنهاست؛ چراکه هاست به‌‌عنوان یک زیرساخت، نقش تعیین‌کننده‌ای را این وسط بازی می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید هاست چیست و چطور باید از بین انواع هاست، بهترین مورد را انتخاب کرد، با این مطلب همراه ما باشید.

منظور از هاست چیست؟

هاست فضایی‌ست که به وب‌سایت شما اختصاص پیدا می‌کند و یک حجم مشخص را برای حفاظت از اطلاعاتی مانند فایل‌های پایگاه داده، محتوا، تصاویر گالری و … در بر می‌گیرد؛ البته بسته به اینکه وسعت وب‌سایت شما و اطلاعات آن چقدر باشد، این حجم ممکن است تغییر کند.

اطلاعات وب‌سایت؛ از طریق سرور هاستینگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و سرور کامپیوتر موظف به نگهداری از آنهاست. علاوه‌بر آن، سرور به‌صورت 24ساعته روشن است و اطلاعات را در اینترنت به اشتراک می‌گذارد. در برخی موارد یک سرور میزبان وب، فضای هارد خود را به فضاهای کوچک‌تری تقسیم می‌کند تا هزینه کمتری متوجه کاربران باشد. با این کار، چندین سایت از سرور میزبان به‌صورت اشتراکی استفاده خواهند کرد.

2

انواع هاست را بهتر بشناسید

اگر قصد خرید هاست را دارید، بهتر است بدانید که انواع هاست بر اساس چند فاکتور مهم تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. سیستم‌عامل (هاست لینوکس، هاست ویندوز و...)،
  2. موقعیت مکانی (هاست ایران، آلمان و...)،
  3. کنترل پنل،
  4. سیستم مدیریت محتوا (هاست وردپرس و...)،
  5. ساختار سرویس (ابری، ارزان و...)،
  6. نوع سرویس (اشتراکی یا در محل)
  7. و ...

یکی از پرکاربردترین انواع هاست؛ بر اساس سیستم مدیریت محتوا انتخاب می‌شود. برای ‌مثال، هاست وردپرس از لحاظ ساختاری برای سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس در نظر گرفته ‌شده و بسیار هم پرطرفدار است.

معمولاً هاست وردپرس بر پایه‌ هاست لینوکس و صرفاً برای وردپرس بهینه‌سازی شده است. این بهینه‌سازی معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

  • منابع بیشتر در سرور،
  • آپدیت با سرعت بالا در سخت‌افزارهای سرور،
  • امکان مدیریت بهتر سایت وردپرسی،
  • و...

هاست وردپرس بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که وب‌سایت خود را بر پایه سیستم مدیریت محتوا بنا کرده‌اند. این هاست به شما کمک می‌کند تا نهایت سرعت را تجربه کنید، فقط باید به این نکته دقت داشته باشید که هاست وردپرس را بر اساس میزان cpu مصرفی انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر از هاست دیگری استفاده می‌کنید، اما قصد استفاده از هاست وردپرس را دارید، بهتر است از شرکت هاستینگ قبلی درباره میزان مصرف CPU سوال کنید. جواب این سوال به شما کمک می‌کند تا یک هاست با پردازنده یکسان و یا حتی قوی‌تر انتخاب کنید. حتماً به این نکته دقت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

درضمن فراموش نکنید که هاست وردپرس، برای یک اجرای بهینه و مطمئن، باید یک پشتیبانی قدرتمند هم داشته باشد، اینجاست که پای کانفیگ سرور به میان می‌آید. کانفیگ موظف است تا در کنار سرور، پردازش‌های مرتبط با سایت وردپرسی را انجام دهد تا سرعت آن افزایش پیدا کند. انواع هاست وردپرسی و کانفیگ در سایت هاست‌ نگار موجودند.

«هاست‌ نگار» با ارائه انواع هاست وردپرس به شما کمک می‌کند تا یک اجرای بدون نقص و سریع برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس تجربه کنید و با قدرت بیشتری پاسخگوی نیازهای مخاطبین خودتان باشید.

3

تأثیر سرعت هاست بر عملکرد سایت

اجازه بدهید این بخش از مطلب را با یک مثال توضیح بدهیم، فرض کنید برای ناهار یا شام به یک رستوران رفته‌اید، حدود یک ساعت از سفارش شما گذشته است؛ اما هنوز خبری از غذا نیست! عکس‌العمل شما چیست؟ شاید یک‌بار تحمل کنید، اما قطعاً دفعه بعد از کوره در می‌روید و دیگر به این رستوران پا نمی‌گذارید.

داستان سایت نیز از همین قرار است، وقتی که کند باشد مشکلاتی مانند رتبه‌بندی پایین موتور جستجو، کاهش بازدید سایت و... به‌وجود می‌آید. سرعت درواقع همان عملکرد وب‌سایت است؛ مدت زمانی که کاربر آدرس سایت را در مرورگر باز می‌کند تا لحظه‌ای که سایت کاملاً روی مانیتور بالا بیاید.

هرچقدر این مدت بیشتر طول بکشد، عملکرد سایت شما ضعیف‌تر است و بازدید کمتری خواهید داشت، برعکس؛ سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند، بازدید و نرخ تبدیل بالاتری دارند. بنابراین تاثیر سرعت هاست روی سایت و کیفیت خدمات آن را نباید دست‌کم گرفت؛ زیرا همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از عوامل تأثیرگذار روی سئو سایت، همان سرعت لود و بارگذاری وب‌سایت است.

علاوه‌برآن، گوگل طبق الگوریتم جدیدی که منتشر کرده است، وب‌سایتهای پرسرعت را به‌عنوان اولویت‌های اول به کاربران نشان می‌دهد. پس طبیعی‌ست که هرچقدر سرعت هاست بالاتر باشد، کاربران بیشتری به سایت شما سر بزنند و ترافیک آن افزایش پیدا کند.

4

 

هنگام خرید هاست به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

به‌طور کلی، فاکتورهای متعددی روی کیفیت هاست اثرگذارند که هنگام خرید باید به آن دقت کرد. این فاکتورها عبارتند از:

  • سرعت زیاد،
  • امنیت کافی،
  • سازگاری هاست و سایت،
  • پشتیبانی 24 ساعته و سریع،
  • پایداری زیاد،
  • و ...

خب! ما در این مقاله با انواع هاست و تأثیر آن بر سرعت سایت آشنا شدیم، اما دانستن چند نکته دیگر نیز ضروری‌ست. نکته اول اینکه برای خرید هاست به سراغ تیم‌های حرفه‌ای بروید که با توجه به تجربه‌شان، بهترین گزینه را پیش رویتان بگذارند.

نکته دوم اینکه تاثیر هاست برای بهبود سئوی سایت به‌تنهایی کافی نیست! هر چند شما هاست مناسب را خرید کنید، اما اگر به مواردی مانند تولید محتوا، استفاده از ترفندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و... دقت نکنید، به نتیجه نمی‌رسید. پس همه اینها در کنار هم نتیجه‌بخش خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر اول راه هستید و یا تجربه استفاده از هاست را ندارید، کار را به تیم «هاست نگار» بسپارید. این تیم از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین‌های هاستینگ ایران است. «هاست نگار» با سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزار، نرم‌افزار و زیرساخت‌های شبکه کمک می‌کند تا کاربران تنها به توسعه خدمات آنلاین خود بپردازند و نگرانی دیگری نداشته باشند.

از یک سایت شخصی کوچک تا یک سرویس سازمانی بسیار بزرگ، «هاست‌ نگار» راهکارهای بی‌نظیری در نظر گرفته است. پس همین حالا به آدرس hostnegar.com سر بزنید و از خدمات آن‌ها مطلع شوید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied