شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مقایسه پکیج های ایران رادیاتور با بوتان

برند های تولیدی صنعتی ایران رادیاتور و بوتان، از مطرح ترین و پرفروش ترین برندهای تولید کننده پکیج در ایران می باشند این دو برند به دلیل سابقه درخشان و ارائه خدمات طولانی مدت، ذهن بسیاری از کسانی که به دنبال خرید پکیج ایرانی هستند را درگیر این موضوع کرده است که خرید از کدامیک از برندهای ایران رادیاتور و یا بوتان مناسب آن ها می باشد.

مقایسه پکیج های ایران رادیاتور با بوتان

پیش از آن که در این مطلب به بررسی و مقایسه هر یک از برندها بپردازیم، توضیحاتی چند درباره خصوصیات و نحوه عملکرد آنها خواهیم داد تا به خوبی با آنها آشنا شوید. آشنایی هر چه بیشتر سبب می شود تا انتخابی صحیح تر با توجه به ویژگی های محل مسکونی مورد نظر، داشته باشید.

پکیج چیست؟

پرطرفدار ترین سیستم های گرمایشی در جهان، پکیج ها هستند که امروزه به عنوان جایگزینی برای موتورخانه ها به حساب می آیند. پکیج ها، هم وظیفه آبگرمکن و هم موتورخانه را به صورت همزمان انجام می دهند. به دیگر لغت، پکیج ها سیستم های گرمایشی هستند که افزون بر تامین آب گرم مصرفی، سبب گرم شدن محیط نیز می شوند. گرمایش محیط های متفاوت به وسیله رادیاتورهای قرنیزی، شوفاژها، فن کوئل ها، گرمایش از کف و ... صورت می گیرد.

کم شدن هزینه ها و سوخت مصرفی علتی حائز اهمیت برای محبوبیت هر چه بیشتر پکیج ها نسبت به موتورخانه ها می باشد. شایان به ذکر است که نگهداری آسان و بازدهی بالای پکیج ها نیز مزید بر علت هستند.

ایران رادیاتور

برند تولیدی ایران رادیاتور کار خود را در ابتدا با تولید و ساخت رادیاتورهای از جنس آلومینیوم شروع نمود. این برند به مرور زمان به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان محصولات گرمایشی در ایران شناخته شد.

بوتان

شرکت تولیدی بوتان، اولین آب گرم کن دیواری گازی در ایران را در سال 1367 شمسی را روانه بازار کرد و در سال 1372 شمسی اولین پکیج دیواری خود را به بازار محصولات گرمایشی ارائه نمود.

آبگرمکن گازی دیواری بوتان مدل B3115 - تاسیس پلاس

پکیج های ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان؟

برای آنکه بتوان پاسخ این سوال را داد، می بایست به مشخصه های زیادی توجه کنیم و با مقایسه هر یک بتوانیم به نتیجه ای جامع دست یابیم. سه خصوصیت اصلی که با توجه به آن ها می توان پکیج ها را از لحاظ ویژگی از یکدیگر متمایز کرد و تفاوت قیمت میان آن ها را توجیه نمود، به شرح زیر می باشد:

ظرفیت حرارتی

فن دار یا بدون فن بودن

تک مبدل یا دو مبدله بودن

شایان به ذکر است که ویژگی های مهم دیگری هم وجود دارند که سبب متمایز شدن مدل های تولیدی و اختلاف قیمت آن ها با یک دیگر می شوند. شما می توانید برای خرید پکیج از هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان به سایت تاسیس پلاس مراجعه کنید.

قیمت پکیج ایران رادیاتور - تاسیس پلاس

ظرفیت حرارتی

یکی از مهم ترین مواردی که در قیمت تاثیرگذار است، ظرفیت حرارتی می باشد. با توجه به این موضوع، هر چه مقدار ظرفیت بالا رود، به طبع قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مشتریان عزیز می توانند با توجه به متراژ محل مورد نظر خود و میزان آب گرم مصرفی، پکیج هایی با ظرفیت های گرمایی متفاوت را تهیه نمایند.

هر دو برند مشهور تولیدی ایران رادیاتور و بوتان، پکیج های خود را در ظرفیت های مختلف برای رفع نیاز تمامی مردم تولید می کنند. پکیج های شرکت ایران رادیاتور و بوتان از ظرفیت 22 هزار به بازار عرضه می نمایند.

ظرفیت حرارتی چیست - تاسیس پلاس

فن دار یا بدون فن

در گذشته ای نه چندان دور، تمام پکیج های برند های متفاوت از نوع بدون فن بود. با گذشت زمان، پکیج هایی به بازار عرضه شد که مجهز به فن بودند. این فن ها جهت تخلیه اجباری دود و گازهای تولیدی به بیرون به کار می رفتند. فن ها سبب افزایش ایمنی و کارکرد هر چه بهتر پکیج های تولیدی شدند.

با نگاهی اجمالی خواهیم دید که هر دو شرکت پکیج های فن دار و بدون فن را تولید می کنند. از آنجایی که فن دار شدن ، هزینه تولید را بالا می برد، پکیج های دارای فن قیمت نسبتا بالاتری  دارند.

نکته قابل توجه این است که شما برای مقایسه پکیج دیواری ایران رادیاتور و پکیج دیواری بوتان می بایست به فن دار یا فاقد فن بودن هر دو مورد توجه کنید. زیرا اگر یکی دارای فن و دیگری فاقد فن باشد، مقایسه درستی صورت نخواهد گرفت.

یشنهاد ما به شما خریداران عزیز این است که پس از انتخاب ظرفیت مورد نظرتان، در وهله اول فن دار یا بدون فن بودن را با توجه به توضیحات متخصص انتخاب نمایید. پس از آن با توجه به دو مورد ظرفیت و مبدل، مدل مورد نظر خود را از میان محصولات تولید شده برند ایران رادیاتور یا بوتان انتخاب نمایید.

تک مبدله یا دو مبدله

یکی از چالش های پیش روی هر خریدار حین خرید پکیج، انتخاب میان تک مبدل و دو مبدل پکیج می باشد. اصلا این دو با یک دیگر چه تفاوت هایی دارند؟ در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم:

سیستم گرم کردن آب گرم مصرفی، تفاوت اصلی میان این دو مدل پکیج است. باید بدانید که در هر پکیج، دو سیستم برای گرمایش وجود دارد. اول سیستم گردش آب گرم درون رادیاتورها جهت گرمایش محیط مورد نظر و دوم سیستم گرمایش آب گرم مصرفی جهت استفاده شست شو و  …

مبدل حرارتی پکیج ایران رادیاتور و بوتان - تاسیس پلاس

وجود تنها یک مبدل حرارتی در پکیج های تک مبدل، سبب می شود که گردش آب هر دو سیستم از درون همان یک مبدل انجام شود. در این نوع مبدل ها، هر دو گردش آب، به طور مستقیم از شعله مشعل، حرارت را دریافت می کنند. شایان به ذکر است که با وجود این که هر دو سیستم از یک مبدل عبور می نمایند، با یک دیگر مخلوط نشده و استقلال خود را حفظ می نمایند.

از مهم ترین مزیت های این نوع پکیج ها این است که آب گرم مصرفی به علت ارتباط مستقیم آب مصرفی با شعله به سرعت با دمای بالا تولید می شود و خیلی سریع در دسترس قرار می گیرد.

در واقع ساز و کار پکیج های تک مبدل بدین صورت است که آب سرد شهر، با عبور از مبدل اصلی پکیج،با دریافت حرارت مستقیم از شعله مشعل، به سرعت گرم شده و برای مصرف آماده می شود.

از معایب این مدل پکیج ها می توان به رسوب گیری سریع آن ها اشاره کرد. د رپکیج های تک مبدله به علت اینکه آب مصرفی مستقیما با شعله در ارتباط است، فرایند رسوب گیری خیلی راحت تر صورت می گیرد و سبب ایجاد مشکل در عملکرد پکیج می شود.

اما بازی در پکیج های دو مبدله بسیار متفاوت است. مبدل اول در این پکیج ها، مبدل اصلی دستگاه نام دارد. که همانند مبدل در پکیج های تک مبدله عمل میکند. در صورتی که مصرف کننده نیاز به آب گرم داشته باشد، شیر سه راهه، آب گرم شده در مبدل اصلی را به مبدل ثانویه فرستاده و آبی که در مبدل اولیه (اصلی) گرم شده ، گرمای خود را به آب سرد مصرفی می دهد و آن را گرم می نماید.

هم اکنون با دانستن خصوصیات مختلف پکیج های دو مبدل و تک مبدل، تصمیم گیری برای انتخاب بین دو پکیج کمی آسوده تر از قبل شد. در میان پکیج های تولید شده از برند ایران رادیاتور، پکیج هایی که کد درج شده آن ها با حرف B شروع می شود از تولیدات پکیج تک مبدل و آن هایی که کدشان با حروف E, M, K, L آغاز می گردد از مدل های دو مبدل می باشند.

برخلاف برند ایران رادیاتور، شرکت بوتان با سیاست کاری خود تمرکز بیشتری بر روی ساخت پکیج های دو مبدل دارد

 پکیج بوتان یا ایران رادیاتور، کدام یک را انتخاب کنیم؟!

در آخر پس از مطالعه مطالب فوق و مقایسه ویژگی های مهم، به راحتی می توان به سراغ انتخاب پکیج مناسب رفت.

همان طور که در ابتدای مطلب ذکرکردیم، برندهای تولیدی ایران رادیاتور و بوتان، هر دو در میان شرکت های معتبر ایرانی قرار دارند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند.

مشتریان عزیز می توانند برای انتخاب هر چه بهتر به خصوصیات زیر نیز در میان تولیدات این دو برند توجه نمایید:

  • سیستم ضد یخ زدگی: کاربرد این سیستم برای افرادی نمایان می شود که قصد استفاده از پکیج در محیط های بیرون از ساختمان همچون تراس را دارند.
  • نمایشگر عیب یاب دیجیتال: اگر پکیج خریداری شده دچار نقص یا مشکل فنی گردد، با این قابلیت می توانید به راحتی از مشکل به وجود آمده آگاه شوید و اقدام به تعمیر آن نمایید.
  • سیستم توربولاتور: این سیستم یکی از قابلیت هایی است که تنها در پکیج های تازه ساز دیده می شود. سیستم توربولاتور سبب می شود تا پکیج خریداری شده روند رسوب گذاری بسیار کندی داشته باشد. اکثر متخصصین این پکیج ها را برای افرادی که در مناطقی که سختی آب بالایی دارند، پیشنهاد می کنند.
  • هیدرولیک ست پلیمری یا هیدرولیک ست برنجی بودن: در پکیج های تولید شده برند ایران رادیاتور برخلاف بوتان، از هیدرولیک ست برنجی استفاده می شود.

این خصوصیات، از جمله خصوصیاتی است که می توان با استفاده از آن ها پکیج های دو برند را از یکدیگر تمایز بخشید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied