شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

9 نکته مهم در انتخاب و خرید بلبرینگ

بلبرینگ یکی از قطعات اصلی در دستگاه‌های مختلف صنعتی است که با خنثی کردن بارهای وارده، سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند. به همین دلیل باید این 9 نکته را در زمان انتخاب و خرید بلبرینگ در نظر داشته باشید.

9 نکته مهم در انتخاب و خرید بلبرینگ

انواع بلبرینگ در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین قطعات صنعتی هستند که می‌توانند انواع بارهایی را که به دستگاه‌های مختلف وارد می‌شود؛ خنثی کنند. این قطعات امروزه جزئی جدانشدنی در زندگی ما هستند که در وسایل مختلفی مانند دریل، تجهیزات پزشکی، خودرو و قطعات بزرگ صنعتی به کار می‌روند. در صورتی که بارهای واردشده از سمت دستگاه، توسط این قطعه به خوبی کنترل نشوند؛ دستگاه دچار آسیب جدی خواهد شد. به همین دلیل کیفیت بلبرینگ تضمین‌کننده سلامت قطعات مختلف است. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکاتی را که باید در انتخاب یک محصول باکیفیت در نظر داشته باشید؛ با شما در میان بگذاریم.

1.نوع بارهای وارده بر بلبرینگ

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید بلبرینگ به آن دقت کنید، نوع بارهایی است که به این قطعه وارد می‌شود. این بارها معمولا به صورت شعاعی، محوری یا ترکیبی هستند و ممکن است به صورت یک طرفه یا دو طرفه به قطعات مختلف وارد شوند. به همین دلیل باید محصولی را انتخاب کنید که دارای طراحی بهینه‌ای برای مهار کردن چنین فشارهایی باشد. پس قبل از هر اقدامی باید بدانید که دستگاه شما چه نوع بارهایی را به این قطعه وارد می‌کند و بر این اساس یک محصول مناسب خریداری کنید.

 

2.شناخت انواع بلبرینگ ها

یکی دیگر از موارد مهم در زمان انتخاب و خرید بلبرینگ این است که با انواع بلبرینگ و کاربردهای هریک از آن‌ها آشنا باشید. به این ترتیب خواهید دانست که برای برطرف کردن نیاز خود به چه نوع قطعه‌ای با چه اندازه و سایزی نیاز دارید. برای مثال انواع بلبرینگ شیار عمیق در زمانی استفاده می‌شود که شما بخواهید آن را در موتورهای الکتریکی کوچک و متوسط نصب کنید. همچنین از نمونه‌های بشکه‌ای در کاربردهای سنگین مهندسی با سرعت بالا استفاده می‌شود.

 

3.توجه به ویژگی های دستگاه

2

نکته مهم دیگر در زمان انتخاب بلبرینگ این است که بدانید می‌خواهید این قطعه را در چه محلی نصب کنید. در این موارد باید میزان سرعت و گشتاوری را که دستگاه ایجاد می‌کند، برآورد کرده و بر این اساس جنس بلبرینگ را انتخاب کنید. برای مثال اگر سرعت چرخش یا دوران بالا باشد، شما نیاز به خرید بلبرینگ‌های غلتکی استوانه ای یا سوزنی خواهید داشت. همچنین باید بدانید که قطر قطعه مورد نیاز برای نصب در دستگاه چقدر است. در برخی از ماشین‌آلات قطر مورد نیاز نوشته شده است و شما می‌توانید بر اساس این راهنما، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. در غیر این صورت نیاز دارید که در زمان خرید، با متخصص و مشاوران تماس گرفته و با استفاده از نظر آن‌ها گزینه مناسب را خریداری نمایید.

 

 

4.انتخاب جنس مناسب بیرینگ

بلبرینگ‌هایی که در بازار امروز ایران یافت می‌شوند؛ از مواد مختلفی مانند آلیاژهای فولاد و سرامیک ساخته می‌شوند. بلبرینگ‌های تمام فولادی نیاز به روان کننده‌های صنعتی برای افزایش نرمی و کاهش اصطکاک دارند و به همین دلیل مقدار زیادی آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند. اما دسته‌ای از بلبرینگ‌ها که به نام سرامیکی کامل شناخته می‌شوند؛ اصطکاک بسیار کمی را ایجاد می‌کنند و برای سرعت‌های بالا مناسب هستند. در کنار این‌ها برخی از محصولات هم به صورت ترکیبی از سرامیک و فولاد ساخته می‌شوند که به آن‌ها بلبرینگ هیبرید سرامیکی گفته می‌شود. چنین محصولاتی برای ساخت انواع دوچرخه‌های کوهنوردی، دستگاه‌های فضایی و اسپیندل موتور کاربرد دارند.

5.توجه به کشور سازنده

قبل از خرید بلبرینگ باید مشخص کنید که می‌خواهید محصول ساخت چه کشوری را خریداری کنید. این موضوع بر اساس بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و دستگاهی که قصد نصب محصول را دارید، مشخص خواهد شد. در بازار امروز ایران انواع بلبرینگ‌های آلمانی، ژاپنی و چینی در بازار موجود هستند. در این میان کیفیت ساخت بلبرینگ‌های آلمانی در مقایسه با سایر محصولات بسیار بالاتر است. به همین دلیل در دستگاه‌هایی با حساسیت بالا که قیمت زیادی دارند، از این قطعات استفاده می‌شود. همچنین نمونه‌های ژاپنی هم در مقایسه با بلبرینگ‌های چینی باکیفیت‌تر هستند؛ اما انواع بلبرینگ چینی به دلیل قیمت مناسبی که دارند برای کاربردهای سبک‌تری مانند وسایل خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

6.شناخت برندهای مطرح تولیدکننده بلبرینگ

3

قبل از اینکه اقدام به خرید بیرینگ کنید، باید برندهای مطرح تولیدکننده این محصول را بشناسید. زمانی که انتخاب کردید که محصول ساخت چه کشوری را خریداری کنید؛ باید به سراغ محصولات بهترین برندهای آن بروید. برای مثال از میان انواع بلبرینگ آلمانی، برندهای SKF و FAG بهترین کیفیت ساخت را دارند و از تنوع زیادی برخوردار هستند. همچنین بلبرینگ‌های ژاپنی ناچی و کویو هم کیفیت خوب و در عین حال قیمت مناسبی دارند. از میان برندهای چینی حاضر در بازار ایران هم در حال حاضر برند KG بهترین محصولات را روانه بازار می‌کند که با در نظر گرفتن محدوده قیمتی، کیفیت مناسبی دارند.

7.توجه به اصل یا تقلبی بودن کالا

در حال حاضر به دلیل گسترش استفاده از بلبرینگ در دستگاه‌های مختلف، بسیاری از افراد اقدام به تولید محصولات تقلبی کرده‌اند که کیفیت آن‌ها بسیار کمتر از محصولات اصل است. به همین دلیل شما در زمان خرید این محصولات، باید به اصل بودن آن‌ها دقت کنید. برای تشخیص اصل بودن بلبرینگ یک سری اپلیکیشن مانند OriginCheck وجود دارد که می‌توانید آن را بر روی گوشی خود نصب کرده و با وارد کردن کد درج‌شده بر روی محصول در این اپلیکیشن، به اصل بودن محصول پی ببرید. به علاوه در بسیاری از موارد با استفاده از نشانه‌های ظاهری مانند بسته‌بندی نامناسب، قیمت پایین و گواهینامه تقلبی می‌توانید به این موضوع پی ببرید.

8.قیمت  و عوامل موثر بر قیمت بلبرینگ

4

معمولا قیمت یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید بلبرینگ است. باید دقت کنید که در این مورد هرگز به محصولاتی که با قیمت بسیار پایینی ارائه می‌شوند، اعتماد نکنید. زیرا این خود نشانه‌ای از اصل نبودن کالا است. در زمان خرید انواع بلبرینگ باید به ارزش خرید این محصولات دقت کرده و قیمت را در چند فروشگاه مقایسه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

9.فروشگاه عرضه کننده انواع بلبرینگ

نکته آخری که باید در زمان خرید بلبرینگ مدنظر داشته باشید؛ فروشگاه عرضه کننده این محصول است. امروزه فروشگاه‌های مختلف به صورت آنلاین و حضوری این قطعات را ارائه می‌دهند. خرید آنلاین بلبرینگ این مزیت را دارد که شما می‌توانید محصولات مختلف را از نظر قیمت با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما در زمان خرید بلبرینگ به صورت آنلاین باید به اعتبار فروشگاه مطمئن شوید. در حال حاضر گروه فنی مهندسی بازرگانی پینیون یکی از بهترین عرضه‌کنندگان آنلاین انواع بلبرینگ‌های آلمانی، ژاپنی و چینی با بهترین قیمت است.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه، محصولات مورد نظر خود را سفارش داده و آن را در هر جای ایران که مد نظرتان است تحویل بگیرید. نکته مهم اینجا است که گروه پینیون برای همه محصولات خود، گواهی اصالت کالا را ارائه می‌دهد. در نتیجه خیال شما از بابت اصل بودن بلبرینگ کاملا راحت خواهد بود. در کنار این‌ها اگر در انتخاب و خرید بلبرینگ دچار تردید شده‌اید و نمی‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید؛ تنها کافی است که با مشاوران پینیون تماس گرفته و از مشاوره تخصصی آن‌ها بهره‌مند شوید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied