شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

از روسیه تا عمان؛ به کدام کشورها بدون ویزا می‌توان سفر کرد؟

تا حالا شده تصمیم گرفته باشید از کشوری دیدن کنید، ولی فکر کردن در مورد مشکلات اخذ ویزای آن کشور شما را از انجام‌دادن این کار منصرف کرده باشد! خوب، کشور ایران تلاش کرده با عقد قراردادهای دو میان خود و کشورهای مختلف جهان مسیر رو برای سفر ایرانیان راحت کنه!

از روسیه تا عمان؛ به کدام کشورها بدون ویزا می‌توان سفر کرد؟

ایرانیان برای سفر به 42 کشور جهان نیاز به دریافت ویزا ندارند و فقط باید با خرید بلیت هواپیمای خود قدم به دنیای جدیدی بگذارند! در این مقاله 6 مورد از محبوب‌ترین کشورهایی که ایرانیان برای سفر به آن‌ها نیاز به اخذ ویزا ندارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

با تور روسیه دیگر نیاز به ویزا ندارید!

با امضای توافق نامه دو جانبه «لغو روادید گروهی گردشگری» بین ایران و روسیه، شهروندان دو کشور می‌توانند از طریق آژانس‌های مسافرتی به‌صورت گروه‌های 5 تا ۵۰ نفره، بدون ویزا به ایران و روسیه سفر کنند. بر این اساس، ویزای انفرادی لغو نشده است و اشخاصی که قصد دارند، بدون تور به روسیه سفر داشته باشند، باید با مراجعه به سفارتخانه، اقدام به اخذ ویزا کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویزا به صفحه ویزای روسیه مراجعه کنید.

بدون ویزا به عروس خاورمیانه سفر کنید!

عروس خاورمیانه از سال 1392 مقررات ویزا را برای اتباع ایرانی آسان‌تر کرد، به طوری که شهروندان ایران بدون ویزا به مدت 20 روز می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند. در حال حاضر این مقررات تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته ‌و سفرهای تفریحی و توریستی به دو کشور متوقف شده است. در این مدت تنها به آن دسته از اتباع ایرانی و لبنانی اجازه ورود داده می‌شود که ویزای اقامتی، کاری، درمانی، تحصیلی، چند بار ورود و یا سرمایه‌گذاری داشته باشند.

6e4c234f-eb57-4c2a-a9d7-0a803e177362

لغو ویزای عمان برای سفر 14 روزه به این کشور

مسافران ایرانی که قصد سفر به کشور عمان را دارند، می‌توانند تا 14 روز بدون ویزای عمان در این کشور اقامت داشته باشند؛ برای این 14 روز نیز بایستی در فرودگاه، 21 ریال عمان (‌230 هزار تومانی) پرداخت کنند. پس از این مدت‌زمان نیز باید از عمان خارج شوند، زیرا این مجوز اقامت دیگر قابل تمدید نیست.

ماداگاسکار (جزیره‌ای در جنوب شرق آفریقا)

جزیره ماداگاسکار واقع در اقیانوس هند در سواحل جنوب شرقی آفریقا است که بعد از بورنئو، گرینلند و گینه‌نو چهارمین جزیره بزرگ در جهان است. در این سرزمین افسانه‌ای، هزاران گونه جانوری زندگی می‌کنند، این کشور برای ایرانیان به محض ورود مجوز ورود 30 روزه صادر می‌کند.

cd27d75d-6617-4701-ae0b-80a4e140daee

در بدو ورود به مالدیو ویزا بگیرید!

مجموعه‌ای از جزایر زیبا و خیره کننده برای توریست‌های مشتاق! این کشور در اقیانوس هند قرار گرفته است، خوب برای دریافت ویزای این کشور ایرانیان هیچ مشکلی در پیشرو ندارند و به راحتی بعد از ورود به فرودگاه این کشور مجوز اقامت 30 روزه برای شما صادر می‌کند.

بدون ویزا به کشور جنگل‌های استوایی سفر کنید!

مروارید شرق آسیا به شهروندان ایرانی اجازه می‌دهد به مدت 14 روز بدون ویزا در مالزی اقامت داشته باشند؛ اما دولت مالزی در تاریخ شهریور ماه 1399 پس از بازگشایی مرزهای خود، محدودیت‌هایی را برای سفر اتباع 23 کشور از جمله ایران وضع کرد؛ بنابراین مسافران باید قبل از خرید بلیط سفر به این کشور، نامه تأییدیه از سفارت مالزی دریافت کنند. مسافران دارای اقامت نیز لازم است از طریق سایت اداره مهاجرت مالزی نامه تأییدیه دریافت کنند و در فرودگاه همراه خود داشته باشند.

بدون ویزا 45 روز در گرجستان اقامت کنید!

ایرانیانی که گرجستان را برای سفر توریستی خود انتخاب کرده‌اند، نیازی به اخذ ویزا ندارند، زیرا با انعقاد قرار داد دو جانبه میان ایران و گرجستان، این کشور ویزای خود را برای توریست‌های ایرانی لغو کرده است؛ و ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا 45 روز در گرجستان اقامت داشته باشند.

مشکلات اخذ ویزا را فراموش کنید!

خوب، شاید در نگاه اول دریافت ویزای توریستی کشورهای روسیه و عمان ساده به نظر برسد، اما برای قطعاً ویزای انفرادی و 30 روزه کشور عمان و سایر ویزاهای این دو کشور پیچیدگی‌های خاص خود را دارد! پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت‌های توریستی نام آشنا و معتبر در زمینه اخذ ویزا است، آژانس‌های توریستی به شما کمک می‌کنند تا فرایند اخذ ویزا را به آسان‌ترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. از میان انبوه شرکت‌های توریستی ویزالند می‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند. به ویزالند اعتماد کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied