شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

قویترین راه درمان کبد چرب با عرقیات ترکیبی

تغذیه نامناسب، یکی از مهمترین دلایل ابتلای افراد به بیماری کبد چرب است. درمان کبد چرب در صورت تشدید شدن این بیماری، با فرایند دشواری همراه است. به همین جهت پزشکان و متخصصان تغذیه، رعایت رژیم غذایی سالم و دوری کردن از غذاهای چرب و فست فود را جایگزین مناسبی برای جلوگیری از ابتلا و درمان کبد چرب می‌دانند. همچنین افرادی که به نوشیدنی‌های الکلی اعتیاد دارند نیز در معرض خطر ابتلای بیشتری نسبت به دیگران قرار دارند.

قویترین راه درمان کبد چرب با عرقیات ترکیبی

وظیفه کبد در بدن چیست؟

بدن انسان از اندام‌ها و غدد مختلفی تشکیل شده است که هر کدام در حفظ سلامتی ما نقش مؤثری دارند. کبد، یکی از اندام‌های حیاتی و مهم در بدن انسان است که سموم تولید شده در بدن که در رگ‌های خونی جریان پیدا می‌کنند را از بین می‌برد. در واقع تصفیه و پاکسازی خون، از مهمترین وظایف این عضو مهم است. از دیگر عملکردهای این عضو می‌توان به تولید صفرا برای هضم بهتر غذا، محافظت از بدن در برابر عفونت، کنترل قند خون، جلوگیری از لخته شدن خون در بدن و... اشاره کرد.

 

منظور از کبد چرب چیست؟

هر زمان که درصد چربی موجود در بدن از میزان استاندارد بیشتر شود، در اصطلاح به این موقعیت مبتلا شدن به کبد چرب گفته می‌شود. در بدن همه ما مقادیر مشخصی چربی وجود دارد اما بالا رفتن میزان چربی در بدن، خطرات و آسیب‌هایی جدی مانند ابتلا به کبد چرب را به همراه دارد.

به طور کلی این بیماری به دو دسته کبد چرب الکلی و غیر الکلی تقسیم‌بندی می‌شود. همان‌طور که از این دسته‌بندی مشخص است، افرادی که در مصرف نوشیدنی‌های الکلی افراط می‌کنند، ممکن است به بیماری کبد چرب الکلی مبتلا شوند. این افراد با مصرف زیاد این نوشیدنی‌ها، سلول‌های کبد را در معرض خطر قرار داده و این عضو حیاتی را نسبت به بیماری‌های التهابی، آسیب‌پذیر می‌کنند.

درمان کبد چرب غیر الکلی

افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، معمولا در طول سال به مصرف غذاهای چرب، سرخ‌کردنی، فست فود و... عادت داشته‌اند. درمان کبد چرب غیر الکلی با رعایت یک دستور غذایی سالم و مفید به راحتی امکان‌پذیر است؛ البته نباید از شدت بیماری در شخص نیز غافل ماند. تشخیص زودهنگام بیماری، نقش مؤثری در درمان این عارضه دارد.

 

درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

همه ما می‌دانیم که مصرف عرقیات گیاهی در طب سنتی، مزایای متعددی داشته و در درمان بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها مفید واقع می‌شود. اگر بیماری کبد چرب شما چندان پیشرفته نبوده و امکان بهبود آن با رعایت اصول ساده و داشتن تغذیه سالم، وجود داشته باشد، شانس بهبود بیماری با مصرف عرقیات گیاهی بالا خواهد بود. در ادامه به معرفی بعضی از این عرقیات گیاهی که در درمان کبد چرب، مؤثر واقع می‌شوند، اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

عرق کاسنی

یکی از بهترین عرقیات گیاهی که در پاکسازی و از بین بردن سموم نقش دارد، عرق کاسنی است. همچنین این عرق گیاهی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شدت عملکرد رادیکال‌های آزاد در بدن را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ به این معنا که از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان، محافظت می‌شود. مصرف اصولی عرق کاسنی در درمان کبد چرب مؤثر بوده و از بیشتر شدن بیماری نیز جلوگیری می‌کند. بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز از دیگر خواص گیاه کاسنی محسوب می‌شود.

عرق شاتره یا شاه تره

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید، احتمالا نام عرق شاتره به گوش شما خورده است. این گیاه یکی از مؤثرترین و بهترین عرقیات گیاهی در درمان کبد چرب است. همچنین با مصرف عصاره این گیاه، بدن شما در برابر ابتلا به بیماری‌های مربوط به این عضو مهم نیز محافظت می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه به پاکسازی و از بین رفتن سموم کمک می‌کنند. گیاه شاتره، خاصیت ضد باکتریایی داشته و مصرف آن در درمان بیماری‌های گوارشی و التهابی نیز مفید واقع می‌شود.

عرق رزماری

یکی دیگر از عرقیات گیاهی مفید در درمان کبد چرب، رزماری است. این بیماری باعث ایجاد التهاب در سلول‌ها شده و همچنین در افزایش چربیِ این عضو حیاتی نقش دارد. مصرف عرق رزماری، التهاب‌های موجود در بدن را کاهش داده و به کم شدن میزان چربی کبد نیز کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی از مهمترین خواص این گیاه درمانی محسوب می‌شود.

عرق نسترن

مصرف عصاره گیاه نسترن به شکل قابل توجهی خون را تصفیه کرده و کبد را پاکسازی می‌کند. وظیفه اصلی این عضو حیاتی، از بین بردن سموم در بدن است و اگر عملکرد این عضو به خطر بیفتد، سموم در بدن باقی مانده و سلامتی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. عرق نسترن از مؤثرترین گیاهان در درمان کبد چرب است که به عملکرد بهتر این عضو نیز کمک می‌کند.

عرق خارشتر

خاصیت آنتی بیوتیک، یکی از خواص مهم گیاه خارشتر است. به همین جهت بسیاری از متخصصان این گیاه را به عنوان عاملی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن اعلام کرده‌اند. در این میان نمی‌توان از خاصیت این گیاه در درمان کبد چرب غافل ماند. مصرف عرق خارشتر در بهبود عملکرد کبد نقش داشته و چربی این عضو مهم را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اگر به دنبال خرید عرق کبد چرب هستید و آشنایی کافی با عرقیات گیاهی ندارید، با پزشک متخصص خود مشورت کرده و تجربه مصرف عرق خارشتر را از دست ندهید. مصرف گیاه خارشتر پیش از دچار شدن به این بیماری نیز برای جلوگیری از ابتلا، توصیه شده است.

خرید عرق کبد چرب

عرق ترکیبی کبد چرب  مخلوطی از ۶ نوع عرق می باشد: عرق زیره، عرق شوید، عرق خار مریم و ۳ عرق گیاهی دیگر است که نحوه مصرف این عرق نیم ساعت قبل از خواب شب یک استکان یا نصف لیوان می باشد.

به همراه این عرق یک عرق ترکیبی به نام عرق سم زدا باید مورد استفاده قرار گیرد چون عرق سم زدا از شش عرق طبع خنک از قبیل : عرق کاسنی، عرق  شاتره، عرق  بیدمشک و سه عرق گیاهی دیگر تشکیل شده و برای جبران گرمای بدن و رساندن دمای بدن به حالت تعادل و سم زدایی بدن فوق العاده می باشد.

در این مطلب به چند عرق گیاهی اشاره کردیم که مصرف آن‌ها در درمان کبد چرب مؤثر واقع می‌شوند. فروشگاه اینترنتی «هیرودنا»، یکی از منابع معتبر و قابل اعتماد در زمینه فروش عرقیات گیاهی است که محصولات خود را با کیفیت و ضمانت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وب‌سایت هیرودنا در سه دسته‌بندی عرقیات گیاهی، نوشیدنی و عرقیات ترکیبی فعالیت کرده و به منظور جلب رضایت شما کاربران گرامی، از ارائه اطلاعات و راهنمایی در خصوص استفاده از این محصولات، دریغ نخواهد کرد. اگر با بیماری‌های کبدی و التهابی درگیر هستید، مصرف عرقیات گیاهی، تحت نظر متخصص، درمان سنتی مفیدی برای شما محسوب می‌شود.

برای خرید عرق کبد چرب ، همین حالا می‌توانید به قسمت فروشگاه آنلاین هیرودنا herodena.com مراجعه کرده و بهترین استفاده را از تولیدات فروشگاه اینترنتی ما داشته باشید. خرید عرق کبد چرب از فروشگاه هیرودنا، هیچ جای نگرانی برای شما باقی نگذاشته و می‌توانید با اطمینان خاطر نسبت به کیفیت و اصل بودن محصولات، خریدی مطمئن داشته باشید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied