شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال 1401

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange) بستری است که در آن اشخاص می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند. صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که روی تلفن همراه نصب می‌شود یا هر دو.

 بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال 1401

با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید یا ارز دیجیتال خود را در قبال پول ملی (مانند ریال) یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید. در این مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال به منظور سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را معرفی خواهیم کرد.

تاریخچه صرافی ارز دیجیتال

در سال 2004، سه کسب و کار مبادله ارز دیجیتال (صرافی ارز دیجیتال) مستقر در استرالیا پس از تحقیق توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) داوطلبانه تعطیل شدند. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا در صورتی فعالیت این کسب و کارها را مجاز تلقی می‌کرد که مجوز خدمات مالی استرالیا را اخذ کرده باشند اما این صرافی های ارز دیجیتال، فاقد آن مجوز بودند.

در سال 2006 در آمریکا صرافی ارز دیجیتال تازه تأسیس توسط سرویس امنیت ایالت متحده پلمپ شد. این صرافی دیجیتال توسط دو نفر تابعه روسی و لهستانی تأسیس شده بود. متصدیان بازرگانی آرتور بودوفسکی و ولادیمیر کتس “به اتهام فعالیت غیرقانونی مبادله ارز دیجیتال و تجارت انتقال پول” از آپارتمان های خود متهم شدند و بیش از 30 میلیون دلار به حساب های ارز دیجیتال منتقل کردند. بودوفسکی و کتس در سال 2007 به پنج سال زندان به جرم مشارکت در انتقال پول بدون مجوز، نقض جرم و جنایت از قانون بانکداری دولتی محکوم شدند و درنهایت مجازات پنج سال مشروط را دریافت کردند.

b7a8ad8a-bd97-4750-99d4-cb2dfd30a01f

چگونه می توان با یک صرافی ارز دیجیتال کار کرد؟

اگر بخواهیم در مورد نحوه فعالیت صرافی ارز دیجیتال توضیحاتی ارائه کنیم باید بگوییم که این ساز و کار به این شکل است که افراد ارز خود را خریداری کرده و سپس در حساب خود ذخیره می‌کنند. حالا کاربر می‌تواند عملیات خریدوفروش یا خرید کالا و خدمات را از طریق حساب خود انجام دهد. چند سالی است که یک‌سری خودپردازهای مخصوص بیت کوین و به‌طور کلی ارز دیجیتال نیز در کشورهای مختلف به‌وجود آمده‌اند که آن‌ها را نیز نوعی صرافی ارز دیجیتال می‌توان به حساب آورد. علاوه بر نقش واسطهٔ صرافی‌ها، برخی از آن‌ها نیز به‌طور مستقیم با صاحبان کسب‌وکار یا سایت‌های خریدوفروش همکاری دارند که طبیعی به‌نظر می‌رسد در چنین مواردی، خدمات صرافی‌ها برای عموم مردم جهان نخواهد بود و این امکانات تنها در اختیار کشورهای خاص قرار خواهد داشت.

بهترین راه انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

باتوجه به رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال، در این بخش ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن و همچنین نحوه انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

امنیت:

میزان امنیت و اعتبار یک صرافیارز دیجیتال از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب آن‌ها به شمار می‎رود. زیرا در صورتی که یک صرافی از امنیت یا اعتبار خوبی برخوردار نباشد امکان از دست دادن دارایی دیجیتال کاربران بالا می رود.

بیمه دارایی کاربران:

ارائه جبران خسارات احتمالی وارده به سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که کاربران در هنگام انتخاب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید مورد توجه قرار دهند.

میران کارمزد دریافتی توسط صرافی:

میزان کارمزدی که صرافی ها برای ارائه خدمات خود دریافت می کنند بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت‌بوده از این رو میزان هزینه کارمزد یکی از نکاتی است که کاربران باید در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، به آن دقت‌کنند.

تنوع ارزهای دیجیتال:

صرافی های مختلف دارایی ها و رمز ارز های متفاوتی را با توجه به نوع فعالیت و خدمات ارائه شده خود تحت پوشش قرار می دهند بنابر این لازم است تا کاربران در هنگام انتخاب صرافی به دارایی ها و ارز‌های دیجیتال تحت پوشش آن توجه کامل داشته‌باشد.

cdef5e0d-160c-46d4-b17e-9736bcd4fb54

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

ترید انواع رمزارزهای شبکه BSC با کارمزد انتقال 80 سنت، یکی از مزیت‌های پلت فرم معاملاتی موربیت نسبت به همکاران است. پلتفرم موربیت با در دست داشتن فول نود شبکه BSC، تمامی امکانات این بلاکچین را برای کاربران ایرانی به ارمغان آورده‌است و از این رو، می‎تواند یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی بایننس باشد.

چگونه در موربیت احراز هویت کنم؟

به منظور احراز هویت در پلتفرم معاملاتی موربیت، به سایت morbit.trade مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نام، گزینه احراز هویت را انتخاب کنید.

در صورت وجود هرگونه مشکل در این روند با شماره 02191004243 تماس حاصل کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied