شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

10 مورد از خواص کشک که ضامن سلامتی‌اند

خواص کشک آن را به یکی از محصولات مقوی و مفید لبنی برای سلامت بدن تبدیل کرده است؛ به‌طوری که بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند جهت بهره‌بردن از فواید کشک، این ماده غذایی مفید را در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

10 مورد از خواص کشک که ضامن سلامتی‌اند

شما می‌توانید از کشک به‌صورت موضعی یا خوراکی بهره ببرید. استفاده از کشک در سلامتی نقش مهمی دارد؛ به‌خاطر همین موضوع، قصد داریم در این مقاله از اسنپ مارکت خواص کشک خشک را مورد بررسی قرار دهیم.

تقویت سیستم ایمنی

به کمک خواص موجود در کشک می‌توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. خواص موجود در کشک، به از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا در بدن کمک می‌کند. میکروارگانیسم‌ها تاثیر بسیار مهمی در سلامت بدن دارند و کشک یک منبع بی‌نظیر از میکروارگانیسم‌هاست که به شما در تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کند.

خواص کشک در جلوگیری از عفونت واژن

همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، کشک قدرت بالایی در از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در بدن دارد. خواص آنتی‌باکتریال کشک می‌تواند به مهار رشد و عفونت قارچی کمک کند. باکتری مفید لاکتوباسیلوس در کشک باعث ایجاد تعادل PH در واژن بانوان می‌شود.

937007cd-3202-4ffc-b1c0-26b9b02acab7

کمک به هضم غذا

کشک به عنوان یک محصول لبنی پروبیوتیک در سلامت روده نقش مهمی را برعهده دارد. همچنین خواص کشک برای زخم معده تاثیر بسیار بالایی در درمان دارد و به‌ همین علت اگر دچار مشکل در هضم غذا هستید، استفاده از کشک در کنار سایر مواد غذایی مصرفی در وعده‌های روزانه، می‌تواند مشکلات شما را برطرف کند. 

کنترل فشار خون بالا

 همان‌طور که اطلاع دارید، فشار خون بالا یکی از منابع تهدیدکننده سلامت جامعه است. در بسیاری از مواقع، اهمیت‌ندادن و عدم کنترل فشار خون، مشکلات بسیار جدی و غیر قابل درمانی را به‌وجود می‌آورد. خواص کشک باعث کنترل فشار بالا می‌شود.

تاثیر در کاهش وزن 

افراد بسیاری هستند که با استفاده از رژیم غذایی مناسب تصمیم دارند وزن خود را کاهش دهند. بهره‌بردن از خواص کشک برای چاقی، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در رژیم غذایی کاهش وزن است. کشک با جلوگیری از تولید هورمون‌های استروئیدی، خطر چاقی را کنترل می‌کند.

بهبود سلامت و تقویت مو

بسیاری از متخصصین پوست معتقد هستند که خواص کشک برای مو و رشد آن بی‌نظیر است. کشک سرشار از ویتامین‌های گروه B است که باعث رشد مو با سرعت بیشتر می‌شود؛ همچنین کشک دارای مقدار بالایی بیوتین است که در کنار سایر مواد معدنی مانند روی، به سلامت و تقویت مو کمک می‌کند.

همچنین شما می‌توانید جهت برخورداری از فواید کشک برای مو و پوست سر، مقداری از آن را با حنا ترکیب کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی مو و کف سر خود ماساژ دهید. این ترکیب تاثیر فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از شوره سر و تقویت موهای شما خواهد داشت. بهتر است مقاله‌ی بهترین ماسک های طبیعی برای تقویت مو را بخوانید.

6b534c90-90c8-495d-9529-e248f441a1a1

تقویت استخوان‌ و دندان

کشک حاوی مقدار زیادی فسفر و کلسیم است که دندان‌ها و استخوان‌های شما را قوی‌تر می‌کند. خواص کشک برای استخوان، علاوه‌بر این که در تقویت دندان‌ها و استخوان‌های شما نقشی مهم و اساسی را برعهده دارد، به پیشگیری از آرتروز هم کمک می‌کند.

پوست سالم و درخشان

خواص فراوان کشک آن را به گزینه‌ای مناسب جهت دستیابی به زیبایی تبدیل کرده است. علاوه‌بر فواید کشک برای مو، این ماده لبنی باعث شفافیت و سلامت پوست می‌شود. تنها کاری که برای داشتن پوست شفاف و روشن لازم است انجام دهید این است که مقداری کشک، لیمو ترش و آرد گندم را با یکدیگر به‌خوبی مخلوط کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید؛ سپس آن را با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که این ماسک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر پوست شما داشته است. پیشنهاد میکنیم حتما مقاله ی ما با نام چطور پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم را بلاگ اسنپ مارکت بخوانید.

سلامت قلب

مصرف روزانه کشک به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. بنابراین خواص کشک در کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس اگر میزان کلسترول خون شما بالاست، با استفاده از کشک در رژیم غذایی روزانه خود در بهبود عملکرد قلب خود گامی بزرگ بردارید.

کاهش قند خون

از جمله خواص مهم کشک، کنترل سطح قند خون است. باکتری‌ها و پروتئین‌های موجود در کشک به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که علاوه‌بر کشک، ماست یونانی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و قند خون را در افراد مبتلا به دیابت، کنترل می‌کند؛ اما به یاد داشته باشید اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، از مصرف ماست‌های میوه‌ای یا طعم‌دار خودداری کنید.

fedc519b-232c-4650-926f-ecf8642732d9

افزایش انرژی

اگر به دنبال افزایش سطح انرژی بدن خود هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر جهت بهره‌مندی از خواص کشک در افزایش انرژی روزانه، آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کشک حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی‌ست که به بالا بردن سطح انرژی بدن کمک می‌کند و آن را به یک مکمل غذایی بسیار مفید برای ریکاوری سریع پس از تمرینات ورزشی تبدیل کرده است.

جمع بندی

خواص کشک آن را به یک ماده غذایی بسیار مقوی تبدیل کرده است که در درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را برعهده دارد. به همین علت توصیه می‌کنیم از مصرف روزانه کشک در وعده‌های غذایی خود غافل نشوید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به این بخش اطلاعات مفیدی را در مورد خواص و فواید کشک به‌دست آورید. لازم به ذکر است که اگر بیماری زمینه‌ای دارید و دارو مصرف می‌کنید، باید مصرف کشک زیر نظر پزشک صورت گیرد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied