شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

با دیوار سبز اتاق خانه مان را زنده کنیم !

بهار کم کم از راه میرسد و با خودش زیبایی و سرسبزی را به ارمغان می آورد. بسیاری از ما دوست داریم که خانه ها و یا محل کارمان را بهاری کنیم. اما با محدودیت فضا روبرو هستیم. بهترین مکان برای سبز کردن این فضاها دیوارها می باشند.

با دیوار سبز اتاق خانه مان را زنده کنیم !

 دیوارهای خالی و بدون استفاده که می توانند در جذاب کردن محیط اطراف ما نقش مهمی داشته باشند. با اجرای دیوار سبز بر روی این دیوارها می توان زیبایی فضا را دو چندان کرد. دیوار سبز یا green wall به فضای عمودی سبزی گفته می شوند که بر روی تمام و یا بخشی از دیوار به صورت مستقل اجرا می گردند.

 نوعی از این دیوارهای سبز را بارها ما در فضای شهری  به طور تصادفی دیدیم که گیاهانی همچون گیاه مو به دیوار چسبیده و دیوار و یا نمای ساختمان را پوشانده است. این درحالیست که اجرای دیوار سبز در فضای داخلی متفاوت است.

در ادامه به بررسی انواع دیوار سبز بر اساس نوع اجرا می پردازیم.

دیوار سبز به روش های متفاوتی اجرا می گردد. که از بین آنها میتوان به دو روش پرطرفدار کابلی و مدولار اشاره کرد.

 شرکت چکادبام که به صورت تخصصی دارای 10 سال تجربه در این زمینه می باشد، نیز از این دو روش برای سبز کردن دیوارهای شما استفاده می کند.

دیوار سبز مدولار: این روش یکی از پرطرفدار ترین روش های اجرای دیوار سبز در شرکت چکادبام می باشد.

 در این روش از زیر سازی فلزی استفاده می شود به این صورت که بر روی دیوار با کمک پروفیل های آهن شاسی کشی انجام می گردد سپس فلاورباکس هایی از جنس ورق گالوانیزه که به صورت پیش ساخته در کارگاه ساخته شده و رنگ پودری و کوره ای خورده بر روی این شاسی ها نصب می گردد.

این شاسی کشی سبب ایجاد فاصله از دیوار می شود تا از ایجاد رطوبت بر روی دیوار جلوگیری شود. از طرفی به دلیل قرار گرفتن سینی تخلیه در انتهای هر ردیف از فلاورباکس ها، دیگر نگرانی از خروج آب نخواهید داشت.

در مرحله بعد نیز تمام لایه های مورد نیاز برای کاشت همچون لایه ژئوتکستایل و ژئودرین درون فلاورباکس ها قرار می گیرد و در نهایت گیاهان پیشنهادی براساس نور و شرایط آب و هوایی محیط، در این فلاورباکس ها کاشت می شوند.

d745ae7c-0c39-4329-9f9e-d61ccb8e5cc7

دیوار سبز کابلی: در این روش بیشتر گیاهان رونده مد نظر هستند. در روش دیوار سبز کابلی بستر کاشتی برای این نوع گیاهان در نظر گرفته می شود.

 این بستر کاشت می تواند از نوع فلاورباکس باشد و روی زمین قرارگیرد و یا به صورت مدولار بر روی دیوار نصب شود. سپس کابل کشی ها بر روی دیوار انجام می گردد.

 در مرحله بعد لایه های کاشت که پیشتر در مورد آنها توضیح داده شده است داخل فلاورباکس ها قرار می گیرند و در مرحله آخر گیاهان رونده درون این فلاورباکس ها کاشته می شوند. 

چه گیاهانی مناسب کاشت در دیوارهای سبز هستند؟

انچه که در انتخاب گیاهان برای دیوار سبز بسیار حائز اهمیت است مقدار نور مورد نیاز گیاه و همچنین شرایط آب و هوایی محیط می باشد. شما می توانید براساس سلیقه خود گیاهان همیشه سبز و یا فصلی انتخاب کنید. در این انتخاب دسته دیگری هم وجود دارد گیاهانی با برگ های درشت و یا ریز برگ ها.

12f3304c-f155-409e-902a-398f1a77e0f2

 

چند نمونه از گیاهان پرطرفدار داخلی برای دیوار سبز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

گیاه آگلونما: این گیاه دارای انواع مختلفی است و در دسته گیاهان آپارتمانی بشمار می آید. که سبب پاکسازی هوای اتاق می گردد. نگهداری از این گیاه تقریبا راحت است و نیاز به نور زیادی نیز ندارد.

گیاه شفلرا:  شفلرا یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی محسوب می شود که در دیوار سبز هم می توان از آن استفاده کرد. این گیاه به نور متوسط تا زیاد غیر مستقیم نیاز دارد.این گیاه هم مانند بسیاری از گیاهان به آبیاری زیاد در فصول گرم و آبیاری کم در فصول سرد نیاز دارد.

گیاه آنتوریوم: این گیاه با گل های جذابش، زیبایی دیوار سبزتان را چند برابر می کند. این گیاه با نور غیر مستقیم ولی کم رشد خوبی خواهد داشت.

 خاک این گیاه نیز همواره باید مرطوب باشد و از خشک شدن خاک باید اجتناب کرد.

گیاه برگ بیدی: این گیاه دارای گل های صورتی، بنفش و یا سفید هستند. این گیاه از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا محسوب می شود.

خاک این گیاه باید مرطوب باشد و اما نور مورد نیاز برگ بیدی باید در مکانی پر نور و غیر مستقییم تگهداری شود.

گیاه پتوس: از جذابترین گیاهانی بشمار میاید که شرایط نگهداری بسیار آسانی دارد. این گیاه در برابر نور کم مقاوم است اما به نور زیاد و غیر مستقیم علاقه دارد. از طرف دیگر بهتر است به میزان کم آبیاری شود.

5b020ea0-1be1-4a45-bf52-e9e5242af1ac

گیاه هدرا: این گیاه از گیاهان رونده محسوب می شود که در دیوار سبز کابلی بسیار کاربرد دارد. گیاه هدرا به نور زیاد غیر مستقیم نیاز دارد و برای آبیاری باید در نظر داشته باشید قیل از آنکه خاک گیاه کاملا خشک شود مجدد آبیاری نمایید.

گیاه گندمی: این گیاه از گیاهان مقاوم بشمار می آید اما به طور کلی به نور غیر مستقیم علاقه دارد. در آبیاری این گیاه باید در نظر داشته باید آن را کاملا غرق در آب نکنید. نگهداری و تگثیر آن نیز بسیار آسان است.

در بالا به چند نمونه از گیاهان محبوب دیوار سبز اشاره شد. اما آنچه که در کاشت این گیاهان حائز اهمیت است این مورد است که گیاهانی که دارای شرایط نگهداری یکسان می باشند در کنار هم کاشت شوند زیرا بعضی گیاهان به نور و یا آبیاری زیاد نیاز دارند و گروهی دیگر به نور و آبیاری کم علاقمند هستند.

برای داشتن یک دیوار سبز زیبا فقط کافیست با شرکت چکادبام تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان بتوانید بهترین نوع دیوار سبز را انتخاب کرده و در سریعترین زمان ممکن آن را اجرا نمایید

شرکت چکادبام به دلیل داشتن کارگاه، تمامی اقلام را به صورت پیش ساخته و دپو شده تولید می کند تا در کمترین زمان ممکن بتواند فضای شما را سبز کند از طرفی این شرکت اقلامی به نام استند تولید کرده است که حالت پرتابل دیوار سبز مدولار و یا کابلی میباشد این اقلام دیگر نیاز به اجرا ندارند و حتی به عنوان پارتیشن نیز می توانید از آن ها استفاده کنید.

 فقط کافیست با شماره های زیر تماس بگیرید:

021-44484801

0912-1306522

 و یا برای مشاهده پروژه های بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید.

www.chekadbam.com

www.chekadeno.com 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied