شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

فرودگاه کیش

چندین فرودگاه بین ‌المللی در کشور وجود دارد که یکی از آن ها در جزیره زیبای کیش واقع‌ شده است، در واقع باید بگوییم که فرودگاه بین‌ المللی کیش به ‌عنوان یکی از فرودگاه ‌های جنوب کشور شناخته می ‌شود که پروازهای داخلی و خارجی را در طی روز انجام خواهد داد.

فرودگاه کیش

در واقع افرادی که قصد راهی شدن به سوی کیش را دارند می ‌توانند بلیط هواپیمای اهواز را برای خود تهیه کنند و از آن شهر راهی جزیره زیبای کیش شوند، حتی ساکنین شهر تهران هم قادر هستند که با تهیه پرواز اصفهان کیش سفری بی ‌نظیر را برای خود رقم بزنند.

کیش به ‌عنوان یکی از زیبا ترین جزیره‌ های خلیج فارس معرفی می‌ شود که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع‌ شده است، در واقع شما با راهی شدن به سوی جزیره کیش می ‌توانید از تمامی دیدنی‌ های استان هرمزگان در جنوب ایران دیدن کنید.

در گذشته اسم این جزیره زیبا قیس بود، اما رفته‌ رفته آن را به کیش تغییر دادند، از طرفی هم شکل این جزیره بیضی مانند است و در ۱۲ کیلومتری از کرانه ‌های شیبکوه واقع‌ شده، با توجه به جاذبه‌ های زیبایی که در این جزیره وجود دارد سالانه بیش‌ از ۱ میلیون گردشگر راهی این جزیره خواهند شد و از جاذبه‌ های گردشگری آن دیدن خواهند کرد.

با توجه به اینگه جاذبه های بسیار زیادی در این جزیره وجود دارد گردشگران خارجی هم برای بازدید از جاذبه‌ های آن راهی جزیره کیش می ‌شوند ،عمدتاً ترددها از طریق فرودگاه انجام خواهد گرفت به ‌همین‌ علت فرودگاه کیش از اهمت بسیار بالایی برخوردار است.

2af9ee26-9d03-401b-94c9-c00194c49847

تاریخ احداث فرودگاه کیش

در قدیم گردشگران کمتری راهی جزیره کیش می ‌شدند، بنابراین فرودگاه آن از اهمیت چندانی برخوردار نبود، اما رفته ‌رفته با توجه به جاذبه ‌های تفریحی و زیبایی که در این جزیره راه ‌اندازی شد توجه گردشگران خارجی و داخلی به سوی آن بیش‌ از پیش شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که دارد مورد بازدید از هیئت کارشناسی آمریکا و ایران قرار گرفت .

در سال ۱۳۴۹ این هیئت جزیره کیش را کاملا مورد بازدید قرار دادند و به ویژگی‌ های طبیعی و سواحل زیبای مرجانی آن توجه زیادی نشان دادند، به‌ همین‌ علت برای این ‌که سفر به کیش از رونق زیادی برخوردار شود و جهانگردان به این جزیره توجه بیشتری نشان دهند، در سال ۱۳۵۱ جزیره کیش به‌ عنوان مرکز توریستی بین ‌المللی به ثبت رسید.

در واقع سازمان عمران طرح منطقه توریستی جزیره کیش را با توجه به جزایر هاوایی و کرانه ‌های جنوبی دریای مدیترانه شروع کرد و هزینه بسیار زیادی را هم برای آن نیاز داشتند، تا قبل ‌از انقلاب فاز اول این طرح را به ‌همراه قسمتی از فاز دوم آن به اجرا در آوردند.

همچنین در سال 1352 روستای ماش که به ‌عنوان بزرگ ‌ترین و بهترین روستا در جزیره معرفی می شد، کاملا تخلیه شد و به ساخت مجموعه کاخ‌ ها و هتل ‌های کیش و بازار و ویلا و ... در آن منطقه پرداختند.

افراد زیادی راهی کیش می شوند و کسانی که ساکن تبریز هستند می توانند چارتر تهران کیش را برای خود مهیا کنند.

 

در مرکز متمایل به شرق این منطقه که به‌ عنوان بلندترین مکان جزیره کیش شناخته می ‌شود فرودگاهی مجهز را برای بزرگ‌ ترین هواپیماها احداث کردند، لازم به ذکر است که بگوییم ساخت پروژه‌های عمرانی مثل تأسیسات رادیو، آب‌ شیرین‌ کن، نیروگاه برق در کنار پروژه فرودگاه آماده بکار شد.

در نهایت در سال 1365 عملیات ساختمانی اصلی به اتمام رسید و بعد از چند نوبت در هفتم آبان سال 1365 که سفیران خارجی و سرمایه ‌داران داخلی و خارجی در آن در فرودگاه حضور داشتند به ‌صورت رسمی افتتاح را انجام دادند.

در سال 1365 کیش را برای سیر و سفر و خرید مردم بازگشایی کردند و این سال را به‌ عنوان سال تجدید حیات کیش معرفی می ‌کنند که گردشگران بسیار زیادی راهی این جزیره شدند.

بنابراین احداث فرودگاه و توسعه آن نقش بسیار زیادی در گردشگرپذیر بودن این منطقه دارا است، از سال ۱۳۷۱ دوران توسعه کیش را شروع کردند و باند فرودگاه کیش را مجهزتر از قبل شروع به بهره ‌برداری کردند.

در واقع می‌ توان گفت چراغ‌ های مخصوص پرواز در شب برای پروازهای شبانه به کیش برقرار کردند که در این زمان فرودگاه کیش به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین و بزرگ‌ترین و پررفت ‌و آمدترین فرودگاه‌ های کشور معرفی شد.

4d9baaec-5a0a-4801-8c67-fcb782434f41

امکانات رفاهی فرودگاه کیش

فرودگاه کیش از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است از طرفی هم دارای ۲ باند پروازی استاندارد می ‌باشد که هر یک از آن‌ها به طول ۳۳۶۰ متر راه ‌اندازی شده‌اند و می‌ توان انواع هواپیماهای پهن ‌پیکر را در آن ‌جا مشاهده کرد.

همچنین باید بگوییم که ۵ ترمینال مجهز مسافری به مساحت ۱۳ هزار مترمربع برای سرویس ‌دهی به ۱۰ پرواز داخلی و بین ‌المللی در این فرودگاه راه‌ اندازی کرده اند.

فرودگاه بین‌ المللی کیش علاوه ‌بر حمل بار و مسافر خدمات ویژه پاویون، خدمات لیموزین، دسترسی به اینترنت پرسرعت، رستوران، پارکینگ، خدمات اورژانس، رستوران، امانت بار، بخش اشیاء گمشده، بسته‌ بندی بار و ... را در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

 

جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه کیش

یکی از لوکس‌ترین و بهترین خدماتی که فرودگاه کیش در اختیار مسافران قرار می ‌دهد، جایگاه تشریفات اختصاصی می ‌باشد و مسافران می ‌توانند قبل ‌از این ‌که وارد فرودگاه شوند برای استفاده از امکانات این جایگاه هماهنگی ‌های مورد نیاز را انجام دهند، شاید بسیاری از افراد بپرسند که جایگاه تشریفات اختصاصی چه امکانات و خدماتی را ارائه می ‌دهد؟

در واقع برای پاسخ به این سوال می‌ توان گفت که زمانی ‌که شما از پای پله ‌های هواپیما سوار ماشین ویژه ‌ای می ‌شوید مستقیما به جایگاه انتقال داده خواهید شد تا به‌ جای اتلاف وقت در آن محل به استراحت بپردازید و از خود پذیرایی کنید.

همچنین با بهره بردن از جایگاه تشریفات اختصاصی می‌ توانید به‌ جای استفاده از کیت بازرسی عمومی در صف‌ های طولانی از کیت‌ های مخصوص مستقر در آن جایگاه بهره ببرید و امور ترافیکی فرودگاه مثل دریافت کارت پرواز یا تحویل وسیله ‌ها را به کارمندانی که در آن‌ جا مستقر شده‌ اند بسپارید و خود با خیالی راحت به استراحت بپردازید.

با راهی شدن به سوی کیش می ‌توانید از جاذبه ‌های بسیار زیبایی چون موزه کیش نهایت لذت را ببرید، در واقع افرادی که قصد دارند راهی کیش شوند به‌ راحتی می ‌توانند ما بین مسافرت خود به شهر اهواز هم مراجعه کنند و بلیط هواپیما مشهد کیش  را هم مورد بازدید قرار دهند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied