شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

0 تا 100 طراحی سایت بدون کدنویسی و کسب درآمد از آن

اگر در دوره طراحی سایت شرکت کرده و این دوره‌ها را گذرانده باشید، می‌دانید که در حال حاضر می‌توان بدون استفاده از کدنویسی سایت‌های کاربردی مختلفی را طراحی کرد.

0 تا 100 طراحی سایت بدون کدنویسی و کسب درآمد از آن

اگر در دوره طراحی سایت شرکت کرده و این دوره‌ها را گذرانده باشید، می‌دانید که در حال حاضر می‌توان بدون استفاده از کدنویسی سایت‌های کاربردی مختلفی را طراحی کرد. طراحی سایت با المنتور یکی از این راه‌ها محسوب می‌شود؛ به طوری که با آموزش این مهارت می‌توان انواع سایت‌های شرکتی،‌ خدماتی و فروشگاهی را به راحتی طراحی کرده و کسب و کارهای گوناگون را به مشتریان بیشتری معرفی کرد. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع طراحی سایت بدون کدنویسی پرداخته و ضمن پرداختن به چگونگی طراحی سایت با استفاده از المنتور، یک دوره طراحی سایت را به شما معرفی کنیم.

 

مراحل و روش طراحی سایت بدون کدنویسی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در حال حاضر با وجود سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS می‌توان بدون نیاز به کدنویسی اقدام به طراحی سایت کرد. ذکر یک نکته در اینجا لازم است که با وجود این سیستم‌های مدیریت محتوا هنوز هم طراحی سایت به روش کدنویسی انجام می‌شود و ساختار و کاربرد و همچنین ارزش خاص خود را دارد؛ اما سیستم‌های CMS در حال حاضر کار طراحان و مشتریان را برای داشتن یک سایت کاربردی بسیار ساده کرده‌اند. سیستم‌های مدیریت محتوا نیز به این صورت هستند که از قبل طراحی شده و هسته اصلی سایت را تشکیل می‌دهند و صاحبان و مدیران سایت‌ها با استفاده از افزونه‌های مختلف می‌توانند بخش‌های مختلف آن را طراحی کنند و به این ترتیب نیاز به کدنویسی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. سیستم متن باز و رایگان وردپرس یکی از این CMSها به شمار می‌آید که شرایط و امکان طراحی سایت را برای کاربران بسیار ساده کرده است؛ زیرا علاوه بر انعطافی که دارد، طراحی سایت با استفاده از آن آسان و لذت‌بخش خواهد بود.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم دوره طراحی سایت با وردپرس را دنبال کنید؛ زیرا با یادگیری این سیستم می‌توانید بدون کدنویسی یک وب‌سایت کاربردی راه‌اندازی کنید و کسب و کار خود را در اینترنت گسترش دهید. علاوه بر این می‌توانید به عنوان طراح سایت شروع به کار کرده و با روزی دو ساعت آموزش، مهارتی را به دست آورید که به شما کمک نماید پس از مدت کوتاهی به درآمدزایی بالایی برسید.

از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های وردپرس نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وردپرس رایگان است
  • انواع سایت‌ها را با استفاده از آن می‌توان راه‌اندازی کرد.
  • برای هر موضوعی افزونه‌ای برای آن طراحی شده که شما را از کدنویسی بی‌نیاز می‌کند.
  • انعطاف‌پذیر است و می‌توان سایت را سفارشی‌سازی کرد.
  • در بهینه‌سازی موتورهای جستجو یعنی سئو سایت نقش بسزایی دارد.
  • مدیریت محتواهای مختلف با استفاده از آن بسیار ساده انجام می‌شود؛ یعنی به راحتی می‌توان محتواهای متنی، صوتی و ویدئویی و .. را روی آن بارگذاری کرده و مدیریت نمود.
  • استفاده از وردپرس نیازی به داشتن دانش خاص نرم‌افزار و .. ندارد.
  • امکان اتصال و اشتراک‌گذاری محتوای سایت وردپرسی با سایر پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها فراهم شده است.
  • محدودیتی برای استفاده از انواع افزونه‌ها و تم‌ها وجود ندارد.
  • وردپرس به زبان php طراحی شده و با سرور‌های لینوکس سازگاری دارد.

افزونه المنتور Elementor چیست؟

حال که با یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا به نام وردپرس آشنا شدید لازم است بدانید که المنتور یکی از افزونه‌های بسیار مهم طراحی شده برای وردپرس است. پیش از آن که به آموزش طراحی سایت با المنتور و بدون نیاز به کدنویسی بپردازیم و ویژگی‌ها و مزایای آن را ذکر کنیم، بهتر است پی ببریم المنتور چیست؟

تا پیش از آن که پلتفرم وردپرس به عنوان یک برنامه سایت ساز معرفی و ارائه شود، طراحی سایت با چالش و سختی‌های فراوانی همراه بود؛ به طوری که تنها افرادی می‌توانستند از عهده این امر برآیند که دوره‌های طراحی سایت با استفاده از کدنویسی را گذرانده باشند. اما در حال حاضر وردپرس تا حد زیادی این زحمت را کم کرده است. نکته مهم‌تر آن که این افزونه می‌تواند کمک کند تا بتوانید سایتی که با استفاده از وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید، گسترش دهید. المنتور در واقع یک افزونه وردپرسی است و نوعی صفحه‌ساز به شمار می‌آید؛ به طوری که با استفاده از این افزونه دیگر نیازی به آشنایی با کدنویسی نیست و می‌توان صفحات مختلف سایت را بر اساس سلیقه خود طراحی و چیدمان کرد.

در حال حاضر علاوه بر دوره‌های آموزش طراحی سایت با وردپرس، دوره‌های آموزش المنتور نیز ارائه شده که چه با شرکت در کلاس‌ها به صورت آنلاین و یا خرید دوره می‌توان این نوع روش طراحی سایت بدون کدنویسی را فراگرفت.

روش استفاده از المنتور چگونه است؟

در خصوص دسترسی به افزونه فوق باید گفت هنگامی که وردپرس را نصب کردید، می‌توانید با جستجو درمخزن افزونه‌های مختلف آن، المنتور را پیدا کرده و آن را دانلود کنید. ویژگی خوب المنتور آن است که رایگان بوده و به راحتی در دسترس شما قرار دارد. اما ویژگی مهم‌تر المنتور آن است که متن باز است؛ یعنی چه؟ یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هر تغییری را روی هر یک از صفحات سایت خود اعمال نمایید. این افزونه مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای طراحی سایت با المنتور

  • کارایی بالای المنتور

یکی از ویژگی‌های خوب این پلاگین قدرت بالای آن است؛ به طوری که دست شما را برای طراحی هر یک از صفحات سایت به خوبی باز می‌گذارد و می‌توانید هر نوع تغییراتی را روی آن اعمال نمایید.

  • طراحی بخش‌های مختلف سایت

در دوره طراحی سایت بدون کدنویسی به شما آموزش داده می‌شود که بتوانید از المنتور برای طراحی بخش‌های مختلف سایت مانند هدر، بدنه و فوتر یا صفحات دیگر سایت استفاده نمایید. مزیت این امر آن است که موجب می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را به صورت صفحه صفحه بشناسند و در سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد.

  • سازگاری المنتور با سایر افزونه‌ها

از دیگر ویژگی‌های طراحی سایت با المنتور آن است که این افزونه با سایر پلاگین‌ها یا افزونه‌هایی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد تداخلی ایجاد نکرده و می‌توان قسمت‌های مختلف یک سایت فروشگاهی یا شرکتی و .. را با استفاده از این افزونه در کنار افزونه‌های دیگر مورد استفاده قرار داد. چنانچه دوره آموزش طراحی سایت با این افزونه را تهیه کنید، خواهید دید که عملکرد المنتور تا چه اندازه ساده و کاربردی است.

  • امکان طراحی انواع سایت با المنتور

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، با استفاده از دوره طراحی سایت بدون کدنویسی خواهید دید که می‌توان با این افزونه انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، آموزشی، خدماتی و .. را برای کسب و کارهای مختلف طراحی کرد. عدم محدودیت در طراحی صفحات مختلف و المان‌ها و ابزارهای گوناگونی که برای این منظور طراحی شده به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند سایت‌های کاربردی، ریسپانسیو و باکیفیتی را طراحی کنند؛ به طوری که مشتری و یا کاربر بتواند به راحتی به آن چه در سایت نیاز دارد دسترسی پیدا نماید.

المنتور سایت

چنانچه مایلید طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی را فراگیرید و با یادگیری این مهارت، کسب و کار تازه‌ای را شروع کنید، شرکت در دوره طراحی سایت به شما کمک می‌کند به نتیجه دلخواه دست یابید. المنتور سایت یکی از مجموعه‌هایی است که متنوع‌ترین برنامه‌های آموزشی ازجمله دوره طراحی سایت بدون کدنویسی از صفر تا صد و همچنین دوره کار با افزونه المنتور و سایر مباحث مرتبط را در اختیار کاربران و علاقمندان قرار داده که می‌توانید این دوره‌ها را خریداری و تهیه کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین در المنتور سایت مقالات و مباحثی درج شده که به شما کمک می‌کند چنانچه در حین طراحی سایت بدون کدنویسی با مشکل و خطایی روبرو شدید، بتوانید آن را به راحتی برطرف کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied