شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

کاهش تب در کودکان زیر نظر متخصص اطفال

متخصص اطفال چه نقشی درکاهش تب در کودکان دارد؟ چه راهکارهایی برای کاهش تب درکودکان وجود دارد؟

کاهش تب در کودکان زیر نظر متخصص اطفال

زمانی که میزان دمای بدن کودک از حد نرمال خود افزایش یابد می گوییم که دچار تب شده است و بایستی بدانید این روزها بسیار شیوع یافته است و کودکان بسیاری را می توان یافت که با این قبیل مشکلات مواجه هستند. تب در کودکان از جمله مشکلاتی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود زیرا هرگونه سهل انگاری دراین باره می تواند فرزند شما را با مشکلات بیشتری رو به رو سازد.

از دلایل اصلی تب می توان عفونت های بدنی را نام برد که عدم رسیدگی به آن ها خطرناک است بنابراین توصیه داریم به طور مداوم با استفاده از دماسنج های دیجیتالی تب کودک خود را مورد بررسی قرار داده و در صورت افزایش آن حتما به دکتر کودکان مراجعه کنید. توجه داشته باشید که افزایش دمای بدن بیشتر از 37 درجه سانتی گراد نشان دهنده وجود تب در کودکان بوده که نیاز به درمان در سریع ترین زمان ممکن دارد.

تب و علت آن در کودکان

این روزها تب در کودکان بسیار شایع شده است به گونه ای که می توان گفت هرکودکی این را تجربه نموده است اما بایستی بدانید یکی از مهم ترین چالش های والدین به شمار می رود زیرا عدم رسیدگی و درمان موجب می شود تا فرزند شما با مشکلات بیشتری مواجه شود. در این راستا والدین لازم است سطح اطلاعات خود را درباره نوع تب ، اندازه گیری آن و راهکارهای درمان آن افزایش دهند تا بتوانند در چنین شرایطی بهترین تصمیم را بگیرند. در واقع تب را پاسخی دقیق به بیماری های مختلف می دانند که در بخش قبل نیز بیان نمودیم که شایع ترین بیماری که موجب تب در کودکان می شود عفونت بدن است بنابراین بیماری های زمینه ای را می توان از دلایل تب در کودکان دانست که لازم است در سریع ترین زمان ممکن درمان شوند زیرا می توانند خطرساز شوند.

دلایل تب در کودکان از نظر متخصصین اطفال

6fd7f790-b357-40f3-9750-14cf7ee8ef00

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به مهم ترین دلایل تب در کودکان اشاره ای داشته باشیم که آشنایی با آن ها می تواند به شما کمک کند تا در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را گرفته و سریعا به متخصص اطفال مراجعه کنید. این دلایل به شرح زیر بوده و هرکدام اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • عفونت های موجود در گوش
  • خروسک
  • سرماخوردگی
  • التهابات مربوط به مجاری هوایی
  • عفونت های مربوط به مجاری ادراری

راهکارهای جلوگیری از بالا رفتن تب

راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از بالا رفتن تب در کودکان وجود دارند که به واسطه این راهکارها می توانید شرایط بهتری را برای کودکان خود هنگام بیمار شدن رقم بزنید. این راهکارها به شرح زیر بوده و هرکدام از اهمیت قابل توجه ای برخوردار می باشند.

  • استفاده از کمپرس های سرد

کمپرس های سرد یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ایجاد تب در کودکان به شمار می روند بنابراین توصیه داریم هنگام بالا رفتن تب کودک خود دستمالی را مرطوب نموده و بر روی پیشانی وی قرار دهید تا به این طریق دمای بدنش کاهش یابد. شما این دستمال ها را می توانید برای کاهش دمای نواحی دیگری از بدن همچون زیر بغل، پاها ، دست و کشاله ران فرزند خود نیز استفاده کنید.

  • حمام های ولرم و نیمه گرم

حمام های ولرم و یا نیمه گرم می تواند به شاداب شدن بیشتر کودک شما کمک های بسیاری نماید و در مواقعی نیز که تب بدن وی درحال افزایش است قادر است تا دمای بدن او را کنترل نموده و شرایط لازم را برای بهبود هرچه سریع تر وی فراهم سازد.

  • استفاده از مایعات

در مواقعی که کودک شما دچار تب شده است استفاده نمودن از مایعات را نباید فراموش نمود زیرا در چنین شرایطی بدن به آب بیشتری نیاز داشته و شما با افزایش مصرف مایعات می توانید به درمان کودک خود کمک کنید. توجه داشته باشید که کم آبی بدن می تواند عوارض بی شماری برای کودک شما به همراه داشته باشید و استفاده از مایعات فراوان یکی از مهم ترین تجویزهای دکتر کودکان برای درمان تب می باشد.

  • نگهداری از کودک در محیط های خنک

چک نمودن دمای اتاق یکی از اصول مهم مراقبت از کودکانی است که درگیر تب بالا هستند بنابراین برای جلوگیری از افزایش تب در کودکان خود بهتر است به طور مداوم دمای اتاق را مورد بررسی قرار داده و او را در اتاقی نگه دارید که دمای کمتری دارد. این موضوع در کاهش تب بدن کودک شما موثر بوده و نباید نادیده گرفته شود.

  • چک نمودن مرتب دمای بدن

از دیگرکارهای بسیار مهمی که می توانید برای جلوگیری از افزایش تب بدن کودک خود استفاده کنید می توان چک نمودن دمای بدن او را نام برد و بر اساس این موضوع شما بایستی به طور مرتب دمای بدن فرزند خود را کنترل نمایید تا در صورت افزایش بتوانید از دکتر کودکان کمک گیرید.

  • مراجعه به دکتر کودکان (متخصص اطفال)

پزشکانی که با عنوان دکتر کودکان فعالیت دارند دانش بسیار بالایی در راستای درمان بیماری های کودکان دارند و براساس این دانش خود می توانند به شما در جلوگیری از افزایش تب بدن کودکتان نیز کمک کنند. داروها و دستورالعمل های این پزشکان را به طور دقیق مصرف نمایید تا بتوانید سریع تر به نتایج دلخواه خود دست یابید.

درمان تب در کودکان

استفاده از داروهای تب بر می تواند به شما در درمان کمک های بسیاری نماید. این داروها را باید براساس تجویز دکتر کودکان مصرف نمود و لازم است بدانید موثرترین راه برای کاهش تب کودکان شما به شمار می رود. از جمله داروهایی که معمولا به عنوان داروهای تب شناخته می شوند می توان استامینوفن یا ایپوپروفن را نام برد که اثرات قابل توجه ای در این راستا دارند.

اهمیت مراجعه به دکتر کودکان

d594f7a7-3f3d-450e-9b85-71adb51abfe9

همان گونه که در بخش های قبل بیان نمودیم دکتر کودکان دانش لازم برای درمان کودک شما را دارا بوده و با تکیه بر این دانش قادر است تا از روش های درمانی مناسبی برای کاهش دادن تب کودکان شما استفاده کند. این پزشکان پس از انجام معاینات لازم علت اصلی بروز تب را تشخیص داده سپس به درمان کودک شما می پردازند.

نتیجه گیری

تب در کودکان از جمله بیماری های شایعی است که هر کودکی آن را تجربه می کند و ممکن است به دلایل مختلفی بروز یابد. جلوگیری از افزایش دمای بدن یکی از ضرورت هایی است که نباید هنگام بیماری کودکان خود آن را فراموش کنید و در این زمینه متخصص اطفال می تواند به شما کمک های بسیاری نماید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied