شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چرا خانه ها باید هوشمند شوند ؟

اغلب دستگاه‌های «هوشمند» ممکن است بیش از آنکه کاربردی باشند خسته‌کننده به نظر برسند، اما یک فناوری جدید می‌تواند به زودی نگاه ما را تغییر دهد. وعده "خانه هوشمند" سالهاست قرار است زندگی روزمره ما را آسان تر کند. اما متأسفانه، فناوری هوشمند امروزی ساده نیست. برندهای هوشمند و هاب های هوشمند بسیار زیادی وجود دارد که تقریبا استفاده از آنها غیرممکن به نظر می رسد . ایده اصلی این است که هر دستگاهی در خانه شما با هم ارتباط برقرار کرده و کار کند.این موضوع قرار است در سال 2022 به لطف یک نوآوری فناوری جدید به نام "اینترنت اشیا " تغییر کند.

چرا خانه ها باید هوشمند شوند ؟

طبق گفته ی  شرکتی که آن را ایجاد کرده است و از اینترنت اشیا استفاده میکند ، این تکنولوژی به همه دستگاه‌های هوشمند خانه شما اجازه می‌دهد تا بسیار ساده تر با هم کار کنند. IOT یا اینترنت اشیا هر یک از دستگاه های شما را به تنهایی کنترل می کند و مسیرهایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بدون توجه به برند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

از نظر تئوری، این بدان معناست که می‌توانید دستگاه‌های هوشمند آمازون مانند زنگ در را با دستگاه‌هایی از برندهای دیگر مانند Google کنترل کنید. از طریق اینترنت اشیا ، دستگاه های هوشمند می توانند توانایی کامل خود را تحقق بخشند و یک تجربه یکپارچه "خانه هوشمند" ایجاد کنند.

توبین ریچاردسون، مدیر عامل اتحادیه استانداردهای بیسیم و یکی از اعضای کارگروه استانداردهای IOT، گفت: « رویکرد open source   یا متن باز به این معنی است که همه کسانی که دستگاه های هوشمند تولید میکندد و یا آن را توسعه می‌دهند می‌توانند از تمامی امکانات استفاده کنند. وی در ادامه افزود "این یک فرصت کاملاً حیاتی برای موفقیت در بازار است و ما باید آن را درست انجام دهیم"

به طور کلی هدف نهایی و اصلی  ارائه خدمات یکپارچه و متن باز ، رسیدن به یک زبان مشترک برای خانه های هوشمند و بهبود تجربه استفاده از تجهیزات هوشمند است .ظهور IOT می‌تواند برندهای بزرگ را تشویق کند تا دستگاه‌های هوشمند خود را در مراحل اولیه توسعه با  این تکنولوژی هماهنگ کنند تا امکان برقراری با دیگر برند ها را داشته باشد و با هم کار کنند و محصولاتی با برندهای متقابل ایجاد کنند که می‌توانند با هم ترکیب شوند. امیدواریم سال 2022 سالی باشد که فناوری خانه های هوشمند کمتر خسته کننده باشند و در نهایت به هوشی که از نام بردیم برسیم .

روند خانه های هوشمند که باید در سال 2022 به دنبال آنها باشید

با آغاز سال جدید ،  خیلی از دوست داران تکنولوژی به دنبال معنای جدیدی از نوآوری و تکنولوژی هستند .این هیجان را در دنیای فناوری های خانه هوشمند می توان پیدا کرد .اگرچه هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که امسال چه چیزی ممکن است برای این صنعت در حال گسترش باشد، ما می توانیم بر اساس مسیری که در حال حاضر در حال حرکت است، و همچنین با آنچه تاکنون از CES 2022 می دانیم، حدس های دقیقی بزنیم.

روبات های هوشمند

چه برای آن آماده باشیم یا نه، واضح است که بزرگ‌ترین نام‌ها در دنیای خانه‌های هوشمند، زمان و تحقیق بسیار کمی را به روبات‌های خانگی اختصاص می‌دهند. اگرچه ایده یک ربات هوشمند که بتواند خانه را تمیز کند بسیار جذاب است اما مشکلات خود را به همراه دارد . با در نظر گرفتن این موضوع، Astro آمازون احتمالاً مانند Ring  مورد استقبال قرار بگیرد و در سال جدید  شاهد استقبال گسترده تری خواهیم بود. JetBot AI+ سامسونگ ممکن است یک ربات جاروبرقی باشد، اما ویژگی‌های امنیتی داخلی آن، آن را نسبت به بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به یک ربات خانگی نزدیک‌تر می‌کند.

زمان زیادی است که شرکت های دیگر شروع به کار روی محصولاتی برای رقابت با این محصولات کردند، به خصوص در فضای امنیتی خانه. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا یک ربات بتواند کابینت چینی شما را گرد و خاک کند، اما امسال بدون شک ما شاهد چنین ربات هایی خواهیم بود

سنسورهای هوشمند خانه

سنسورها اصلی ترین تجهیزات در تجربه خانه هوشمند هستند. شما برای راه اندازی دوربین های امنیتی یا احتمالاً برای روشن کردن چراغ ها به حسگرهای حرکتی نیاز دارید. حسگرهای شکستن شیشه یکی از عناصر کلیدی سیستم های امنیتی خانه هوشمند هستند و سنسورهای CO2 و دود برای هر خانه ای، چه هوشمند و چه غیر هوشمند، ضروری است. مشکل این است که بسیاری از این سنسورها ابعاد بزرگ و پرمصرف بودند که به لطف تکنولوژی IOT  بسیار کم مصرف و قابل حمل و قابل اعتماد شدند .

برای مثال سنسور حرکت Ecobee را در نظر بگیرید. این یک سنسور است که اگرچه کوچک است، اما برای تشخیص حرکت بسیار مناسب است و  نیاز به هاب مرکزی ندارد. حسگرهای هوشمندتر می توانند شلوغی خانه شما را تشخیص دهند و امکان عملکرد گسترده دستگاه های هوشمند را فراهم کنند.

یک سنسور تشخیص حرکت هوشمند  می تواند تشخیص دهد که آیا فردی در یک اتاق هست یا نه و مطابق با آن واکنش مورد نظر را نشان دهد. دیگر پیشرفت‌های سنسور ها که می‌توانید انتظار داشته باشید در سال آینده شاهد آن‌ها باشید، شامل حسگرهای خواب مانند حسگرهای Nest Hub است - ترکیبی از تشخیص حرکت و صدا که بر میزان خوب خوابیدن شما در شب نظارت می‌کند.

بازیافت هوشمندانه زباله

حتما در مورد مشکل زباله های الکترونیکی که جامعه مدرن با آن مواجه است اطلاعات دارید. بنابراین استفاده مجدد یا بازیافت بسیاری از اجزای الکترونیکی دشوار است، اما ضروری است که روشی پیدا شود که میزان ضایعات تولید شده روزانه را کاهش دهد. شرکت اپل تاکنون در این زمینه پیشتاز بوده و برای بازیافت تقریباً کامل گوشی ها و دستگاه های تلفن همراه خود تلاش کرده است. گوگل نیز کارهای زیادی انجام داده است و قصد دارد تا سال 2022 از مواد بازیافتی در تمامی محصولات ساخته شده توسط گوگل استفاده کند. انتظار می رود شرکت های بیشتری از روند استفاده از مواد بازیافتی در محصولات خود استفاده کنند و به جای اینکه به آنها اجازه دهند به نزدیکترین زباله دانی راه پیدا کنند، استفاده مجدد یا صرفاً تحویل دادن دستگاه های قدیمی تر را آسان تر می کنند.

امنیت هوشمند خانه

همیشه امنیت خانه ها در اولیت نظر برای شرکت های هوشمند سازی بوده است .  Nest Hub Max مانند Echo Show  آمازون دارای یک دوربین است.که علاوه بر انجام کارهای هوشمند خانه توسط صدا، امنیت را هم برقرار کند .  همه دستگاه‌های Echo که با Alexa Guard کار می‌کنند می‌توانند به صدای شکستن شیشه، صدای بوق دستگاه‌ها و موارد دیگر گوش دهند. برخی از دوربین های امنیتی هوشمند حتی می توانند آتش را کنترل کنند.

آرامش خاطری که با یک سیستم امنیتی قدرتمند خانه همراه شده باشد ، با هیچ چیزی نمیتوان مقایسه کرد و نمی توان تصورکرد. حتی اگر از نفوذ کسی به خانه‌تان می‌ترسید، دوربین‌های امنیتی می‌توانند به شما این امکان را بدهند که در طول روز در حالی که در خانه نیستید، مراقب منزل باشید و همچنین به حیوانات خانگی‌تان نگاه کنید و یا ببینید فرزندان شما چه ساعتی از مدرسه به خانه می‌آیند یا چه زمانی بسته های شما تحویل داده می‌شود.  زنگ‌های درب ورودی دارای دوربین هوشمند مانند Ring به لطف فرمان های صوتی هوشمند الکسا می‌توانند به عنوان یک پیشخدمت مجازی عمل کنند.

مدیریت هوشمند سلامت

از آنجایی که زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم و کار از راه دور به بخشی از زندگی روزمره تبدیل می شود، فناوری خانه هوشمند ما این پتانسیل را دارد که سلامت ما را بهبود بخشد. فناوری خواب یکی از راه‌های اصلی است که در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد، و احتمالاً در سال آینده بهبود خواهد یافت. تخت‌های هوشمند می‌توانند منجر به خواب بهتر و عمیق‌تر شوند و حتی می‌توانند اختلالات خواب بالقوه‌ای را که از آن‌ها اطلاعی نداشتید، شناسایی کنند.

6b410e43-9356-4c60-8f95-b7e6b1e0fa79

روش دیگری که فناوری خانه هوشمند برای بهبود سلامت شما ارائه داده است در نمایشگاه CES 2021، رونمایی شد .  ایده یک توالت هوشمند را ارائه کرد که مدفوع شما را تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس تجزیه و تحلیل مواد مدفوع، پیشنهاداتی برای بهبود رژیم غذایی شما ارائه می دهد. در حال حاضر، این هنوز فقط یک ایده است - اما ایده هایی مانند این به طور فعال در حال تحقیق هستند و احتمالاً در طول سال 2022 شاهد اجرای بیشتر خواهند بود.

اگر یک دستیار هوشمند بتواند خواب شما را از طریق حسگرهای خود ردیابی کند، می‌تواند (حداقل از نظر تئوری) وضعیت شما را قضاوت کند و به شما یادآوری کند که صاف بنشینید، به شما بگوید چه زمانی از نشستن روی مبل استراحت کنید، و خیلی چیزهای دیگر. لوازم جانبی آشپزخانه هوشمند در حال حاضر دستور العمل های آسان و سالم را در اختیار کاربران قرار می دهد و بیشتر حدس و گمان ها را از آشپزی حذف می کند. با قابلیت های بسیار زیادی که به راحتی در دسترس است، سال 2022 سالی است که خانه هوشمند همه ما را سالم تر می کند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied