شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راز سفیدی و مرتب بودن دندان بازیگران چیست؟

لمینت دندان یکی از روش‌های غیر تهاجمی اصلاح طرح لبخند و بهبود دندان ‌های آسیب دیده است. در صورت داشتن دندان‌های شکسته، آسیب دیده و نامتوازن، انجام لمینت می‌تواند بهترین و به صرفه‌ترین روش برای زیباسازی دندان‌ها باشد. در این مطلب، مراحل لمینت دندان و متقاضیان مناسب برای آن را بررسی می‌کنیم.

راز سفیدی و مرتب بودن دندان بازیگران چیست؟

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که جزو پر طرفدار ترین روش های اصلاح طرح لبخند است، پوسته‌های سفیدی هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها بر روی آنها قرار می‌گیرند و لبخند را زیباتر می‌کنند. لمینت نازک بوده و تنوع جنس و بافت بیشتری نسبت به روکش دندان دارد. همچنین، در استفاده از روکش، باید بخش زیادی از مینای دندان تراش داده شود که این میزان در استفاده از لمینت کم‌تر است.

 

روکش‌های دندانی را از جنس‌های مختلفی می‌سازند. سیلیکون، پرسلن و سرامیک از جمله جنس‌های مورد استفاده در ساخت لمینت دندان هستند. این دسته از روکش‌های سرامیکی، از چینی بسیار نازک و در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند. ساخت این دسته از روکش‌ها و جایگذاری آن بر روی دندان‌، زمان‌بر است. پس از آماده شدن، روکش سرامیکی را با کمک چسبنده‌های مخصوص آنها را بر روی دندان کار می‌گذارند. استقامت این دسته از روکش‌های سرامیکی بیشتر از سایر انواع بوده و طیف وسیع‌تری از مشکلات دندانی را پوشش می‌دهند.

لمینت های کامپوزیتی با نام ونیر نیز شناخته می‌شوند. این روکش‌ها از جنس کامپوزیت‌هایی هستند که در پرکردگی دندان از آنها استفاده می‌شود. مشکلات دندانی ساده‌تر مانند وجود فاصله، شکستگی و تغییر رنگ‌ دندان‌ها استفاده از کامپوزیت، راه حل مناسبی است.

 

مراحل انجام لمینت دندان

پس از تصمیم به استفاده از لمینت دندان، باید به یک دندانپزشک زیبایی خوب مراجعه کنید. دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران پس از معاینه دندان‌ها، گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار داده و با توجه به شرایطی که دارید، یکی از آنها را پیشنهاد می‌کند. لمینت ‌های کامپوزیتی در طی یک جلسه ساخته می شوند. اما جایگذاری لمینت‌های سرامیکی دشوارتر بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. این کار معمولا به سه جلسه مراجعه نیاز دارد. با توجه به مواد به کار رفته در لمینت‌های سرامیکی و درصدهای متفاوت آنها، این دسته از روکش‌ها نیز دارای انواع مختلف بوده و تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند.       

مزایای روکش کردن دندان‌ها

تصمیم برای انجام لمینت آسان نیست و مدتی طول می‌کشد تا فرد به نتیجه نهایی برسد؛ این روش معمولا مورد انتخاب بیشتر مردم قرار می‌گیرد. اگر روش‌های نخستین سفید کننده دندان مانند جرم گیری و بلیچینگ پاسخگو نبود، می‌توان به سراغ لمینت دندان و روش‌های مشابه رفت. قرار گرفتن روکش‌های سفید نازک بر روی دندان می‌تواند هرگونه عیبی را در آنها بپوشاند و جلوه‌ای زیبا به چهره افراد بدهد. اغلب لکه‌های ناشی از فلوراید یا داروهای خوراکی که بر روی دندان‌ها ایجاد شده اند، عمیق بوده و به روش‌های معمول از بین نمی‌روند. در این موارد، لمینت به عنوان یکی از بهترین راه حل‌ها پیشنهاد می‌شود.

مینای دندان در برخی افراد نازک است. این دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان نیستند زیرا دندان استحکام کافی برای تراش خوردن ندارد و ممکن است دچار آسیب‌های بیشتر شود.

2461c192-0dba-41fb-9812-1e9ffca7a4bb

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از انجام لمینت

تصمیم برای استفاده از تکنیک لمینت دندان تصمیم آسانی نیست. زیرا این نوع لمینت ها دائمی بوده و در صورت آسیب دیدن، نمی توان آن  را ترمیم کرد. به همین دلیل رعایت نکاتی که دهان و دندان را در شرایط سالمی نگه دارد، ضروری است.

پس از جایگذاری روکش، ممکن است دندان‌ها به دما حساس شوند زیرا بخشی از مینای آنها تراش خورده و نازک می‌شوند. این مسئله می‌تواند برای عده‌ای دردسر ساز شود. برای رفع این مشکل باید از مصرف مواد خوراکی داغ یا خیلی سرد اجتناب کرد؛ به علاوه توصیه می‌شود مصرف مواد غذایی که رنگ‌های تیره دارند، مانند چای و قهوه کاهش یابد تا در رنگ دندان‌ها تاثیری منفی ایجاد نکند.

پس از انجام لمینت های سرامیکی باید مراقب رژیم غذایی خود باشید و در این زمینه با احتیاط عمل کنید. غذاهای سفت یا ترد نباید مصرف کنید زیرا ممکن است به پوسته آسیب بزنند و آسیب به پوسته سرامیکی می‌تواند بسیار دردسرساز شود.

مسئله دیگر به هنگام کاشت لمینت، سلامت دندان‌ها در زیر روکش است. هرچند پوسته‌ای بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، اما با این وجود دندان‌ها می‌توانند در معرض پوسیدگی و آسیب قرار بگیرند. در این صورت ممکن است فرد دچار دردهای بسیار شود. چنانچه پزشک برای چسباندن پوسته‌ها عاج دندان را تراشیده باشد، این درد می‌تواند بیشتر نیز شود. لازم به ذکر است که لمینت دندان برای افرادی که دارای بیماری های لثه هستند، انجام نمی‌شود.

سن مناسب انجام لمینت دندان

لمینت دندان با هدف پوشاندن نقص‌ دندان‌ها انجام می‌شوند. برخی کودکان به دلیل مشکلات ژنتیکی، کج در آمدن دندان‌های شیری و یا بر اثر ضربه به دهان دچار مشکلات مرتبط با دهان و دندان می شوند. برخی از این مشکلات پس از دوران نوجوانی و با رشد کامل دندان‌ها برطرف می‌شوند. مرتب کردن برخی از دندان‌ها فقط به ارتودنسی نیاز دارد. اما برخی دیگر که تصمیم به کاشت روکش دارند، می‌توانند پس از ۱۹ سالگی این کار را انجام دهند.

07b3ddf1-3d53-4cb7-901c-7228b7dcd917

هزینه‌ لمینت دندان

آسیب به دندان‌ها، ترک یا شکستگی آنها می‌تواند بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. کاشت لمینت، یکی از سریع‌ترین راه‌های بهبود ظاهر دندان‌ها و ایجاد لبخندی دلنشین است. هزینه انجام این کار بسته به جنسی که استفاده می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. دندان‌های لمینت شده به توجه و مراقبت بسیاری نیاز دارند. در صورت آسیب دیدن روکش ونیر، می‌توان با مراجعه به دندانپزشک آن را ترمیم کرد.

 

ممکن است پزشکان متعدد و کلینیک‌های زیبایی بسیاری خدمات مربوط به لمینت دندان را انجام دهند. بهتر است برای این کار به سراغ یک دندانپزشک زیبایی خوب در این حوزه که دارای سابقه کار است، بروید؛ زیرا این پروسه علاوه بر اثر بر زیبایی، بر سلامت شما نیز تاثیر می‌گذارد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک هنرمندان و خانه سینما به آدرس ww.dreshghi.com   مطرح کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied