شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

کدام سلبریتی ها جراحی بینی انجام دادند؟

جراحی بینی یکی از راهکارهایی است که به منظور تغییر حالت صورت و افزایش زیبایی آن انجام می‌شود. متخصصان و جراحان حرفه‌ای بسیاری در زمینه جراحی زیبایی در ایران وجود دارند و بیماران را از سراسر جهان را پذیرش می‌کنند. این جراحی در بیشتر کشورهای جهان انجام می‌شود. دکتر حمید رضا حسنانی با چندین سال سابقه جراحی موفق تا کنون بیش از 11000 جراحی موفق انجام داده است. در ادامه مطلب در مورد تاثیری که جراحی بینی بر چهره میگذارد توضیح خواهیم داد.

کدام سلبریتی ها جراحی بینی انجام دادند؟

شیوه‌های مختلف جراحی بینی

جراحی بینی راهی است برای رفع نواقص بینی و هماهنگ کردن آن با سایر اجزای صورت. این جراحی دارای سبک‌ها و روش‌های مختلفی است. برخی افراد که صورت استخوانی و کوچک دارند، جراحی‌های فانتزی یا نیمه فانتزی انجام می‌دهند. این عمل‌ها به جراحی بینی عروسکی نیز معروف هستند. در این سبک، بینی بسیار باریک شده و نوک آن با زاویه‌ای نسبتا شدید رو به بالا قرار می‌گیرد. به طور کلی عمل بینی استخوانی اگر توسط یک جراح ماهر انجام شود، نتیجه ای فوق العاده مطلوب خواهد داشت. کسانی که صورت گرد و بینی گوشتی دارند، بهتر است که این جراحی را انجام ندهند زیرا تناسب کافی با اجزای چهره‌ آنها ندارد.

افرادی که دارای بینی‌های قوز کرده، بزرگ یا گوشتی هستند، ترجیح می‌دهند از روش جراحی طبیعی استفاده کنند. زیرا این شیوه تاثیر بیشتر و نتیجه‌ای بهتر بر روی بینی آنها خواهد داشت.

 

جراحی زیبایی در میان سلبریتی‌ها

شبکه‌های اجتماعی، دسترسی آسان همگانی به عکس‌های بازیگران و مدل‌هایی می‌دهد که از نظر زیبایی زبانزد خاص و عام هستند. برخی از جوانان و نوجوانان تحت تاثیر ظاهر آنها قرار گرفته و از آنان الگو برداری می‌کنند. بسیاری از این سلبریتی‌ها پیش از وارد شدن به عرصه‌ی کاری و یا اندکی پس از آن، جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی انجام می‌دهند. زیبایی ظاهر و مورد پسند قرار گرفتن توسط اکثر مردم، بخشی ضروری از حرفه‌ی بازیگران است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که می‌بینم میزان جراحی‌های پلاستیک در میان این قشر از جامعه بسیار بالاست. تعداد سلبریتی‌هایی که خود به طور طبیعی از زیبایی بسیار بهره‌مند باشند، بسیار کم است.

جراحی بینی، یکی از محبوب‌ترین جراحی‌هایی است که توسط بیشتر سلبریتی‌ها در نقاط مختلف دنیا انجام می‌شود. جنیفر انیستون، اسکارلت جوهانسون، داو کمرون، آنجلینا جولی و اما استون از جمله بازیگران معروفی هستند که عمل‌های زیبایی مانند جراحی بینی انجام داده اند. برخی از سلبریتی‌هایی که جراحی زیبایی انجام داده اند، مدام در تلاش اند تا این حقیقت را بپوشانند یا آن را انکار کنند. در حالی که برخی دیگر، از این تصمیم خود خشنود بوده و با رضایت خاطر آن را اعلام می‌کنند. این موضوع بسته به شرایط کاری و روحی افراد متفاوت است.

6e804196-4b74-4375-9188-1ad03fc2566e

 

جراحی بینی چه تاثیری بر چهره افراد میگذارد؟

معمولا عمل بینی با هدف تغییر جنبه‌های زیبایی و عملکردی بینی (مانند دستکاری مسیرهای تنفسی و برطرف کردن انحراف بینی) انجام می‌شود. هرچند، بیشترین درصد مراجعه کنندگان فقط داوطلبان جراحی زیبایی هستند. بسیاری از افراد با این سوال مواجه اند که انجام جراحی بینی به تنهایی، چگونه می‌تواند تا این حد بر حالت چهره تاثیر بگذارد و به آن زیبایی ببخشد؟

دلیل پدید آمدن چنین اتفاقی این است که بینی بخش مرکزی صورت انسان است و در نگاه اول توجه را به سوی خود جلب می‌کند. با نگاه از نیم رخ، بینی ساختاری تقریبا مثلثی شکل دارد که از بین گونه‌ها برآمده و با شیبی ملایم به میان دو چشم می‌رسد. ساختار بینی و محل قرارگیری آن در صورت به گونه‌ای است که می‌تواند هماهنگی اجزای چهره را بهتر نشان دهد یا به طور کل آن را بر هم زند.

این عدم هماهنگی ممکن است برای عده‌ای، هیچ گونه مشکلی ایجاد نکند؛ اما برخی دیگر از افراد را دچار ناراحتی و اضطراب کرده تا جایی که ممکن است به افسردگی و گوشه نشینی دچار شوند. جراحی بینی برای افرادی که از شکل بینی خود ناراضی اند، می‌تواند باعث تغییری چشم‌گیر در زندگی و شرایط آنان شود.

69edf671-0271-4e18-9b95-7faef870f8e7

تاثیر مراقبت از بینی پس ازعمل در نتیجه جراحی

انجام جراحی بینی نیازمند بیهوشی است. بنابراین ممکن است تا مدتی پس از به هوش آمدن، تحت تاثیر عوارض داروهای بیهوشی قرار داشته باشید. کبودی و ورم صورت، از جمله عوارض شایع رینوپلاستی هستند. این مشکلات پس از مدتی خود به خود برطرف می‌شوند؛ اما با رعایت نکاتی می‌توان سرعت این روند را افزایش داد. برای مثال:

  • قرار دادن سر در ارتفاعی بالاتر از بدن به هنگام خواب. این کار باعث عدم تجمع خون در سر و کاهش تورم صورت می‌شود.
  • استفاده از کمپرس یخ. البته باید توجه داشت که نباید کمپرس را به طور مستقیم بر روی چشم یا بینی قرار داد، بلکه باید در نزدیک آن و در اطراف گونه‌ها قرار بگیرد.
  • از فشار دادن بینی و استفاده از عینک خودداری کنید. این کار می‌تواند جراحی بینی را بی‌نتیجه کند.
  • تا چند روز پس از جراحی، تنفس از طریق بینی ممکن نیست. برای همین ممکن است لب‌های شما به دلیل تنفس مداوم از طریق دهان خشک شود. همچنین، این موضوع ممکن است خوابیدن را با دشواری همراه کند. برای رفع این مشکل آب بنوشید و هوای اتاق خود را مرطوب نگه دارید.
  • در صورت مشاهده هر علائمی مشکوکی مانند درد شدید و خونریزی به پزشک مراجعه کنید.

رعایت مراقبت های بعد از عمل بسیار اهمیت دارد زیرا میتواند در نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد.

f8bb18ba-bcf4-4725-bb98-a79bc3b93769

چه کسی به جراحی ترمیمی نیاز دارد؟

جراحی بینی جزو عمل‌های ظریف و دقیق است زیرا نتایج آن به طور واضح بر روی صورت تاثیر می‌گذارد. وقوع هرگونه خطا در طی جراحی، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد کند. هرچند اگر فردی از جراحی اولیه خود راضی نبود، می‌تواند جراحی ترمیمی انجام دهد. لازم به ذکر است که مشاهده‌ی نتیجه نهایی رینوپلاستی حدودا یک سال پس از جراحی ممکن است. پس از این زمان است که می‌توان با صراحت درباره‌ی نتیجه جراحی نظر داد. ممکن است در این مدت بینی هنوز دچار ورم باشد یا سوراخ های بینی با یکدیگر تناسب نداشته باشند. در صورتی که این مشکلات پس از یکسال ادامه داشت، باید برای جراحی ترمیمی به پزشک مراجعه کنید. برای عمل جراحی بینی گوشتی حتما باید در انتخاب جراحتان دقت کنید تا دوباره مجبور به عمل ترمیم نشوید. زیرا بینی های گوشتی با توجه به ساختارشان نیاز به مهرات و دقت بالاتری دارند.

 

سخن پایانی

برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی بینی خود، متخصصی را انتخاب کنید که در این زمینه سابقه کاری درخشان داشته باشد. معمولا جراحان ، تکنیک‌های رینوپلاستی را در دوره‌هایی به خصوص می‌گذرانند و در این زمینه تخصصی‌تر عمل می‌کنند.

به هنگام انتخاب جراح، آلبوم عکس‌های قبل و بعد بیماران را نگاه کنید. معمولا می‌توان با مشاهده این آلبوم‌ها به میزان مهارت پزشک و تیم دستیار او پی‌ برد.

در جلسات مشاوره پیش از جراحی شرکت کنید و با پزشک خود گفت و گویی صریح داشته باشید. صادقانه حرف زدن در مورد شرایط خود و انتظاراتی که از یک جراحی بینی دارید، باعث می‌شود راحت‌تر به نتیجه نهایی برسید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر حمید رضا حسنانی به آدرس  www.drhosnani.com مطرح کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی