شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

7 مورد از بهترین ماسک های 2022 برای درمان جای جوش

درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و درگیر این مشکل هستند.

7 مورد از بهترین ماسک های 2022 برای درمان جای جوش

جوش ها به دلایل متفاوتی ممکن است به وجود بیایند. جوش یکی از عوارض پوستی است که افراد زیادی به آن مبتلا می شوند. راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت از طریق مواد طبیعی ضد‌التهاب و حتی ضدباکتری‌ها وجود دارد، مواد طبیعی ابتدا شروع به روشن کردن محل جوش می‌کنند و به تدریج جای جوش را به‌صورت دائمی از بین می‌برند. استفاده از انواع ماسک صورت که در آن مواد طبیعی مغذی پوست وجود دارد که به شکل ماسک کرمی، ژلی، ماسک ورقه ای و ماسک پودری تولید و عرضه می شود، از ارزان ترین و موثر ترین روش های درمان جوش و جای آن می باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع جای جوش و راه های درمان آن آشنا کنیم.

 چرا جوش می زنیم؟

التهاب یک رخداد کاملاً طبیعی است. این روش بدن ما در پاسخ به آسیب، سوزش یا عفونت است. التهاب نه تنها بخشی از پاسخ ایمنی ماست بلکه در تسریع روند بهبودی نیز ضروری است. پس از آغاز روند التهاب، زخم ها به سرعت قادر به بهبودی و ترمیم مناسب بافتها خواهند بود. با این حال، التهاب میتواند بیش از حد معمول ادامه یابد و مانع روند بهبود شود. این در شرایطی است که مداخله ضروری است.

انواع جای جوش

  1. لک قرمز : جوش التهابی و یا چرکی ( به ویژه اگر فشرده و دستکاری شود)  در سطح پوست ابتدا به صورت لک قرمز ( PIE ) بروز می کند سپس به تدریج تجمع ملانین ها رنگ آن را قهوه ای می کند.PIE  زمانی اتفاق می افتد که رگهای خونی در نزدیکی سطح پوست گشاد شده یا آسیب دیده باشند، و باعث می شود خون به آن قسمت ها هجوم آورد.
  2. لک های تیره: دلیل اصلی این که نباید روی جوش‌ها را بکنیم یا آن‌ها را بترکانیم این است که با انجام این کارها، باعث می‌شویم میزان التهاب و آسیب پوست بیشتر شده و هنگام ترمیم، ملانین بیشتری تولید شود. در نتیجه جای جوش‌ها نیز تیره‌تر و تبدیل به لک های تیره قهوه ای و بنفش (PIH) می شود.
  3. اسکار هایپرتروفیک (برجسته)‌ : بعضی از انواع آکنه می‌توانند زخم‌هایی ایجاد کنند که به صورت بخشی بالا آمده و بزرگ شده از بافت دیده می‌شوند. این زخم‌های آکنه ممکن است با عناوین کلوئید یا زخم‌های‌ هایپرتروفی نیز شناخته شوند و به دلیل تولید بیش از حد کلاژن در پوست ایجاد می‌شوند.
  4. اسکار آتروفیک (فرورفته) : این مشکل از زخم‌های بافتی رایج تر است، حالتی تو رفته ایجاد می‌کنند و موجب تپه و چاله بر روی پوست می‌شوند.

2a7fea58-f20d-49e7-8937-1ab2e8fb87d5

استفاده از ماسک صورت برای درمان جای جوش

ماسک‌ صورت که یک روش کم هزینه مراقبت از پوست می باشد که از موادی کاملا طبیعی و سازگار با پوست ساخته می‌شوند و می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها را تامین کند. پوست ما نیازمند انواع پروتئین، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است تا بتواند در برابر عوامل آسیب رسان مقاومت کند.

مقداری از این مواد مغذی از طریق خون‌رسانی درست، به پوست  می‌رسند؛ اما زمانی که جوش‌ها به وجود می‌آیند و منافذ بسته می‌شوند راه برای ورود این مواد بسته خواهد شد و به همین دلیل پوست ما کم‌کم پیر و آسیب دیده می‌شود. به همین دلیل لازم است که با استفاده از ماسک‌های صورت این مواد را به صورت خارجی به آن برسانیم تا منافذ به طور کامل پاک‌سازی شوند و خون‌رسانی به پوست به بهترین نحو ممکن انجام ‌شود.

ماسک صورت را می توانیم به شکل های مختلف استفاده کنیم.

درمان جای جوش با ماسک ورقه ای

این ماسک ها از جنس پنبه و آغشته به مواد سرم مانند تهیه می شوند . همانند ماسک های دیگر چرب و روغنی نیستند و نیاز به تمیز کاری ندارند .

ماسک ورقه ای برای انواع پوست وجود دارد . این ماسک ها خاصیت روشن کنندگی پوست ،از بین بردن جوش ، نرم کنندگی پوست و ... را دارند و کاربرد آن ها بستگی به انتخاب شما دارد.در ادامه خواص چند مورد از آنها را می خوانید.

ماسک شیر (ماسک ماست)

استفاده‌ی موضعی از شیر روی پوست، تأثیر خوبی دارد و می‌تواند جلوی شیوع جوش‌ها را بگیرد. به این علت می‌گویند شیر باعث جوش زدن می‌شود که هورمون‌های زیادی در آن وجود دارد، ولی این تأثیر فقط زمانی وجود دارد که شیر را بخورید. بیشترین نقش آن در نرم کردن پوست آسیب‌دیده و کاهش قرمزی پوست است.

ماسک پرتقال ( ویتامین c)

جوش‌ها بر اثر جمع شدن باکتریها یا سلول‌های مرده به وجود می‌آیند. ماسک پرتقال با وجود ویتامین C، اسید سیتریک و ترکیبات سفت‌کننده‌ی پوست، از بروز این اتفاق جلوگیری می‌کند. ویتامین C اهمیت ویژه‌ای دارد چون تولید سلول‌های جدید و سالم را تحریک می‌کند و باعث می‌شود پوست شما شفاف‌تر و سالم‌تر شود.

ماسک روغن درخت چای

روغن درخت چای از نوع روغنی نیست که پوست شما ترشح می‌کند؛ بلکه با حل کردن این چربی‌ها و سلول‌های مرده، منافذ پوست را باز می‌کند. همچنین خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که از بروز مجدد جوش‌ها جلوگیری می‌کند.

ماسک آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا علاوه بر خاصیت درمانی، ضد التهاب، قرمزی و تورم هم هست. همچنین مواد آنتی‌باکتریال دارد.

4862eba3-dce9-4896-b55a-f53d7b2f6fa0

درمان جای جوش با ماسک پودری

ماسک‌ پودری کاملا از اجزای خشک تشکیل شده‌اند که معمولاً نوعی پایه خاک رس را شامل می‌شوند. فرمول بدون آب دارند، هیچ ماده نگهدارنده، حجم دهنده یا افزودنی بی فایده ای در لیست مواد تشکیل دهنده پیدا نمی کنید.

ماسک خاک رس

از مزایای ماسک خاک رس می توان به پاکسازی پوست، روشن شدن پوست، کمک به تعادل چربی پوست، آبرسانی مناسب برای پوست های خشک، محافظت از پوست در برابر خشکی، دارای خواص ضد میکروبی، جلوگیری از بیماری های پوستی، اکسیژن رسانی به سلول های پوستی، تنظیم کننده تولید سبوم اشاره کرد.

ماسک سدر

لایه برداری پوست، پاکسازی پوست، روشن شدن و شفافیت پوست، نرم شدن پوست،  بهبود جای سوختگی و زخمهای سطحی، درمان التهاب و جوش صورت، شادابی پوست از مزایای استفاده از ماسک پودری سدر و حتی ماسک ورقه ای سدر است.

ماسک بابونه

ماسک پودری بابونه به پاک شدن منافذ پوست، آبرسانی، تقویت و تسکین التهاب های پوستی کمک می کند. بابونه دارای خواص ضدالتهابی قوی است و یکی از مهم ترین ترکیبات گیاهی برای پوست های حساس است که برای تسکین سوزش معجزه می کند.

ماسک پودری بابونه ، باعث خون رسانی بهتر به پوست می شود. این ماسک، به پوست هایی که حساسیت شدید دارند یا خارش یا سوزش دارند، کمک بسزایی کرده و همه مشکلات پوستی را برطرف می کند. با این ماسک می توانید لک های پوست را برطرف کنید و پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

1e3bab78-62e1-4e80-b664-d91ef4332e9e

اگر می خواهید انواع ماسک های ورقه ای و ماسک های پودری و سایر تجهیزات زیبایی را با کیفیت بالا و از جای معتبر تهیه کنید، فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا ، این امکان را برایتان فراهم کرده است. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع تجهیزات زیبایی اصل و با کیفیت، می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا تماس حاصل نمایید.

 

شماره های تماس: ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۴۸ – ۰۹۳۳۵۱۰۴۶۴۱

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

vvvvv

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied