شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

افزایش قیمت لوازم خانگی داد فروشندگان را هم درآورد

ما ایرانیان طی چند سال گذشته با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کرده ایمT اما امسال بسیار متفاوت تر از سال های دیگر است؛ دیگر حتی داد فروشندگان لوازم خانگی هم از افزایش قیمت ها درآمده است. خودشان هم می دانند که دیگر مردم قادر به خرید وسایل مورد نیاز خود با آن قیمت های فضایی نیستند اما چکار باید کرد؟

افزایش قیمت لوازم خانگی داد فروشندگان را هم درآورد

مشکلات اقتصادی سالیان طولانی است که بر بازارهای ایرانی چیره شده و تمام اقشار جامعه از فقیر تا ثروتمند را درگیر نموده است.

حذف لوازم خانگی کره ای اتفاق عجیب دیگری بود که بازار ایران را تحت تاثیر قرار داد. ایرانیان که طی سال های گذشته به خرید لوازم کره ای و استفاده از آن ها عادت گرفته بودند به یک باره با توقف واردات کالاهای کره ای مواجه شدند و این مسئله باعث گردید تا شوک عظیمی به بازار ایران وارد گردد. اکنون نارضایتی از همه طرف در اقتصاد کشور به چشم می خورد و به نظر می رسد نمی توان به هیچ کدام از وعده های اقتصادی دل خوش کرد. این مسئله را در ادامه به صورت تفصیلی تر بررسی خواهیم کرد.

 

بازار نابسامان ایران هر روز نابسامان تر می شود؟

بدون شک اقتصاد یکی از مهم ترین پایه ها و ارکان هر کشور به حساب می آید. رضایت مردم یک جامعه ارتباط فوق العاده ای با وضعیت اقتصادی دارد؛ اگر پایه های اقتصاد در جوامع متزلزل گردد نمی توان انتظار داشت مردم روزگار خوب و خوشی را سپری کنند.

با این حال باید بگوییم که متاسفانه اقتصاد کشور ما هم در همین وضعیت نابسامان قرار دارد. البته اقتصاد ایران از بعد انقلاب اسلامی و شروع تحریم های امریکا اوضاع سختی را از حیث تجارت بین الملل سپری نموده است اما به جرات می توان گفت که هیچ دوره ای همانند دو سال اخیر شاهد فجیع شدن قیمت ها در ایران نبوده ایم.

اکنون همه فروشگاه ها از درج قیمت ها اجتناب می کنند. وضعیت به گونه ای است که باید هر روز قیمت ها را افزایش دهند تا متضرر نشوند. میزان فروش محصولات کاهش یافته است و همین مسئله باعث می شود تا قیمت اجناس برای پرداخت مخارج تجاری افزایش پیدا کند.

مردم به سمت استفاده از کالاهای چینی روی آورده اند اما این مسئله نارضایتی آن ها را افزایش داده است. حذف کالاهای کره ای و توقف واردات آن ها اوضاع را نابسامان تر نمود و هم اکنون در شرایطی به سر می بریم که تا پیش از این در اذهان هیچ کسی نمی گنجید.

علت توقف واردات کالاهای کره ای چیست؟

متاسفانه دلایل و شرایطی که منجر به توقف واردات کالاهای کره ای گردید در برابر نتایج و شرایط سختی که بر بازار ایران حاکم شد بسیار ناچیز می باشد. طی سال های گذشته بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شکایت های زیادی در خصوص عدم توان رقابت با محصولات کره ای داشته اند.

این مسئله از دیدگاه اقتصاددانان برتر جهان صرفا با افزایش کیفیت کالا و توسعه صنایع مربوطه قابل جبران است و نمی توان از طریق حذف برندهای محبوب شرایط مناسبی را برای برندهای بی کیفیت به وجود آورد. اما متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران به جای توسعه صنایع ملی و افزایش کیفیت آن ها به حذف کالاهای محبوب و برندهای پرطرفدار روی آورد تا ایرانیان را مجبور کند از لوازم خانگی ساخت داخل استفاده کنند.

از طرف دیگر کشور امریکا در سال 2018 تحریم های شدیدی را علیه ایران اعمال نمود که در نتیجه آن ممنوعیت ارتباط بسیاری از برندهای کره ای با ایران اعلام شد. کمپانی های سامسونگ و ال جی نیز به دنبال پیروی از قراردادهای بین المللی مبادرت به خارج نمودن سرمایه های خود از کشور ایران نمودند.

این مسئله هرچند از دیدگاه جامعه بین الملل کاملا عادی قلمداد می شد اما دولتمردان ایرانی را برآن داشت تا یکی از بزرگ ترین بازارهای فروش محصولات کره ای که همانا بازارهای ایرانی است را از انواع برندهای کره ای خالی کنند تا از این طریق منافع کمپانی های کره ای را کاهش دهند اما نتیجه کار باز هم به ضرر ملت ایران تمام شد.

f21aee9a-b6ea-474d-998c-6378dbcaefb5

در صورت خراب شدن لوازم خانگی کره ای چکار باید کرد؟

قطعا شما نیز در منزل خود یک یا چند دستگاه منقش به برند ال جی یا سامسونگ را دارید. ماکروفر ال جی از جمله مهمترین و محبوب ترین وسایل آشپزخانه است که اغلب خانم های خانه دار حداقل یک نمونه از آن را خریداری نموده اند.

برای بانوانی که سابقه پخت غذا یا کیک با ماکروفر ال جی را داشته اند بسیار سخت و دشوار است تا پس از خراب شدن آن از برندهای بی کیفیت استفاده کنند و هزینه زیادی را صرف خرید وسایل چینی نمایند. در این شرایط بهترین کار ممکن تعمیر ماکروفر ال جی است.

اگر ماکروفر ال جی شما نیز خراب شده است نگران نباشید. در اغلب موارد می توان این دستگاه ها را به خوبی تعمیر کرد و با همان کیفیت اولیه از آن ها استفاده نمود. البته این مزیت صرفا شامل تعمیر مایکروفر ال جی نیست بلکه شامل سایر وسایل خانه از جمله لوازم خانگی منقش به برندهای کره ای اعم از تلویزیون سامسونگ و ال جی، ماشین لباس شویی و ظرفشویی و سایر وسایل است اما در این خصوص نیاز است تا به یک مرکز مجاز برای تعمیر وسایل فوق مراجعه کنید.

e834fed5-b04e-4804-8b6e-ab351cb16499

بهترین مرکز تعمیر ماکروفر ال جی

شرکت کاراباما یکی از بهترین مراکز تعمیر ماکروفر ال جی و تمام لوازم خانگی منقش به برند ال جی است. تکنسین های این مجموعه از مهارت بالایی برای تعمیر لوازم خانگی برخوردار هستند. آن چیزی که شرکت کاراباما را از سایر مراکز تعمیر لوازم خانگی متمایز می سازد این است که نتیجه و کیفیت کار تکنسین های معرفی شده را تضمین می کند.

بنابراین اگر وسیله ای که توسط تعمیرکاران زیرمجموعه کارباما تعمیر شده است بعد از گذشت مدت زمانی که توسط مجموعه تعیین می شود باز هم خراب گردد و خرابی ایجاد شده مربوط به همان اقدامات گذشته یا قطعه مورد نظر باشد می توانید برای تعمیر مجدد بدون پرداخت هزینه یا بازپس گرفتن وجه مورد نظر اقدام نمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied