شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

9 دانستنی مهم برای سفر به ازمیر ترکیه!

ازمیر دارای تاریخ ۸ هزار ساله است. یک محیط کاملاً جذاب و تماشایی در دریای اژه را به وجود آورده است. جالب است بدانید که ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می آید. به طور کلی شهر ازمیر برای گردشگران و توریست ها بسیار جذاب و منحصر به فرد است.

9 دانستنی مهم برای سفر به ازمیر ترکیه!

بسیاری از گردشگران و مسافران در سفر به ازمیر اطلاعاتی در مورد فرهنگ غذاهای لذیذ ترکیه به دست می‌آورند. ازمیر دارای آب و هوای کاملا آفتابی و زیبا است. اگر شما هم قصد خرید آپارتمان در ازمیر را دارید، بهتر است اطلاعاتی در مورد این شهر زیبا در ترکیه به دست آورید.

 

دانستنی هایی در مورد آثار تاریخی ازمیر

ازمیر در زمان گذشته به اسمیرنا شهرت داشته و از شهرهای قدیمی مدیترانه به حساب می آید. متاسفانه برخی از بلایای طبیعی مانند زلزله ها و حتی آتش سوزی ها باعث شده تا بسیاری از آثار در دوران باستان ازمیر از بین بروند.

مجموعه عظیمی از آثار تاریخی در این منطقه از بین رفته اند. البته بازمانده‌های آنها هم جزء جاذبه های اصلی در سفر به ازمیر به حساب می‌آیند.

 

 

آب و هوای ازمیر

 ازمیر در در حاشیه دریای اژه قرار گرفته است به همین علت آب و هوای مدیترانه ای دارد. به گونه ای که تابستان های این شهر حسابی شرجی و زمستانهای پربارش و معتدلی را دارد. ممکن است در تابستان هم بارش های پراکنده وجود داشته باشد. اما بیشتر بارش ها در فصل زمستان اتفاق می افتد.

نکته قابل توجه این است که زمستان های سردی در ازمیر مشاهده نمی شود و خیلی کم پیش می‌آید که ازمیر برف به خود ببیند.  

 

0d00616d-c63d-4559-859c-7aa39ea56b2c

 بهترین زمان برای سفر تفریحی به ازمیر

اگر شما هم تمایل دارید که برای سفر و آرامش به ازمیر سفر کنید، بهترین زمان فصل پاییز است. از اواسط سپتامبر تا نوامبر را فصل پاییز دربر می گیرد. ممکن است در این مدت زمان بارش های پراکنده ای هم پیش بیاید اما مطمئن باشید که از لذت سفر شما کم نخواهد کرد.

معمولاً در این ماه ها هوا آفتابی و معتدل است. البته فراموش نکنید که حتماً لباس گرم همراه داشته باشید.  به هر حال هوای ازمیر گاهی گول زننده می‌شود و ممکن است با همین باران پراکنده سرما بخورید.

در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد سفر به ازمیر به شما خواهیم داد....

 

6c979d2f-1ec6-484b-9b05-e70b9a0059af

 آشنایی با نکات طلایی در هنگام سفر به ازمیر   

اگر شما هم قصد دارید که تور ازمیر را انتخاب نمایید، بهتر است اطلاعاتی در مورد نوع سفر و هزینه های آن به دست آورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ا توضیحاتی در این رابطه به شما بدهیم. 

 روش های سفر به شهر ازمیر

 ازمیر شهری در ترکیه است، شما می توانید از روش های زمینی و هوایی به این شهر سفر کنید. شما برای سفر به ازمیر ابتدا باید انتخاب کنید که با اتوبوس و یا وسایل نقلیه دیگر میخواهید سفر کنید. 

  • سفری هیجان انگیز به ازمیر با قطار

 سفر با قطار همیشه جذابیت ها و هیجان های خاص خودش را دارد. ۲ ایستگاه راه آهن در ازمیر وجود دارد. شما برای برای رفتن به ازمیر با قطار می توانید از شهرهای آنکارا، اسپارتا و دنیزلی حرکت کنید. 

  • سفر به ازمیر با اتوبوس 

در شمال شرقی ازمیر ترمینال اتوگار وجود دارد. ایستگاه فضای مجهز و لوکسی دارد برای رفتن به ازمیر با اتوبوس از استانبول حدود ۹ ساعت مسیر را باید طی کنید. معمولاً قیمت این اتوبوس ها هم حدود ۵۰ لیر است.

  • سفر به ازمیر با هواپیما

یکی از راحت ترین روش ها برای مسافرت، هواپیما است. فرودگاه عدنان مندرس هم در ۱۶ کیلومتری جنوب شهر ازمیر گرفته است. هر روزه پروازهای بین فرودگاه های آنتالیا، آنکارا و استانبول به این فرودگاه انجام می‌شود.

 

سفری مقرون به صرفه در ازمیر  

برای بررسی هزینه های سفر به شهرهای ترکیه می توانید به مجموعه ها و سایت های معتبری مانند توران ازمیر مراجعه کنید. اگر شما قصد سفر به ازمیر را دارید، حتماً باید از هزینه های این شهر اطلاع داشته باشید. شما می‌توانید هزینه های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید.

 به طور کلی از ازمیر می تواند یکی از سفرهای مقرون به صرفه به حساب بیاید. معمولاً شروع قیمت غذاها در رستوران های ارزان قیمت ازمیر از ۱۰ تا ۲۰ لیر است. صرف غذا در رستوران های میان رده هم برای دو نفر حدود ۷۰ تا ۸۰ لیر هزینه دارد. اما در رستورانهای گران قیمت و لاکچری در ازمیر باید حدود ۱۰۰ لیر هزینه کنید. می توانید با توجه به بودجه خود هزینه غذاها را مدیریت کنید.

رستوران های لوکس و بسیار خوبی مانند رستوران آکنین یری در این شهر وجود دارد که نزدیک به مرکز شهر است. غذاهای دریایی این رستوران نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و دارای امتیاز بالایی است. 

 

 جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی در ازمیر

به طور کلی باید بدانید که در شهر ازمیر هم جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار جذاب و بی نظیری وجود دارد. قطعاً شما از تماشای این جاذبه ها در طی روز خسته نخواهید شد.

خیابانی به نام خیابان آتاتورک در ازمیر وجود دارد که در راستای خط ساحلی قرار دارد. به خیابان آتاتورک، خیابان اصلی گفته می شود. از جمله جاذبه های شهر ازمیر می توان به پرگامون، موزه مردم شناسی و باستان شناسی ازمیر، برج ساعت ازمیر، موزه فضای باز آگورا و ... اشاره کرد. 

 امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوب و مفیدی در مورد دانستنی های شهر ازمیر به دست آورده باشید.  

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied