شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تست شخصیت قبل از جراحی بینی در سال 1401

حتما در شبکه های مجازی و سایت های تبلیغاتی پست هایی را با مضامینی همانند " دانستن مناسب ترین فرم بینی برای شما با انجام تست شخصیتی " ، " تست روانشناسی قبل از عمل جراحی بینی " ، " شناخت شخصیت شما از روی فرم بینی " و غیره مشاهده کرده اید و این سوال برایتان به وجود آمده است که آیا واقعا قبل از عمل بینی ، جراح تست روانشناسی می گیرد ؟ این تست شخصیتی چیست و چرا باید انجام شود ؟

تست شخصیت قبل از جراحی بینی در سال 1401

حتما در شبکه های مجازی و سایت های تبلیغاتی پست هایی را با مضامینی همانند " دانستن مناسب ترین فرم بینی برای شما با انجام تست شخصیتی " ، " تست روانشناسی قبل از عمل جراحی بینی " ، " شناخت شخصیت شما از روی فرم بینی " و غیره مشاهده کرده اید و این سوال برایتان به وجود آمده است که آیا واقعا قبل از عمل بینی ، جراح تست روانشناسی می گیرد ؟ این تست شخصیتی چیست و چرا باید انجام شود ؟ یا اصلا نحوه انجام این تست چگونه است؟ اگر متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی هستید اما از انجام این تست ترس دارید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید ؛ ما در ادامه سعی کرده ایم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم و از استرس شما قبل از عمل زیبایی بینی کم کنیم.

 

چرا باید تست شخصیت را قبل از عمل بینی انجام دهیم ؟

اگر از اشخاصی که قصد دارند عمل زیبایی بینی را انجام دهند بپرسید دلیل شما برای انجام این عمل چیه ؟ به احتمال بسیار زیاد با این جواب که می خواهم بینی زیباتری داشته باشم رو به رو می شوید. البته افرادی نیز در این میان هستند که ممکن است به سوال شما چنین پاسخ دهند که عمل بینی را برای رفع عیوب عملکردی و مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، انحراف ، شکستگی و غیره انجام می دهم ؛ اما تعداد این افراد خیلی خیلی کمتر از افرادی است که می خواهند بینی زیبا داشته باشند. اما چنانچه سوال خود را تغییر دهید و از افرادی که تنها به دلیل افزایش زیبایی اقدام به انجام این پروسه می کنند بپرسید چرا می خواهید بینی زیباتری داشته باشید یا اینکه از نظر آن ها چه بینی زیبا است مطمئناً جواب های متفاوتی را خواهید شنید. چرا که انگیزه تمامی افراد هم برای زندگی و هم برای کارهایی که در طول عمر خود انجام می دهند متفاوت بوده و در برخی از موارد حتی برای خود فرد نیز ناشناخته می باشد. شاید باورش برای شما کمی سخت باشه که بدانید برخی افراد از این عمل جراحی انتظار بهبود شرایط کار یا زندگی خصوصی شان را دارند یا بعضی ها برای جلب توجه ، فشارهای وارد شده یا حتی تشویق دیگران تن به انجام عمل های زیبایی از جمله عمل بینی می دهند. تمامی این موارد دلایل خوب و درستی برای انجام عمل زیبایی بینی نمی باشد و احتمال این که فرد پس از انجام پروسیجر رضایت کافی نداشته باشد بسیار زیاد است.

از همین رو بیشتر پزشکان و جراحان بینی از جمله دکتر ماریا مرادی برای بی نیاز کردن فرد از انجام جراحی ترمیمی بینی  و شناخت انگیزه فرد از جراحی بینی یک سوالات روانشناسی مربوط به این حوزه را می پرسند تا هم فرد از انگیزه خود برای انجام عمل آگاه شود و هم پزشک بداند که آیا فرد مراجعه کننده کاندید خوبی برای انجام عمل زیبایی بینی می باشد یا خیر.

نحوه انجام تست شخصیت قبل از عمل بینی

حتما تا به حال در شبکه های مجازی یا سایت ها با انواع تست های شخصیتی و روانشناسی مواجه شده اید و دست کم برای یک بار آن ها را انجام داده اید. تا حالا چند تا از این تست ها درست و واقعی بوده اند و شخصیت واقعی شما را نشان داده اند؟  درصد بسیار کمی از این تست ها درست و اصولی هستند و پاسخی درست به شما نشان می دهند ؛ چرا که با پاسخ به 5 الی 10 سوال نمی توان شخصیت افراد را حدس زد. یک جراح بینی خوب و متبحر ، خوب و کار آزموده نیز قبل از اینکه در رابطه با فرم بینی ، مراقبت ها و اقدامات قبل از آن با شما صحبت کند یک جلسه مشاوره ترتیب داده و از شما چندین سوال متفاوت اما اصولی و مفید می پرسد تا از انگیزه شما برای انجام جراحی آگاه شود. این سوالات گاها دارای پاسخ های کوتاه اما مهم هستند و فرد برای پاسخ به آن ها باید صبر داشته باشد و با دقت بسیار زیادی پاسخ دهد. سوالاتی که پزشک مطرح می کند ، می تواند در رابطه با افکار و باور های شما ،  احساس شما در رابطه با زندگی ، ترس ها و استرس های که در طول عمر خود تجربه کرده اید ، وسواس های فکری ، دورن گرا یا برون گرا بودن شما ، ارتباط شما با افراد در اجتماع ، عکس العمل شما در زمان مشکلات ، نحوه بیان احساساتتان ، بیان انتظارات از نتیجه عمل بینی و شرح وضعیت خودتان باشد. شاید برای شما سوال باشد که چگونه پزشک می تواند با دانستن این اطلاعات شخصیت شما را شناسایی کند ؟ در پاسخ باید بگویم جراحان بینی تنها این تست را برای اینکه بفهمند که شما به بیماری های روانی مانند اختلالات شخصیتی ، خود زشت پنداری ، پرخاشگری ، افسردگی و غیره دچار نیستید ، انجام می دهند. با پاسخ های که شما به او می دهید ، او می تواند تشخیص دهد که آیا کاندید مناسبی برای انجام این پروسه هستید یا خیر؟ چنانچه وجود یکی از موارد فوق را در شما تشخیص دهد شما را از انجام آن منصرف می کند یا متقاعد می سازد که این عمل را به بعد از درمان مشکلاتتان موکول کنید. در غیره این صورت با شما در رابطه با بهترین فرم بینی برای شما ، اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل صحبت می کند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توانیم در یابیم که انجام تست شخصیت شناسی قبل از جراحی بینی چقدر مهم و کاربردی است و می تواند به متقاضی و جراح بینی منتخب کمک کند. تست های که پزشکان قبل از انجام عمل زیبایی بینی یا دیگر عمل های جراحی انجام می دهند در واقع همان جلسات مشاوره ای هستند که پیش از عمل ترتیب داده می شوند. در اولین جلسات مشاوره پزشک سوالاتی در رابطه با مشکلات ، استرس ها ، افکار و باور های شما می پرسد که پاسخ شما به آن ها نشان دهنده شخصیت و انتظارات  شما است. برای اینکه بهترین و ایده آل ترین نتیجه را از عمل بینی خود به دست آورید توصیه می شود با آرامش ، صبر ، حوصله و صادقانه به سوالات جواب دهید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی