شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

کاربرد شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال در نمای ساختمان!

در این مقاله به نمای کلی ساختمان پرداخته خواهد شد. شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال از جمله مواردی هستند که در نمای ساختمان به کار می روند.

کاربرد شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال در نمای ساختمان!

نمای کلی ساختمان و تاثیر آن در جذابیت سازه

شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال همگی از انواع نمای کلی ساختمان هستند. نمای کلی ساختمان، در واقع همان نمای خارجی سازه می باشد. حتما همه ی شما تجربه ی عبور از کنار یک ساختمان زیبا را داشته اید. در چنین شرایطی این تنها نمای خارجی ساختمان است که در معرض دید شما قرار دارد. گرچه دکوراسیون داخلی و تجهیزات داخل ساختمان، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. اما زیبایی و کیفیت نمای خارجی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این بخش از ساختمان قادر است در نگاه اول نظر رهگذران را به خود جلب کند. بنابراین یک نمای زیبا و جذاب در قضاوت افراد روی نمای داخلی آن نیز موثر است. البته توجه داشته باشید که بخش جلوه ی بصری تنها یکی از کاربردهای نمای کلی هر سازه ای خواهد بود.

از سوی دیگر، جلوگیری از آسیب های احتمالی به ساختمان که حاصل از حوادث طبیعی مانند باد، آفتاب، گرد و غبار، بارش باران و برف، رعد و برق و ... می باشد نیز به عهده ی نمای کلی خواهد بود. یکی دیگر وظایف نمای کلی هر سازه ای، فراهم آوردن چشم اندازی زیبا برای ساکنین داخل ساختمان می باشد. تامین نور فضاهای داخلی نیز به عهده ی همین بخش است. پس نه تنها وظیفه ی تامین جلوه ی بصری برای رهگذران بلکه وظیفه ی تامین چشم انداز جذاب برای افراد داخل سازه نیز به عهده ی نمای کلی می باشد. علاوه بر همه ی این موارد، وظیفه ی تامین امنیت سازه نیز به عهده ی همین نمای کلی خواهد بود. نمای خارجی ساختمان دارای تنوع بسیار بالایی است. بنابراین اگر قصد آشنایی و انتخاب آن ها را دارید با ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

 

شیشه سکوریت یکی از انتخاب های شما برای نمای کلی ساختمان

شیشه سکوریت یکی انواع نماهایی است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. علت این امر جذابیت بسیار بالا، ایمنی کافی، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف از جمله طوفان، بارندگی، صاعقه و آفتاب می باشد. تصور کنید که شما به عنوان عابر از مقابل یک ساختمان سراسر شیشه عبور می کنید. شفافیت و درخشندگی آن حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. از طرفی مقاومت شیشه های سکوریت نسبت به شیشه ی معمولی حدود چهار برابر است. لذا نه تنها در برابر آسیب های خارجی بلکه در صورت بروز حوادث ناگهانی در داخل ساختمان نیز از خود مقاومت نشان می دهد. همین مقاومت آن را به لحاظ امنیتی در مقابل سارقان و افراد سودجو در رده ی بالایی قرار می دهد. به علاوه در صورت بروز حادثه و آسیب دیدن این شیشه، تکه های ریز آن فاقد هر گونه لبه ی برنده و خطرناک می باشد. بنابراین از این بابت نیز آسوده خاطر خواهید بود.

اما نکته ی بسیار ظریف دیگری نیز هنگام استفاده از شیشه سکوریت در نمای کلی ساختمان، جلب توجه می کند. این بار اگر شما در مقام ساکنین چنین سازه هایی قرار گیرید، می توانید از چشم انداز زیبا و چشم نواز حاصل از آن به خوبی بهره بگیرید. بنابراین اگر قصد انتخاب نمای سازه ی خود را دارید، قطعا شیشه سکوریت را مد نظر قرار دهید. 

586ca70c-488c-4cc6-942f-34c243e6191d

شیشه سکوریت

 

کاربرد شیشه های لمینت در نمای کلی ساختمان

علاوه بر شیشه سکوریت، شیشه لمینت نیز از دیگر انتخاب های شما برای نمای کلی ساختمان می باشد. این نوع نما هم مانند نوع قبلی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی و آسیب های احتمالی می باشد. در بخش شیشه سکوریت، بیان کردیم که قطعات شکسته ی آن بدون لبه های تیز بوده و خطر کمی دارد. اما شیشه لمینت، هنگام شکسته شدن از هم فرو نپاشیده و همگی بخش های شکسته ی آن در کنار یکدیگر باقی می مانند. لذا در مواردی که حساس تر هستند و نیازمند کاهش تلفات و خطرات احتمالی می باشند، از آن ها استفاده می شود. همین امر سبب استفاده از آن ها در نمای خارجی ساختمان های بسیار بلند می شود. شیشه های اتومبیل و شیشه ی کف آکواریوم، در و پنجره ها و ... نیز از دیگر موارد مصرف این شیشه می باشد.  

از دیگر ویژگی های این نما، عایق بودن نسبت به گرد و غبار، رطوبت و صدا می باشد. عدم انتقال رطوبت و گرد و غبار و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. در مورد عدم انتقال آلودگی صوتی نیز، شهروندان ساکن شهرهای شلوغ موضوع را بهتر درک خواهند کرد. دوام بالا، طول عمر زیاد، کاربرد چند منظوره، انعطاف پذیری طراحی و سهولت نصب نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می آید. این نوع شیشه قادر است تا جذابیت نمای خارجی و چشم اندازی چشم نواز را به طور هم زمان در کنار یکدیگر فراهم آورد.

6f3b777b-77dc-4f3c-b5be-8c1d97ec359e

شیشه لمینت

 

نمای کرتین وال چیست؟

نمای کرتین وال از دیگر نماهای شیشه ای است که در نماهای ساختمانی به کار گرفته می شود. شما به عنوان مصرف کننده لازم است بدانید که این نوع نما، در دو نوع لامل و فریم لس وجود دارد. لامل در واقع به پروفیل های آلومینیومی گفته می شود که روی شیشه های این نما نصب می شود. لامل های افقی را ترنسم و لامل های عمودی را مولیون می نامند. عرض این لامل ها با یکدیگر یکسان اما طول لامل افقی از لامل عمودی کمتر است. چرا که بخش عمده ی بار شیشه را روی لامل های عمودی تحمل می کنند. اما در نوع فریم لس، ابتدا شبکه بندی نما با سازه های فلزی سبک یا نیمه سنگین صورت گرفته و سپس شیشه روی آن قرار می گیرد. در نوع فریم لس پروفیل ها کمتر به چشم آمده و بیشتر این خود شیشه است که جلب توجه می کند.

عمده مزیت نمای کرتین وال استفاده ی حداکثری از نور طبیعی خورشید می باشد. ایجاد یک ساختار یکپارچه در فضای بیرونی و یکسان سازی متریال به کار رفته در نمای ساختمان نیز از دیگر مزایای آن می باشد. نامحدود بودن متراژ و کاهش چشم گیر مصرف انرژی از دیگر مواردی هستند که سبب استقبال از این نما می شود. بنابراین بهتر است ابتدا تحقیقات میدانی خود را تکمیل کرده و سپس با مشورت با متخصصان و کارشناسان امر نسبت به انتخاب نمای سازه ی خود اقدام کنید.

1a67c682-3b2d-4011-a12b-37cdbf64ff59

نمای کرتین 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied