شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی

در این راهنما قصد داریم به مشکلات رایج و کاربردی‌ترین روش تعمیر تلویزیون ال جی بپردازیم. تلویزیون‌های ال جی در مقایسه با سایر برندهای تلویزیون از لحاظ مدل و طراحی ظاهری تنوع و قیمت نسبتا بالایی دارند؛ از این‌رو کاربران هنگام خرید تلویزیون، اولین اولویت خود را برند ال جی قرار می‌دهند. البته تلویزیون‌های ال جی همانند سایر تلویزیون‌ها دارای عمر مفید مشخصی هستند و دیر یا زود به تعمیرات تخصصی نیاز پیدا می‌کنند. در صورتی که شما هم جزو کاربران تلویزیون ال جی هستید و با بروز مشکل در این دستگاه مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تعمیر تلویزیون ال جی را به تعمیرگاه تخصصی آن بسپارید.

معرفی نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی

مزایای تعمیر تلویزیون ال جی در منزل اسلامشهر

اولین مزیت تعمیر تلویزیون ال جی در منزل عدم جابه‌جایی آن است. ممکن است تلویزیون شما در حین جابه‌جایی و بردن آن به تعمیرگاه یا مراکز تخصصی تعمیرات دچار شکستگی پنل یا فشار آمدن به صفحه شود. در چنین شرایطی هزینه تعمیرات تلویزیون دوچندان شده و در برخی موارد مجبور به خرید تلویزیون جدید خواهید شد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، بهتر است از خدمات تعمیر تلویزیون در منزل بهره‌مند شوید. از دیگر مزایای تعمیر تلویزیون در منزل می‌توان به سرعت تعمیر اشاره کرد. کاربران گرامی می‌توانند پس از ثبت درخواست تعمیر تلویزیون در اسرع وقت خدمات مربوطه را در منزل دریافت کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنند؛ اما نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اسلامشهر که خدمات تعمیر در منزل را نیز ارائه دهد را چگونه می‌توان پیدا کرد؟

متداول‌ترین مشکلات تلویزیون ال جی

 

همان‌طور که ذکر شد تلویزیون‌های ال جی، جزو پرطرفدارترین تلویزیون‌ها در جهان محسوب می‌شوند که ممکن است همواره دچار ایراداتی شوند. در ادامه با رایج‌ترین مشکلاتی که در تلویزیون‌های ال جی بروز می‌دهند، آشنا خواهیم شد:

  • ایجاد لکه‌های سیاه بر روی تصویر

یکی از مواردی که ما را مجبور به تعمیر تلویزیون ال جی می‌کند، ایجاد لکه‌های سیاه روی تصویر تلویزیون است. بک لایت جزو حساس‌ترین قطعات تلویزیون محسوب شده و در صورت اختلال در آن، کارایی تلویزیون ال جی از بین می‌رود. لازم به ذکر است که ایجاد لکه‌های سیاه روی تصاویر تلویزیون، در نتیجه سبب اختلال در بک لایت تلویزیون می‌شود. به‌طور دقیق‌تر باید گفت که «بک لایت» یکی از پرمصرف‌ترین قطعات تلویزیون می‌باشد که بایستی تعمیر آن به‌طور حتم توسط افراد متخصص انجام شود؛ چرا که این قطعه بسیار حساس بوده و تعمیر آن توسط افراد مبتدی می‌تواند سبب شکستگی پنل و هزینه‌های بسیار بالای آن شود. به‌طورکل چنانچه شاهد سیاه شدن تصویر به‌طورکامل، سیاه شدن تصویر به‌طور ناکامل، تار شدن تصویر، وجود هاله‌های مشکی بر روی تصویر، ظاهر شدن آرم ال و جی به‌طور دائم و وجود نقاط نورانی روی تصویر شدید، جهت تعمیر تلویزیون ال جی در اسلامشهر به تعمیرگاه تخصصی ال جی مراجعه نمایید.

  • دو نیم شدن تصویر تلویزیون

اختلال دو نیم شدن تصویر در اغلب موارد به‌علت کابل‌های (FPC) رخ می‌دهد. کابل خروجی مذکور از (T-CON) به برد راه‌انداز (Source Driver Source) می‌باشد؛ بنابراین در صورت بروز چنین اختلالی علاوه بر کابل (FPC)، اتصالات آن در برد (T-CON) و برد راه‌انداز، می‌بایست مورد بررسی قرار گیرند. ناگفته نماند که لحیم سرد در کانکتور می‌تواند سبب بروز اختلال دو نیم شدن تصویر تلویزیون نیز شود.

  • اختلال پرش تصویر

یکی‌دیگر از مشکلات رایج که موجب می‌شود کاربران نیازمند تعمیر تلویزیون ال جی در پاکدشت و سایر محله‌های شهر ‌شوند، بروز اختلال پرش تصویر است. پرش یا لرزش تصویر در اثر خرابی پنل رخ می‌دهد. پنل تلویزیون یکی از قطعات حساس تلویزیون محسوب می‌شود که در صورت آسیب‌دیدگی می‌بایست با یک نسخه اورجینال تعویض گردد. لازم به ذکر است که لرزش یا پرش تصویر در تلویزیون ال جی در دو مدل پرش به بالا یا پایین رخ می‌دهد. در صورتی که ایراد به وجود آمده در تلویزیون ناشی از کاهش فرکانس عمودی دستگاه باشد، به‌طورمعمول پرش تصویر به سمت بالا اتفاق می‌افتد، و برعکس در صورتی که اختلال ناشی از افزایش فرکانس عمودی دستگاه باشد، پرش تصویر به سمت پایین رخ می‌دهد.

  • خاموشی ناگهانی تلویزیون

خاموشی ناگهانی تلویزیون از مشکلات کلافه‌کننده‌ای به‌شمار می‌آید که فارغ از برند سازنده آن اتفاق می‌افتد. متاسفانه بسیاری از کاربران به خاموشی ناگهانی تلویزیون اهمیت نداده و تنها عکس‌العمل آن‌ها در صورت بروز این اختلال، روشن کردن مجدد تلویزیون است. به‌طورمعمول خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ناشی از اختلالات پاور و ایراد برد اصلی دستگاه است. پیشنهاد می‌شود در صورت بروز چنین اختلالی در صدد تعمیر تلویزیون ال جی برآیید.

  • دیر روشن شدن تلویزیون

یکی‌دیگر از مشکلات متداولی که در صورت بروز آن مجبور به تعمیر تلویزیون ال جی می‌شویم، دیر روشن شدن دستگاه است. در اکثر مواقع بروز این اختلال از ایراد و خرابی پاور تلویزیون ناشی می‌شود. لازم به ذکر است که عدم توجه به این مسئله و تعمیر آن سبب از بین رفتن کارایی برد پاور شده و تلویزیون به طور دائم خاموش می‌شود.

  • ایجاد هاله‌های رنگی در تلویزیون

همان‌طور که ذکر شد یکی از اصلی‌ترین اجزای تلویزیون پنل آن است. عملکرد پنل می‌تواند در اثر عوامل تخریب‌کننده‌ای همچون آب‌خوردگی، نفوذ مایعات شیمیایی یا ضربه مختل شود. بروز اختلالاتی همچون قطعی ناگهانی تصویر، توقف چند ثانیه‌ای تصویر یا پیدایش هاله‌های رنگی بر روی صفحه در اثر خرابی پنل رخ می‌دهند. ناگفته نماند که پنل گران‌قیمت‌ترین بخش تشکیل‌دهنده تلویزیون بوده و عدم توجه به آن می‌تواند خسارات زیادی ایجاد کند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود در صورت بروز اختلالات فوق به مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی در پردیس مراجعه نمایید.

  • عدم پخش صدا

یکی‌دیگر از اختلالات رایج در تلویزیون‌های ال جی عدم پخش صدا یا خش‌خش کردن آن است. وجود مشکل در برد اصلی یا خرابی بلندگوهای تلویزیون می‌تواند سبب عدم پخش صدا شود. برد اصلی در ارتباط مستقیم با سیستم صوتی تلویزیون است. به‌طوری که صدا توسط برد اصلی به بلندگوهای تلویزیون انتقال یافته و در نهایت پخش می‌شود. در صورتی که اشکال از برد اصلی باشد، می‌بایست آن را تعمیر یا تعویض کرد. یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم پخش صدا مربوط به بلندگوهای تلویزیون است. کاربران می‌توانند برای بررسی سالم بودن بلندگوهای تلویزیون از یک هدفون یا اسپیکر جانبی استفاده کنند. در صورتی که صدا از هدفون یا اسپیکرهای جانبی شنیده شد، یعنی در بخش بلندگوهای تلویزیون ایراد فنی به وجود آمده و باید تعمیر شود.

تاثیر فلش ویروسی بر برد اصلی تلویزیون ال جی

بسیاری از کاربران برای تماشای فیلم یا پخش موسیقی فلش خود را به تلویزیون متصل می‌کنند. چنانچه فلش ورودی ویروسی باشد، برد اصلی تلویزیون تحت تاثیر ویروس قرار گرفته و در عملکرد کل تلویزیون اختلال ایجاد می‌شود؛ از این‌رو برای عدم تعمیر تلویزیون ال جی توصیه می‌شود پیش از اتصال فلش به تلویزیون از ویروسی نبودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین در برخی موارد پیش آمده است که کاربران برای وب‌گردی از تلویزیون هوشمند خود بهره می‌برند. برخی از سایت‌ها دارای ویروس هستند که در نتیجه وب‌گردی می‌توانند وارد تلویزیون شما شوند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از تلویزیون هوشمند ال جی برای جستجو در وب استفاده نکنید.

آیا نوسانات برق موجب تعمیر تلویزیون ال جی می‌شوند؟

تلویزیون‌های جدید امروزی با کمک ولتاژ پایین برق کار می‌کنند؛ بنابراین در صورت بروز نوسانات برق به‌طور ناگهانی خاموش می‌شوند. برای محافظت از تلویزیون ال جی پیشنهاد می‌شود از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق خودداری کرده و از محافظ برق استفاده کنید. لازم به ذکر است که ادامه پیدا کردن نوسانات برق می‌تواند به برد پاور تلویزیون آسیب‌های جدی وارد کند. برد پاور موظف است ولتاژ و آمپر برد اصلی را تامین نماید؛ از این‌رو در صورت خرابی آن، در عملکرد برد اصلی نیز اختلال ایجاد می‌شود. از کار افتادن برد اصلی تلویزیون در اکثر موارد سبب سوختگی سی پی یو (CPU) تلویزیون شده و خاموشی ناگهانی آن را به‌همراه دارد. برای رفع چنین مشکلی مجبور به تعویض برد اصلی تلویزیون خواهید شد.

توجه داشته باشید که تنها نوسانات برق سبب از کار افتادن و ایجاد اشکال در برد اصلی تلویزیون نمی‌شود، بلکه مواردی مثل فرسودگی برد اصلی ناشی از روشن ماندن تلویزیون برای زمان‌های طولانی نیز باعت بروز اختلال در عملکرد برد اصلی خواهد شد. علاوه بر این استفاده از کابل (HDMI) نامرغوب نیز می‌تواند به سادگی قطعات دیگر تلویزیون را تحت تاثیر قرار داده و سبب اتصالی تلویزیون شود. توصیه می‌شود برای اتصال تلویزیون به دستگاه‌های دیگر فقط از کابل‌های اورجینال ارائه شده به همراه دستگاه استفاده نمایید.

معتبرترین مرکز تعمیر تلویزیون ال جی کجاست؟

یکی از تعمیرگاه‌های معتبر تلویزیون ال جی مرکز تعمیر تلویزیون ال جی در اسلامشهر است. تعمیرگاه مذکور به‌منظور رفاه حال شما عزیزان خدمات تعمیر در منزل را نیز با بالاترین کیفیت ارائه می‌نماید؛ از این‌رو در صورت بروز هرگونه اختلال در تلویزیون خود می‌توانید با مجموعه مذکور تماس گرفته و در اسرع وقت خدمات تعمیر تلویزیون را توسط کارشناسان و تکنسین متخصص تعمیر تلویزیون دریافت نمایید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات تعمیر تلویزیون در اسلامشهر می‌توانید به آدرس repaircenters.ir مراجعه کرده و با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی