شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

انواع روشهای لوله بازکنی وتخلیه چاه در تهران

حتما برای شما هم پیش آمده است که لوله های فاضلاب شما دچار گرفتگی شده باشد و شما به فکر باز کردن لوله ها افتاده باشید.

انواع روشهای لوله بازکنی وتخلیه چاه در تهران

استفاده از شرکت های لوله بازکنی در این شرایط بسیار راهگشا می باشد .روش های لوله بازکنی مختلفی وجود دارد که شرکت های لوله بازکنی بعد از  بازدید از محل گرفتگی روش مناسب را استفاده می کنند.

انواع فنر چاه بازکنی چیست؟

فنرهای لوله بازکنی در 2 مدل موجود می باشد که با توجه به نوع گرفتگی کاربردهای هریک از آنها نیز متفاوت است. این 2 مدل موارد زیر است:

فنر لوله بازکنی دستی

فنر برقی (دستگاه لوله بازکنی)

معمولا از فنر لوله بازکن دستی برای باز کردن گرفتگی های سطحی و ساده استفاده می شود که به راحتی و فوری مشکل حل می شود. اما فنر برقی توسط دستگاهی به اسم دریل انجام می شود که برای گرفتگی های عمقی و سخت و چاه هایی که طول زیادی دارند استفاده می شود.

روش کار با فنر لوله بازکنی دستی

مرحله اول: قبل از استفاده از انواع فنر دستی لوله بازکنی، باید حتما دستکش مناسب بپوشید.

مرحله دوم: سپس نوک فنر لوله باز کن دستی را داخل لوله فاضلاب گذاشته و به آهستگی آن را داخل چاه حرکت داده تا به مانعی برسد و فنر لوله باز کنی دیگر جلوتر نرود.

توجه به این نکته ضروری است که در زمان حرکت فنر در اتصالات و زانو ها این کار حتما با احتیاط انجام شود تا لوله آسیب نبیند.

مرحله سوم: زمانی که مطمئن بودید که فنر دستی لوله بازکنی به محل گرفتگی رسیده است باید انتهای آن را بچرخانید. سر انواع فنر لوله بازکنی خاصیت ارتجاعی داشته و درون لوله شروع به پیچیدن می کند که همین امر سبب پیچیده شدن مواد اضافی داخل لوله به دور فنر دستی لوله بازکنی می شود.

پس از این کار اگر فنر چاه بازکن را خارج کنید، می بینید که مواد اضافی دور آن پیچیده شده و گرفتگی چاه منزل شما برطرف شده است. برای بالاتر بردن سرعت کار و کارایی بهتر فنر لوله باز کن می توانید انتهای فنر لوله بازکن دستی را به یک دریل وصل کنید اما باید توجه داشته باشید که چرخش شدید فنر، احتمال آسیب رسیدن به لوله را بالا می برد.

به همین دلیل لازم است نکات ایمنی را رعایت نموده و کار را به لوله بازکن های ماهر بسپارید. حتما اگر میخواهید انواع فنر لوله بازکن دستی را به دریل وصل کنید مراقب دستان خود باشید و هیچ گاه این کار را با فنری که طول آن زیاد است انجام ندهید.

فنر لوله بازکن برقی 

ولی فنر لوله بازکن برقی به صورت خودکار و برقی عمل می‌کند. فنر برقی از موتور الکتریکی و فنر بلند تشکیل شده است که پس از روشن شدن موتور دستگاه فنر به دوران در می آید و گرفتگی لوله را از بین می‌برد. برخلاف نوع دستی فنر لوله باز کن، نوع برقی آن همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند، چرا که استفاده از آن به تخصص و مهارت نیاز دارد و تنها شرکت های لوله بازکنی دارای نوع برقی فنر لوله باز کن هستند. معمولا شرکت ها برای گرفتگی بیشتر از عمق 10 متر فنر برقی استفاده می‌کنند.

نحوه جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

1.برای جلوگیری از ورود ته مانده غذاها حتما از یک صافی برای جلوگیری از ورود اشغال آلات به چاه استفاده شود.

2. روغن اضافی مانده از غذاها را داخل سینک نریزید

3. وقتی می خواهید ظروف را بشورید حتما روغن موجود در آن را پاک کرده سپس بشورید

4. از انداختن دستمال کاغذی به توالت فرنگی جدا خودداری کردهکرده  و توجه داشته باشید که دکمه را کاملا فشار داده تا آب کاملا تخلیه شده باشد

5. برای دستشویی ایرانی نیز باید توجه دقیق شود تا چیزی داخل سیفون نیفتد.

6. اگر توالت و حمام شما بعلت کمبود متراژ ساختمان مشترک است از افتادن وسایل حمام جدا خودداری شود

7. از انداختن مو در حمام جلوگیری کرده چرا که باعث گرفتگی می شود

رفع گرفتگی با ژنراتور لوله بازکنی

برای رفع گرفتگی های سخت نظیر ورود سنگ و خاک به داخل لوله و یا گرفتگی توالت لازم است از روشهای زیر استفاده شود. روش اول استفاده از فنر دستی است. فنری بلند که با وارد کردن آن به داخل لوله و فشار آن می توان گرفتگی را رفع کرد. روش بعدی استفاده از فنر برقی مخصوص لوله بازکنی (ژنراتور لوله بازکنی) است که همین فنر لوله بازکنی به موتوری دوار متصل شده و با دوران آن و وارد آوردن فشار به گرفتگی داخل لوله آن را از بین می برد.

دستگاه تراکم هوا در لوله بازکنی

دیگر روش استفاده از دستگاه تراکم هوا مخصوص لوله بازکنی است که در حقیقت همان چاه بازکن برقی است و کار آن را انجام می دهد با این تفاوت که فشار هوا توسط دستگاه ایجاد می شود. دستگاه های لوله بازکنی معمولا در اختیار شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشد که در صورت نیاز به استفاده از آن باید با شرکتهای مربوطه تماس بگیرد.

اگر لوله فاضلاب شما گرفته است و با روشهای بالا نتوانستید آن را باز کنید با یکی از شرکتهای مجاز و معتبر لوله بازکنی تماس بگیرید تا ضمن رفع گرفتگی لوله توسط تکنسین با تجربه و مجرب هزینه لوله بازکنی نیز طبق تعرفه اتحادیه محاسبه شود.

قیمت لوله بازکنی

قیمت لوله بازکنی با توجه به نوع گرفتگی و سختی گرفتگی متفاوت می باشد.

درصورت گرفتگی سینک آشپزخانه، ممکن است گرفتگی در همان ابتدای لوله باید که با یک فنرزنی ساده برطرف میشود.

اما اگر گرفتگی در مسیر دورتر باشد و مواد سخت تری مانند سیمان و گچ و مو باعث گرفتگی شوند، ممکن است نیاز به فنر سخت تر و زمان بیشتری باشد که خب، هزینه لوله بازکنی را افزایش میدهد.

چه عواملی در پر شدن چاه  و تخلیه آن تاثیر دارد؟

به طور کلی عواملی مانند عمق و قطر چاه، متراژ انباره چاه و جنس زمینی که چاه در آن حفر شده است، در پر شدن چاه مؤثر هستند. گاهی نیز با ساخت و ساز، تعداد طبقات یک آپارتمان زیاد می‌شود ولی چاه دیگری برای تخلیه فاضلاب در نظر گرفته نمی‌شود. در این عامل پر شدن چاه، افزایش ورودی به چاه است.

قطر چاه فاضلاب

هر چه چاه قطر کمتری داشته باشد، نفوذپذیری دیواره آن سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند و چاه زودتر پر می‌شود.

عمق چاه فاضلاب

عمق چاه نیز مانند قطر چاه اگر کم باشد نفوذپذیری دیواره چاه سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند و انباره سریع‌تر پر می‌شود و نیاز به تخلیه چاه پیدا می‌کند.

متراژ انباره چاه

اگر انباره چاه کم باشد مسلماً چاه سریع‌تر پر می‌شود و نیاز به تخلیه پیدا می‌کند.

جنس خاک محل حفر چاه

آب در ون چاه فاضلاب از طریق دیواره‌های چاه به زمین‌های اطراف نفوذ می‌کند. اگر زمینی که چاه در آن حفر شده باشد، نفوذپذیری کمی داشته باشد، چاه سریع پر می‌شود و نیاز به تخلیه پیدا می‌کند. البته گاهی نیز مشاهده می‌شود که یک خانه قدیمی در بین خانه‌های تازه ساخت بلند گرفتار می‌شود و از آنجایی که خانه‌های بلند پی عمیقی از بتن دارند. این بتن نفوذپذیری خاک اطراف چاه خانه قدیمی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل چاه آن سریع پر می‌شود.

چه زمانی به تخلیه چاه نیاز می باشد؟

علایم متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چاه فاضلاب پر شده است. از مهمترین این علایم می‌توان به نشانه های زیر اشاره کرد:

بوی بد فاضلاب در سرویس‌های بهداشتی، حمام و سایر قسمت های منزل

ازدیاد جانوران موزی مانند سوسک و پشه

بالا آمدن فاضلاب و عدم عبور آن از کاسه توالت

خطا در تشخیص سبب ایجاد هزینه برای شما خواهد شد، بنابراین بهتر است قبل از انجام تخلیه  چاه، با گروهی ماهر و حرفه‌ای تماس گرفته و از پر بودن چاه اطمینان حاصل کنید. برای این منظور باید از یک لوله بازکن حرفه‌ای بخواهید تا لوله‌های شما تا چاه را مورد بررسی قرار دهد. لوله بازکن به وسیله فنر، مسیر را امتحان و در صورت نیاز گرفتگی را از بین می‌برد. اگر پس از کار لوله بازکن، فاضلاب به راحتی تخلیه و به درون چاه رفت، دیگر نیازی به تخلیه چاه نخواهید داشت و به همین سادگی می‌توانید از هزینه بی دلیل جلوگیری کنید.

یکی از اصلی ترین خدمات ما لوله بازکنی بصورت شبانه روزی با کادر مجرب و کمتر از نیم ساعت می باشد کافیست با ما تماس بگیرید تا از خدمات شرکت لوله بازکنی تهران استفاده نمایید.

شمال تهران : 22422050

غرب تهران :44434040

شرق تهران :77506005

جنوب تهران :66888080

مرکز تهران :66888080 – 88683939

doctorlooleh.com

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی