شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا ارائه کارت ملی برای خرید یورو الزامی است؟

خرید یورو یکی از مواردی است که این روزها زیاد شاهد آن هستیم.

آیا ارائه کارت ملی برای خرید یورو الزامی است؟

خرید یورو یکی از مواردی است که این روزها زیاد شاهد آن هستیم. با توجه به نوسانات زیادی که در دنیای ارز رخ داده است قیمت دلار و یورو تغییرات زیادی داشته است و همین امر سبب شده است افراد تصمیم بگیرند سرمایه های خود را به یکی از ارزهای رایج تبدیل کنند. اما برای خرید ارز باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است ارز تقلبی خریداری کنید و همین امر سبب می شود خسارات زیادی را متحمل شوید.

 

آیا باید ارز را از صرافی بخریم؟

وقتی می خواهید برای خرید یورو و یا دلار اقدام کنید، متوجه می شوید دلالان زیادی نیز وجود دارند که ارز مورد نظر شما را با قیمت پایین تر به فروش می رسانند. ممکن است شما وسوسه شوید و برای اینکه بتوانید ارز بیشتری خریداری کنید. اما باید بدانید خرید ارز از دلال ها ممکن است باعث شود شما ارزهای تقلبی خریداری کنید و دیگر به هیچ روشی نمی توانید آن را جبران کنید. برای جلوگیری از وقوع این رخداد باید ارز را صرافی خریداری نمایید تا اطمینان داشته باشید همه چیز قانونی پیش می رود.

آیا صرافی زیر نظر بانک ملی کار می کند؟

با توجه به این موضوع که صرافی زیر نظر بانک ملی کار می کند شما می توانید اطمینان داشته باشید که یک نهاد قابل اعتماد است. بانک ملی دائما دستورات و استانداردهایی را به این مرکز اعلام می کند و صرافی موظف به اجرای آنهاست. ارز تقلبی هرگز در صرافی ها وجود ندارند و شما می توانید برای خرید یورو و یا دلار اقدام کنید. همچنین، در زمان خرید به شما رسید ارائه می شود و این رسید در تمامی مراکز حقوقی قابل استناد است.

برای خرید یورو چه مدارکی ارائه دهیم؟

بانک مرکزی طبق ابلاغیه ای به صرافی ها اعلام کرده است ارائه کارت ملی معتبر برای خرید ارز الزامی است. فرد خریدار نمی تواند هیچ گونه مدرک دیگری، مانند شناسنامه، را به جای کارت ملی به صرافی ارائه دهد. فرد خریدار ابتدا کارت ملی خود را به صرافی می دهد و کد ملی او در سامانه ثبت می گردد و پس از آن صرافی بر اساس مقدار پولی که دارد ارز را به او تحویل می دهد. این روش خرید باعث شده است که تمامی کارهای خرید و فروش ارز درست و قانونی پیش برود و این امر ارزش زیادی در ایجاد امنیت دارد.

cec06e27-5ab4-42ac-a1d5-b410bb532546

یورو در کدام کشورها قابل استفاده است؟

کسانی که می خواهند برای خرید یورو اقدام کنند این سوال را می پرسند که این ارز در کدام کشور ها قابل استفاده است. بهتر است بدانید شما می توانید این ارز را در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار دهید. همچنین، این ارز در کانادا و آمریکا استفاده می شود. خبر خوب دیگر این است که این ارز در تمامی کشورهای آسیایی قابل قبول است و شما می توانید در خرید و فروش و یا معاملات خود از آن استفاده کنید. در نتیجه، اگر این ارز را داشته باشید در تمامی دنیا می توانید به راحتی خرید و فروش خود را انجام دهید.

آیا سرمایه گذاری در ارز کار درستی است؟

درست است که این روزها نوسانات ارزی زیاد رخ می دهد، اما این امر بدین معنا نیست که خرید یورو و دلار برای سرمایه گذاری می تواند کار هوشمندانه ای باشد. کسانی که می خواهند سرمایه خود را ارز کنند باید دست کم 6 ماه بازار ارز را پیگیری کنند. همچنین، روابط ایران و کشورهای اروپایی از جمله فاکتورهایی هستند که بر قیمت ارز اثر می گذارند. پیگیری مداوم این موارد سبب می شود افراد به یک الگو کلی دست پیدا کنند.

قیمت دلار چقدر است؟

قیمت دلار دائما در حال تغییر است. اما اگر می خواهید قیمت دلار را متوجه شوید باید کانال ها و وب سایت های معتبر را دنبال کنید. زیرا تمامی کانال ها قابل اعتماد نیستند. برای اطلاع از قیمت دلار می توانید به سایت صرافی های معتبر وارد شوید. این صرافی ها دائما اطلاعات وب سایت خود را به روز نگه می دارند و به خریداران کمک می کنند تا در زمانی که متوجه شدند قیمت دلار مناسب است اقدام به خرید کنند.

1f70172e-e071-4a47-8ec1-4228313a8fab

برای خرید یورو به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید یورو در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید ارز از صرافی ها ارائه کارت ملی معتبر الزامی است و طبق دستور بانک مرکزی بدون ارائه کارت ملی ارز فروخته نمی شود. صرافی ها مراکز معتبری هستند که شما می توانید برای خرید ارز به آنها اعتماد کنید، این مراکز در زمان خرید به شما رسید می دهند و این رسید در تمامی مراکز حقوقی قابل استناد است. خرید ارز از دلالان سبب می شود تا احتمال خرید ارز تقلبی افزایش پیدا کند و این امر می تواند ضرر زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید یورو و یا استعلام قیمت دلار هستید، می توانید به سایت صرافی علیرضا (alirezaxchange.com) مراجعه کنید. این سایت قیمت ها را به صورت روزانه اعلام می کند و کانال های مختلفی را برای کاربرانش در نظر گرفته است تا راحت تر بتوانند به اطلاعات مرتبط با ارزها دسترسی داشته باشند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied