شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

استاپ لاس در ارز دیجیتال؛ راهی برای جلوگیری از ضرر

آیا می‌دانید استاپ لاس چیست و چه کاربردی دارد؟ در بازار پر‌نوسان ارزهای دیجیتال، کم کردن ضررهای مالی یکی از سخت‌ترین کارهاست. در‌واقع افراد بسیاری به‌دلیل آگاهی نداشتن از تکنیک‌های کاهش زیان و افزایش سود، سرمایه خود را از دست می‌دهند. اینجاست که اهمیت و ضرورت استاپ لاس در ارز دیجیتال خود را نشان می‌دهد.

استاپ لاس در ارز دیجیتال؛ راهی برای جلوگیری از ضرر

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر معامله‌گر باید آن را بیاموزد، تعیین حد ضرر ارز دیجیتال، متوقف کردن معامله در آن نقطه و خروج به‌موقع از بازار است. Stop Loss به افراد کمک می‌کند تا سرمایه و ریسک آن را مدیریت کنند و زیان حاصل از معامله را به حداقل برسانند. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را درباره تعیین استاپ لاس بیان کنیم. در انتهای این مطلب با یکی از بهترین تکنیک‌های خرید و فروش رمز ارز و مدیریت سرمایه آشنا خواهید شد.

استاپ لاس در ارز دیجیتال چیست؟ نقطه دستور توقف معامله

حد ضرر یا همان Stop Loss راه‌حلی برای کاهش زیان و شرطی است که هر تریدر برای صرافی تعیین می‌کند. بر مبنای این شرط هر‌موقع قیمت یک کوین به نقطه X (حد ضرر) برسد، صرافی موظف است به‌طور خودکار سفارش فروشی با قیمت Y را برای آن تریدر ثبت کند و ارز دیجیتال را به‌فروش برساند. اینکه استاپ لاس چیست و چگونه تعیین می‌شود، همواره یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های درسی آموزش ارز دیجیتال بوده است و اهمیت بسیاری در دنیای کریپتو دارد.

تکنیک کلیدی استاپ لاس در ارز دیجیتال می‌تواند هم برای معاملات کوتاه‌مدت و هم برای معاملات بلند‌مدت استفاده شود. این نقطه در‌واقع یک سفارش خودکار است که به کارگزاران اجازه معامله ارز دیجیتال در قیمتی مشخص را می‌دهد. هدف از این کار، مدیریت سرمایه و جلوگیری از وقوع ضرر و زیان بیشتر است.

مزیت‌های استفاده از Stop Loss در ارز دیجیتال؛ امنیت سرمایه خود را تضمین کنید

استفاده از استاپ لاس برای انجام معاملات ارز دیجیتال مزیت‌های فراوانی دارد که مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری از ضررهای هنگفت و از دست دادن سرمایه است. فرقی نمی‌کند که از چه استراتژی تریدی استفاده کنید. چه به‌دنبال معامله روزانه رمز ارز باشید و چه قصد اسکالپینگ در ارز دیجیتال را داشته باشید، استاپ لاس به کارتان خواهد آمد. در کل می‌توان به مزیت‌های زیر برای این تکنیک اشاره کرد:

  •          تعیین حد ضرر رایگان است و هزینه‌ای در بر نخواهد داشت
  •          تصمیم‌گیری عاقلانه و جلوگیری از تصمیم‌های احساسی
  •          جلوگیری از زیان ناشی از معامله ارزهای دیجیتال مختلف

در‌واقع Stop Loss در ارز دیجیتال همانند یک بیمه برای سرمایه شما عمل می‌کند. دستور توقف ضرر باعث می‌شود که به استراتژی خود پایبند باشید و در مواقع بحرانی و گول‌زننده تصمیم‌های احساسی نگیرید.

6fb75065-d040-4232-ac8f-40a00af2c64d

چگونه حد ضرر را در معاملات ارز دیجیتال تعیین کنیم؟

حال که متوجه شدیم استاپ لاس چیست، وقت آن است که درباره نحوه تعیین حد ضرر صحبت کنیم. قیمت ارزهای دیجیتال مختلف در طول زمان با نوسانات بسیاری مواجه می‌شود. این موضوع شاید در نگاه اول کمی ترسناک به‌نظر برسد؛ اما با تکنیک تعیین حد ضرر می‌توان آن را مدیریت کرد. نقطه دستور توقف باید در سطحی قرار گیرد که نشان دهد ورود به معامله اشتباه بوده است. به‌طور‌کلی، به کمک دو عامل می‌توان استاپ لاس را تعیین کرد:

مشخص کردن استراتژی معاملاتی؛‌ اولین گام برای تعیین استاپ لاس ارز دیجیتال

برای تعیین حد سود و ضرر ارز دیجیتال باید یک استراتژی معاملاتی مشخص و حساب‌شده داشته باشید. پس از تعیین استراتژی و انجام تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی می‌توان اقدام به تعیین استاپ لاس کرد. فرقی نمی‌کند که قصد معامله بیت کوین را دارید یا می‌خواهید در شبکه هوشمند بایننس تریوم (BSC) خرید و فروش کنید؛ در هر صورت ابتدا باید حد ضرر پروژه را مشخص کرد. در پاسخ به این سؤال که « bsc چیست»‌ باید بگوییم که این شبکه یک بلاکچین مستقل است که با ارز دیجیتال اتریوم کاملاً‌ سازگاری دارد.

استفاده از اندیکاتورها برای تعیین حد ضرر رمز ارزها، روشی مناسب و کاربردی

یکی از بهترین ابزارهایی که به‌وسیله آن می‌توانید Stop Loss را تعیین کنید، اندیکاتورها هستند. با استفاده از یک اندیکاتور می‌توان از روش میانگین متحرک یا پارابولیک سار حد ضرر را برای هر پروژه معاملاتی مشخص کرد. این کار نیاز به آموزش اصولی و تجربه فراوانی دارد؛ به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌کنیم که پیش از شروع معاملات خود حتماً توسط استادهای خبره حوزه کریپتوکارنسی آموزش ببینید. این افراد معمولاً کلیه روش‌های تعیین استاپ لاس را به‌طور کامل آموزش می‌دهند.

معایب استفاده از استاپ لاس؛ این تکنیک همواره مفید نیست!

با اینکه استاپ لاس ارز دیجیتال مزیت‌های بسیاری دارد،‌ اما این تکنیک همواره مفید نخواهد بود. تصور کنید که مقداری بیت کوین خریده‌اید و برای آن حد ضرر نیز مشخص کرده‌اید. اکنون قیمت دارایی شما به نقطه حد ضرر رسیده است و صرافی کوین‌های شما را در آن قیمت به‌طور خودکار به‌فروش می‌رساند. فقط چند دقیقه بعد،‌ قیمت بیت کوین دوباره روند رو به رشد خود را آغاز می‌کند؛ در این حالت شما ضرر کرده‌اید! به همین دلیل کارشناسان بازار ارز دیجیتال توصیه می‌کنند که پیش از تعیین استاپ لاس به‌طور اصولی آموزش ببینید.

11c102f5-835f-4842-9db4-d110b72cc7ac

ریسک استفاده از استاپ لاس برای افراد مبتدی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که استفاده از استاپ لاس برای افراد مبتدی بسیار حیاتی است. با این حال، استفاده از تکنیک حد ضرر می‌تواند برای افراد تازه‌کار با ریسک همراه باشد. برای مثال، اگر حد ضرر تعیین شده برای یک رمز ارز بیشتر از حد ضرر بازار باشد،‌ کاربران ممکن است با خطر افزایش قیمت بیشتر از حد زیان تعیین شده مواجه شوند. اگر شما نیز در دنیای پردرآمد کریپتو تازه‌کار هستید، حتماً در یکی از دوره‌های معتبر آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید.

آموزش صفر تا صد استاپ لاس ارز دیجیتال با مجموعه معتبر داجکس

امروزه افراد بسیاری از طریق انجام معاملات کریپتو درآمد و سود پایدار کسب می‌کنند. در این مقاله تلاش کردیم یکی از مهم‌ترین مفاهیم و تکنیک‌های معامله به نام استاپ لاس ارز دیجیتال را توضیح دهیم. واقعیت این است که بدون آموزش اصولی و عملی، تعیین حد ضرر و استفاده از آن ریسک بسیار بالایی دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که برای یادگیری معامله ارز دیجیتال به مجموعه معتبر و با‌‌سابقه داجکس مراجعه کنید.

داجکس با تجربه بیش از یک دهه فعالیت در بازارهای بین‌المللی، دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند. دوره مقدماتی، پیشرفته و همچنین دوره خصوصی ارز دیجیتال برای افرادی با هر سطح سواد و امکانات مناسب‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش‌ها و مشاوره رایگان وارد سایت رسمی این مجموعه به آدرس fa.dogex.ae شوید یا با شماره ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ تماس بگیرید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied