شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516

ورق سیاه در موارد متعددی از جمله تولید انواع مخازن، تابلوهای ترافیکی، گاردریل، صنایع کشتی سازی و خودروسازی کاربرد دارد. علاوه بر آن، این ورق برای تولید بسیاری از مقاطع و ورق های فولادی دیگر هم استفاده می شود؛ از این رو اطلاع از قیمت ورق سیاه برای کسانی که در حوزه آهن آلات یا صنایع وابسته فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است.

قیمت ورق سیاه St37، St52 و A516

در این مقاله قیمت انواع ورق سیاه در گریدهای پر کاربرد، در روزهای اخیر بررسی شده است.

 

 

ورق سیاه چیست؟

به طور کلی، ورق های فولادی با دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. همان گونه که از نام این روش ها هم تا حدودی مشخص است، تفاوت اصلی آن ها در دمای تولید می باشد. ورق های نورد گرم اغلب در دمایی بالاتر از ۱۰۰۰ درجه یا نزدیک به آن تحت فرآیند نورد تولید می شوند. این دمای بالا منجر به مات شدن سطح ورق می گردد و به همین خاطر ورق تولید شده در این روش، ورق سیاه نامیده می شود. ورق های سیاه معمولا دارای کیفیت سطحی پایین تری نسبت به ورق های نورد سرد هستند و ضخامت بیش تری دارند. قیمت ورق سیاه یا نورد گرم هم نسبت به ورق نورد سرد ارزان تر است.

قیمت ورق سیاه در گریدهای پرکاربرد

ورق های سیاه به طور کلی در دو حالت رول و فابریک تولید می شوند. معمولا شرکت های داخلی تولیدکننده این شیت ها از استانداردی یکسان پیروی می کنند؛ اما گرید آن ها به هم فرق داشته و به همین دلیل، ورق های نهایی از نظر کیفیت، استحکام، مقاوت و سایر ویژگی های کلیدی با هم تفاوت خواهند داشت. ورق های ST37، St52 و A516 از مهمترین انواع صفحات سیاه به شمار می آیند. از این رو، در ادامه نوسانات قیمت هر کدام را مورد بررسی قرار داده ایم.

947df990-90f6-420c-91ba-a3248cbf322b

1-ورق St37

این نوع پلیت از جمله پرفروش ترین انواع ورق سیاه در بازار ایران محسوب می شود. دلیل اصلی آن هم ویژگی های مناسب و مزایای فراوانی است که دارد. به طور کلی، شیت های St37 در دسته ورق کم کربن قرار گرفته و بیشتر در حوزه ساختمان سازی و تولید پروفیل کاربرد دارند. بررسی قیمت این نوع ورق در یک ماه اخیر، روندی صعودی و خفیف را نشان می دهد.

برای مثال، قیمت ورق St37 اکسین اهواز در حال حاضر حدود ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان می باشد. این در حالی است که قیمت این پلیت در یک ماه گذشته تقریبا ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان بود. به این ترتیب، قیمت پلیت St37 شرکت اکسین چیزی حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داشته است. نرخ فروش این نوع پلیت در سایر شرکت ها هم تقریبا به همین شکل بوده است.

2-قیمت ورق St52

پلیت های St52 نسبت به سایر ورق های این حوزه از توان بیشتری در برابر پیچش و خمش برخوردارند؛ هم چنین وزن بیشتری را هم تحمل می کنند. به همین خاطر، در صنایع ساختاری و زیربنایی مورد استفاده قرار می گیرند. بررسی ها نشان می دهد که قیمت این نوع پلیت روندی متفاوت با انواع St37 را طی کرده است. قیمت فروش شیت های St52 فولاد مبارکه در حال حاضر برابر با ۲۲ هزار تومان است. این در حالی است که ماه گذشته تقریبا ۲۴ هزار تومان بود. یعنی تقریبا ۲ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

نرخ فروش ورق St52 اکسین اهواز به عنوان یکی دیگر از شرکت های مطرح در تولید این ورق ها، در حال حاضر حدود ۲۷ هزار تومان است. همین نوع ورق، ماه قبل تقریبا با قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شد. به عبارت دیگر، قیمت ورق St52 اکسین هم حدود ۶۰۰ تومان کاهش را در یک ماه اخیر تجربه کرده است. اگر این مقدار از تغییرات قیمتی پلیت های فولاد مبارکه کمتر بوده اما هر دو شرکت روند کلی تقریبا مشابهی را پشت سر گذاشته اند.

شرکت مهندسی آنلاین سازه از شرکت های فعال در عرضه مستقیم انواع صفحات فولادی است و این محصول را به صورت بی واسطه به مشتریان عزیز ارائه می دهد. جهت استعلام قیمت روز صفحات فولادی تمامی گریدها، با ما تماس بگیرید. 66396090- 021

3-قیمت ورق A516

 A516 هم دسته دیگری از پلیت های فولادی می‌باشد که از سختی بالایی برخوردار است. به همین دلیل، کاربرد اصلی آن‌ها، ساخت مخازن جوشی است که نیاز به سختی بالایی دارند. قیمت این نوع ورق هم مانند پلیت St52 یک روند نزولی را در ماه گذشته پشت سر گذاشت. قیمت فعلی ورق A516 فولاد مبارکه در حالت رول، حدود ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان است. نرخ فروش همین ورق در ماه قبل تقریبا ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. به این ترتیب، ۲ هزار و ۴۰۰ توما کاهش قیمت را در یک ماهه اخیر تجربه کرده است.

همچنین، قیمت ورق برش خورده A516 فولاد مبارکه در حال حاضر ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. در صورتی که نرخ فروش آن در ماه قبل حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان بود. یعنی نرخ آن تقریبا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است. روند تغییرات قیمتی تولیدات سایر کارخانه‌ها نیز به همین شکل بوده است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی