شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

با این 3 روش تو انتخاب رشته معجزه کن!

افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، باید در مدت زمان مشخص، نسبت به این کار اقدام نمایند.

با این 3 روش تو انتخاب رشته معجزه کن!

این افراد باید در هنگام انتخاب رشته، به نکاتی توجه کنند تا بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند. آن ها می توانند 150 کد رشته را بر اساس اولویت های خود انتخاب نمایند. داوطلبان باید دقت کنند که کدام یک از رشته ها را جز اولین اولویت های خود قرار می دهند. زیرا، سازمان سنجش ابتدا اولویت های اول آن ها را بررسی می کند.

 

اگر شما هم جز افرادی هستید که در کنکور شرکت کرده اید، بهتر است که برای هدر نرفتن زحمات خود، حتما انتخاب رشته خود را با دقت و با کمک یک مشاور انجام دهید. مشاوران به شما کمک می کنند تا با رتبه و ترازی که به دست آورده اید، بهترین رشته ها و دانشگاه ها را انتخاب نمایید. در واقع، آن ها برای این کار نکاتی را به شما آموزش می دهند که اگر می خواهید با آن ها آشنا شوید، در ادامه مقاله مشاوره انتخاب رشته ایران تحصیل با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با روش های داشتن انتخاب رشته ای موفق بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

 

چگونه انتخاب رشته ای خوب داشته باشیم؟

شما داوطلبان عزیزی که در کنکور سراسری شرکت کرده اید، قطعا ماه ها و یا سال ها برای به دست آوردن رتبه ای خوب تلاش کرده اید. برای این که تلاش های بی وقفه شما هدر نروند، شما باید یک انتخاب رشته ای خوب داشته باشید. در واقع، گاهی اوقات افراد با این که رتبه های خوبی داشتند، باز هم نتوانستند در رشته و دانشگاهی خوب قبول شوند. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ بله، درست حدس زدید، دلیل اصلی این اتفاق عدم آگاهی این افراد بوده است. شما داوطلبان عزیز برای این که یک انتخاب رشته خوب داشته باشید، حتما باید اطلاعات کاملی از دانشگاه مد نظر خود، ظرفیت رشته ها و ... بدانید و به نکاتی توجه نمایید.

البته، بهتر است که از مشاوره نیز در این زمینه کمک بگیرید. زیرا، مشاوره انتخاب رشته ایران تحصیل اطلاعات کامل تری نسبت به رشته ها و ظرفیت دانشگاه ها، بازار کار رشته ها و .... دارد. اما، به یاد داشته باشید که هر مشاوری نمی تواند به شما در این زمینه کمک کند. مشاوان ما در ایران تحصیل، به شما عزیزان در این زمینه کمک کرده و روش هایی را آموزش می دهد که از طریق آن بتوانید انتخاب رشته ای خوب داشته باشید. برخی از بهترین و مهم ترین این روش ها، شامل موارد زیر می باشند:

 

به استعداد و علاقه خود توجه کنید

در هنگام انتخاب رشته، ابتدا باید به علاقه و استعداد خود توجه کنید. در واقع، شما باید رشته ای را انتخاب کنید که خود شما به آن علاقمند هستید نه رشته ای که اطرفیان شما به آن علاقمند هستند. به طور مثال: برخی از خانواده ها به فرزندان خود می گویند که باید در رشته تجربی درس بخواند و انتخاب رشته تجربی را انجام دهد. در این صورت، فرزند آن ها چندین سال از عمر خود را هدر می دهد و رشته ای را می خواند که هیچ علاقه ای به آن ندارد. بنابراین، شما داوطلبان عزیز، در هنگام انتخاب رشته، باید رشته هایی را انتخاب کنید که خود شما به آن علاقمند هستید.

به یاد داشته باشید که باید علاوه بر علاقه، به استعداد و توانایی های خود نیز توجه کنید. زیرا، ممکن است که شما به رشته ای علاقه داشته باشید اما، استعداد مربوط به آن رشته را نداشته باشید. به طور مثال: ممکن است که شما به هنر علاقه داشته باشید اما نتوانید در زیر شاخه های این رشته، به موفقیت برسید. پس برای داشتن یک انتخاب رشته موفق، باید هم علاقه و هم توانایی های خود را در اولویت قرار دهید.

 

240608c9-a4b4-42e1-9c1d-f75f645c2c33

به چارت درسی آن رشته و بازار کار آن توجه کنید

برای این که در هنگام انتخاب رشته سراسری، بهترین رشته را انتخاب کنید و در آن موفق شوید، باید علاوه بر علاقه و استعداد، اطلاعات کاملی در رابطه با آن رشته جمع آوری کنید. در واقع، شما عزیزان باید چارت درسی رشته مد نظر را بررسی کنید و بدانید که قرار است در چند سال آینده چه دروسی را خوانده و پاس کنید. همچنین، شما عزیزان باید بازار کار رشته مد نظر خود را نیز در چند سال آینده بررسی کنید. زیرا، شما قرار است که چندین سال از عمر خود را برای خواندن یک رشته صرف کنید و می خواهید که پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوید.

به همین دلیل، باید بررسی کنید که آیا پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد علاقه تان می توانید فورا وارد بازار کار شوید؟ یا این که رشته مد نظر شما در چند سال آینده بازار کار خوبی خواهد داشت؟ شما عزیزان باید اطلاعات کاملی از رشته مورد علاقه خود به دست آورید و سپس برای انتخاب آن اقدام نمایید. در این صورت، اطمینان خواهید داشت که پس از فارغ التحصیلی، می توانید در حرفه و رشته خود به موفقیت برسید.

 

 

به گزینش بومی و ظرفیت دانشگاه ها نیز توجه کنید

یکی از روش های دیگری که به شما عزیزان کمک می کنند تا انتخاب رشته ای موفق داشته باشید، توجه به ظرفیت دانشگاه ها و گزینش بومی می باشد. برخی از دانشگاه ها فقط تعداد مشخصی از افراد را انتخاب می نمایند. در این صورت، باید دقت کنید که آیا رتبه شما به نحوی است که شما را در اولویت قرار داده و پذیرش کنند؟ یا رتبه شما در اولویت های آن دانشگاه قرار ندارد؟ به همین دلیل، بهتر است که از ظرفیت دانشگاه مد نظر خود اطلاع یابید و طبق ظرفیت هر دانشگاه و هر رشته، انتخاب رشته کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از دانشگاه ها در برخی از استان ها، بومی گزینی می کنند. آن ها، ابتدا داوطلبانی که در استان خود هستند را انتخاب کرده و در صورت داشتن طرفیت به سراغ سایر استان ها می روند. بنابراین، برای این که در انتخاب رشته موفق باشید، حتما باید به بومی گزینی و ظرفیت دانشگاه را بررسی کنید. در غیر این صورت، ممکن است رشته ها و دانشگاه هایی را در اولویت قرار دهید که آن ها شما را انتخاب نکنند.

 

c612e834-9850-483b-8839-dfcdde2ab0ee

سوالات متداول انتخاب رشته موفق

  • چگونه یک انتخاب رشته موفق داشته باشیم؟

از طریق سه روش می توان انتخاب رشته موفقی داشت که در مقاله بیان شده اند، لطفا مقاله را مطالعه کنید.

  • داوطلبان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، چند انتخاب دارند؟

داوطلبان می توانند 150 کدرشته تحصیلی را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

  • در هنگام انتخاب رشته باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام انتخاب رشته باید به نکات بسیاری توجه کنیم که مهم ترین آن، داشتن علاقه و استعداد است.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با 3 روش که کمک می کنند تا انتخاب رشته ای موفق داشته باشید، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که حتما برای داشتن یک انتخاب رشته خوب و آینده ای درخشان، باید تمامی موارد ذکر شده را بررسی کرده و رعایت نمایید. علاوه بر این، بهتر است که از مشاوران در این زمینه یاری بخواهید. زیرا، آن ها اطلاعات کامل و مفید تری نسبت به شما دارند و می توانند تمامی موارد ذکر شده را با دقت بیشتری بررسی نمایند. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا به کمک نیاز دارید، می توانید با مشاوران با تجربه ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied