شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تولید انواع ظروف پلاستیکی در ایران

برای تولید قطعات پلاستیکی که به وفور در اطراف خود مشاهده می‌کنید مانند انواع بطری، قطعات خودرو، قطعات به کار رفته در لوازم خانگی و … از ۳ روش قالب‌گیری متداول استفاده می‌شود که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

تولید انواع ظروف پلاستیکی در ایران

قالب‌ گیری فشاری

در این روش می‌توان ظروف با اشکال مختلف و همچنین شکل دهانه‌های مختلف تولید کرد. همچنین تنوع وزن تولیدات در این روش نسبت به روش کششی بیشتر است و برای تولیدات با اندازه کوچک بسیار مناسب است. این روش تولید برای ظروف پلاستیکی نسبت به روش‌های تزریقی و کششی کم‌هزینه‌تر است و زمان تولید کوتاه‌تری دارد.

این روش برای تولید ظرف از انواع مختلفی از پلاستیک‌ها مانند PP، PC، HDPE و PETG به کار می‌رود. در این روش نرخ ضایعات بالا است و کنترل محدودی روی ضخامت دیواره تولیدات وجود دارد و مشکلات اصلاح و برش پلاستیک‌های اضافه در این روش وجود دارد.

 

قالب ‌گیری کششی

در این روش قبل از دمش به درون ماده در محور افقی و عمودی کشش ایجاد می‌شود. در این روش ظروفی با استحکام، درخشش و سختی قابل توجه تولید می‌شود. این روش برای تولید بطری نوشابه و آبمیوه مناسب است. در این روش وزن ماده اولیه تولیدی نسبت به روش فشاری کمتر است.

روش کششی به دو بخش یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای تقسیم می‌شود. روش یک‌ مرحله‌ای مشابه روش فشاری است و از دستگاه اکسترودر برای انتقال ماده اولیه به درون قالب استفاده می‌شود. در ادامه نمونه به سرعت سرد می‌شود و طرح اولیه از ماده نهایی شکل می‌گیرد. بعد از خنک شدن قالب دوباره داغ می‌شود و ماده اولیه به قالب اصلی منتقل می‌شود. در نتیجه داغ شدن قطعه درون قالب منبسط می‌شود و کشش از هر دو مقطع طولی و عرضی به نمونه وارد می‌شود. این کشش تا رسیدن به طرح مورد نظر ادامه می‌یابد و به اینصورت از این روش برای تولید ظروف پلاستیکی بادی استفاده می‌شود.

قالب ‌گیری تزریقی

روش تزریقی روش سوم برای تولید ظروف پلاستیکی است که برای تولید ظروف در سایز کوچک و ظروفی مناسب است که دهانه گشاد دارند. در این روش نیازی به برش اضافات نیست. قالب‌گیری تزریقی شامل سه مرحله است. ابتدا مواد اولیه که به صورت مذاب درآمده‌اند از طریق سوراخ به درون قالب تزریق می‌شود و یک لوله باریک تو خالی به عنوان پلی‌فرم را ایجاد می‌کند.

در مرحله دوم هوا از طریق این لوله توخالی تزریق می‌شود و باعث شکل‌دهی پلی‌فرم می‌شود. در مرحله سوم پلی‌فرم همراه با میله توخالی به محل دیگری منتقل می‌شود و محصول نهایی تولید می‌شود. برای اطلاعات بیشتر ظروف پلاستیکی تزریقی را بخوانید.

برای تولید ظروف پلاستیکی بادی روش‌هایی وجود دارد که به طور خاص‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش‌ها می‌توان به روش نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ اشاره کرد. در زیر به معرفی این دو روش می‌پردازیم:

ظروف پلاستیکی بادی: تولید به روش نیمه فرمینگ

روش نیمه فرمینگ یکی از روش‌های کمتر متداول در تولید ظروف پلاستیک بادی است. در این روش برای تولید قطعات نیاز به دستگاه اکسترود است که بتواند گرانول‌های پتروشیمی را به مذاب تبدیل کند. این مذاب به صورت ورق درمی‌آید و قبل از سرد شدن ورق وارد دستگاه پرس می‌شود تا به آن حالت دهند. در این روش فقط می‌توان از مواد پلی استایرن یا هایم‌پک برای تولید ظروف یکبارمصرف استفاده کرد.

ظروف پلاستیکی بادی: تولید به روش ترموفرمینگ

روش ترموفرمینگ در ایران برای تولید ظروف یکبارمصرف بسیار رایج‌تر از روش نیمه فرمینگ است و کیفیت محصولات تولیدی آن بهتر است. در این روش ابتدا گرانول‌ها که به عنوان ماده اولیه به کار می روند به صورت ورق رول شده درمی‌آیند و از درون یک کوره عبور داده می‌شوند. حرارت کوره به اندازه‌ای نیست که باعث ذوب ماده اولیه شود ولی قابلیت شکل پذیری به آن می‌دهد.

حرارت ایجاد شده در کوره توسط المنت‌های حرارتی تامین می‌شود که در یک یا دو طرف ورق پلاستیکی با فاصله معین قرار دارند. میزان گرمایش با توجه به جنس ماده اولیه و ضخامت ورق باید کاملا تنظیم شود. جنس قالب‌های ترموفرمینگ از آلمینیوم است و اگر نیاز به هدایت حرارتی بالاتری باشد از قالب‌هایی از جنس آلیاژ برلیوم مس استفاده می‌شود. پس از خروج قطعه از قالب جهت زدودن اضافات از عملیات دوربری استفاده می‌شود.

گالن ۱۰ لیتری

گالن های 10 لیتری همانند گالن های بیست لیتری کاربرد متنوع و گستره ای در صنایع گوناگون دارند. این گالن ها از استحکام و دوام بالایی برخوردارند. همچنین به واسطه مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی ساخت بروز از کیفیت عالی برخوردارند. از جمله صنایعی که گالن 10 لیتری صنعتی در آن ها بسیار کاربرد دارد میتوان، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، ساختمان، کشاورزی و صنایع غذایی را نام برد.

 از گالن 10 لیتری پلی اتیلن برای مصارف مختلفی نظیر حمل آب، افزودنی های بتن،  الکل، انواع روغن ها، بنزین، انواع مواد شوینده وبهداشتی، سم ها و حتی اسید ها و هر نوع مایعی استفاده می شود. کاربرد گالن 10 لیتری صنعتی فقط برای مایعات نیست و در هر صنعتی کاربرد دارد.

 

f42c673d-e2ca-4187-9b60-dd9245cd70fa

گالن 4 لیتری پلاستیکی

شاید با نام گالن 4 لیتری، گالن 4 لیتری شوینده، گالن 4 لیتری روغن موتور و ضد یخ و الکل به ذهن شما برسد. اما گالن های 4 لیتری می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. نظیرکاردبردشان در صنایعی مثل پتروشیمی، کشاوزی، آرایشی و بهداشتی، ساختمان و دارویی. به دلیل مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی ساخت بروز ما در شرکت ساپل گالن های 4 لیتری پلاستیکی کاملا مستحکم هستند و با صنایع مختلف تطبیق دارند. مشتریان ما در صنعت آرایشی بهداشتی برای بسته بندی اکسیدان و مواد ضد عفونی کننده و موارد دیگر از گالن 4 لیتری پلاستیکی ساپل استفاده می کنند که نمونه ای از آن ها می‌توانید در تصاویر مشاهده کنید.

گالن4 لیتری دکمه دار برای نگهداری انواع مایعات مانند روغن ها، ضد یخ، الکل، بنزین، روان کننده های بتن، شوینده ها، سموم استفاده می شوند و نفوذ ناپذیر هستند. البته که کاربرد گالن های صنعتی محدود به مایعات نیست.

f42c673d-e2ca-4187-9b60-dd9245cd70fa

 

قیمت ظروف پلاستیکی بادی

ظروف پلاستیکی بادی تولید شده قیمت‌های متنوعی دارد که بسته به نوع ظرف، تعداد، وزن و رنگ آن و دیگر موارد مشخص می‌شود. شما می توانید برای دانستن قیمت ظرف مورد نظر خود فرم استعلام قیمت زیر را با توجه به موارد عنوان شده تکمیل کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع متنوعی از ظروف بسته‌بندی پلاستیکی وجود دارد. برای مثال به منظور بسته‌بندی مواد غذایی، موارد بهداشتی اهمیت دارد. بعضی از محصولات تولید گاز می‌کنند و این موارد همگی باید مدنظر قرار بگیرند. ما (شرکت ساپل) انواع گواهینامه‌های بهداشتی و ایزو را داریم و همکاران مجرب ما می‌توانند به بهترین نحو شما را در انتخاب محصول مدنظرتان یاری می‌کنند. برای دریافت مشاوره، فرم مشاوره زیر را تکمیل بفرمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

خرید ظروف پلاستیکی بادی از ساپل

شرکت ساپل تولیدکننده ظروف بسته‌بندی پلاستیکی با سابقه طولانی در این صنعت شرایطی را مهیا کرده است که مشتریان عزیز می‌توانند خرید ظروف پلاستکی بادی را به راحتی و با قیمت مناسب انجام دهند. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied