شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا اسلیو معده می تواند تسکینی برای زانو درد باشد؟

طبق پژوهش های انجام شده افرادی که مشکلات مربوط به زانو دارند مثل کسانی که آرتروز زانو دارند و یا زانویشان آسیب دیده است، بعد از جراحی اسلیو معده، که یکی از انواع جراحی لاغری است، درد زانوشان به مراتب کمتر شده است.

آیا اسلیو معده می تواند تسکینی برای زانو درد باشد؟

در دو گروه از افراد بعد از جراحی اسلیو معده، کاهش درد زانو  به شکل واضح تری بروز داشته است؛ گروه اول کسانی هستند که جوانترند وگروه دوم افرادی هستند که بعد از این جراحی وزن بیشتری کم کرده اند.

چاقی چگونه باعث زانو درد می شود؟

از یک جهت چاقی  فشار روی مفصل زانو می آورد که باعث درد زانو می‌شود. از جهت دیگر، چاقی باعث می شود  مفصل زانو که دارای سلول هایی هستند که پیام های عصبی را برای ترمیم مفصل به مغز می‌فرستند، مختل شود.

جراحی اسلیو معده چیست؟

در جراحی اسلیو معده که یکی از انواع جراحی چاقی است، حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده جدا می شود واز بدن بیرون آورده می شود. این جراحی باعث می شود فرد نیاز به مواد غذایی کمتر داشته باشد ودرنتیجه باعث کاهش جذب مواد غذایی می شود.

البته کسانی که مشکل زانو دارند واز درد زانو رنج می‌برند لزوما اجازه انجام چنین جراحی را ندارند. پس چه کسانی می‌توانند این جراحی را انجام دهند؟ افرادی که شاخصه توده بدنی آن ها بالای ۳۵ است در این صورت می توانند به این جراحی به عنوان کمک کننده برای تسکین دردشان نگاه کنند.

3b7ccbd3-4526-433e-b97b-36e1fdf709a8

علائم زانو درد ناشی از چاقی

۱- ایجاد درد در قسمت زانو هنگامی که طولانی مدت روی زمین می‌نشیند

۲- نداشتن تعادل موقع راه رفتن

۳- ایجاد درد در قسمت زانو موقع بالا وپایین رفتن از پله

۴- ایجاد درد  موقع خم کردن زانوها

۵- ایجاد درد در قسمت جلوی زانو موقع حرکت وبعد از آن

۶- متورم شدن وسفت شدن زانو وکاهش دامنه حرکات

کسانی که دارای شاخصه توده بدنی ۳۵ به بالا هستند و موارد بالا را شامل می شوند، می توانند جراحی اسلیو معده را انجام دهند.

1dbc1ba8-f3f5-440b-95f5-7705787cc56c

عمل اسلیو معده چگونه می تواند به کاهش زانو درد کمک کند؟

جراحی اسلیو معده تاثیر مستقیمی روی کاهش زانو درد ندارد، بلکه کاهش وزن هست که باعث کاهش زانو درد می شود اما افرادی که با رژیم لاغری و ورزش لاغر نمی شوند جراحی اسلیو معده برایشان موثر است.

با من در ادامه مطلب همراه باشید تا ببینیم چگونه کاهش وزن به کاهش زانو درد کمک میکند.

1- کاهش فشار بر مفاصل

در هر قدم ،به میزان هر یک کیلو گرم کاهش وزن ۴ کیلو فشار از روی زانو برداشته می شود. درنتیجه بعد از عمل اسلیو که وزن زیادی کم می شود مقدار زیادی  فشار هم از روی زانو برداشته می شود که باعث کاهش فرسایش مفاصل زانو و آرتروز می شود.

9ebb2115-d238-4bf1-91d8-181d7fc0d631

2- بهبود فعالیت های فیزیکی وراه رفتن

بر اساس تحقیقات انجام شده، کسانی که وزن بیشتری کم کرده اند توانستند مسافت بیشتری را بپیمایند.

ورزش کردن برای کسانی که چاق هستن تقریبا غیر ممکن و سخت است اما برای کسانیکه جراحی اسلیو انجام داده اند به دلیل کاهش وزن زیاد می‌توانند ورزش کردن را آغاز کنند .واز طرفی ماهیچه های زانو بعد از لاغری قوی شده در نتیجه می‌توانند بیشتر راه بروند وکمتر درد احساس می کنند.

3- کاهش التهاب بدن

برای سال ها آرتروز را دلیل التهاب مفصل می‌دانستند اما اکنون طبق تحقیقات انجام شده متوجه شدند که  التهاب عامل آرتروز است نه عوارضش.

اضافه وزن می تواند التهاب را زیاد کند درحالی که جراحی لاغری به دلیل کاهش زیاد وزن این التهابات وفشار هایی که روی زانو بوده است را به مقدار زیادی کاهش می دهد. تا گسترش انواع بیماری ها  در افراد چاق راتغییردهد. پرخوری باعث می‌شود سیستم ایمنی از خود واکنش نشان دهد و سبب افزایش التهاب شود.

درآخر نکته مهمی که وجود دارد این هست که  باید با جراحی اسلیو، ورزش و رژیم غذایی مناسب همراه باشد تا فشار و درد مفاصل به حد زیادی کاسته شود و حس جوانی و شادابی در شما زنده شود. همچنین مراجعه به بهترین جراح لاغری تضمین می کند تا عوارض این جراحی کم شده و بیشترین فایده را داشته باشد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied