شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مقایسه بروکرهای فارکس برای ایرانیان

یکی از راه های کسب درآمد دلاری در ایران فعالیت در بازار فارکس و خرید و فروش ارز و سهام شرکت‌های مختلف است و برای ورود به این بازار نیاز به یک بروکر یا کارگزار دارید تا به وسیله آن معاملات خود را ثبت کنید. در ادامه شما را با انواع بروکرهای فارکس که مخصوص ایرانیان است آشنا می‌کنیم.

مقایسه بروکرهای فارکس برای ایرانیان

بروکر یا کارگزار چیست؟

اگر بخواهید یک ارز یا سهام شرکتی را در خارج از ایران خرید و فروش کنید به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و باید معاملات خود را با واسطه انجام دهید. بیشتر صرافی‌ها مستقیما با نهادهای دارای مجوز حرفه‌ای سروکار دارند و برای راحتی ثبت سفارشات از طرف شما به یک بروکر نیاز دارید.

بروکرهای زیادی در دنیا وجود دارند اما همه آنها با ایرانیان همکاری نمی‌کنند و ما در اینجا شما را با چند بروکر مطرح که قابلیت پشتیبانی برای ایرانیان را دارند آشنا می‌کنیم.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس یکی از مطرح‌ترین بروکرهایی است که در سال 2007 شروع به فعالیت کرد و از ابتدای همان سال توانست توجه بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای را به سمت خود جلب کند. در حال حاضر این بروکر بیش از نیم میلیون مشتری در سراسر دنیا دارد که بیشتر مشتریان آن از ایران است.

این کارگزاری دارای رگوله FSA است و می‌توانید با خیالی راحت در این بروکر ثبت نام کنید. سرعت ثبت معاملات در Amarkets کمتر از 30 میلی ثانیه است. همچنین در صورتی که در این بروکر سرمایه گذاری کنید، تا سقف 20 هزار یورو سرمایه شما را بیمه می‌کند و در صورت هرگونه مشکل پیش آمده این مبلغ را به شما باز خواهند داد.

انواع حساب در بروکر آمارکتس

همه بروکرهای فارکس داری چندین حساب معاملاتی هستند که هر کدام از آنها برای گروهی خاص در نظر گرفته شده است. با ورود به سایت پارسی فارکس می‌توانید مقایسه بروکرهای فارکس را مشاهده کنید.

این کارگزاری دارای سه نوع حساب معاملاتی با نام های استاندارد، فیکس و ECN است و کمترین مبلغ برای افتتاح حساب 100 دلار می‌باشد. اگر تازه کار هستید از حساب استاندارد استفاده کنید در غیر اینصورت برای حرفه‌ای‌ها حساب ECN بهترین گزینه می‌باشد.

پشتیبانی بروکر آمارکتس

پشتیبانی در بروکرها برای ما ایرانی‌ها گزینه بسیار مهمی است زیرا در هر لحظه از شبانه روز که نیاز به کمک یا راهنمایی داشته باشیم، با بتوانیم با بروکر در ارتباط باشیم. خوشبختانه بروکر آمارکتس بهترین پشتیبانی را در مقایسه با دیگر بروکرهای دیگر دارد. راه‌های پشتیبانی این بروکر به صورت زیر است:

  1. پشتیبانی از طریق چت آنلاین
  2. پشتیبانی از طریق تماس تلفنی
  3. ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام
  4. ارسال ایمیل

ثبت نام در بروکر آمارکتس و احراز هویت

با توجه به اینکه سایت پارسی فارکس در اکثر بروکرهای مطرح حساب معاملاتی دارد، مراحل ثبت و شرایط احراز هویت در بروکر آمارکتس ساده‌ترین روش در بین رقبای خود می‌باشد و در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید ثبت نام و احراز هویت کنید.

این بروکر در مقایسه با دیگر بروکرها نیازی با ارسال مدرک برای تایید آدرس محل سکونت را ندارد و این بزرگترین مزیت در هنگام ثبت نام است.

نحوه واریز و برداشت در آمارکتس

واریز وجه در این بروکر از چند طریق میسر می‌باشد که لیست آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • پرفکت مانی
  • وب مانی
  • ارز دیجیتال
  • انتقال بانکی

ساده‌ترین روش برای واریز و برداشت استفاده از ارزهای دیجیتال است زیرا بیشترین سرعت و کمترین کمیسیون را پرداخت می‌کنید.

بروکر ویندزور

بروکر ویندزور در سال 1998 تاسیس شد و دارای دو رگوله JSC و FSA می‌باشد. این بروکر دارای دو حساب معاملاتی با نام‌های Prime و Zero است و حداقل مبلغ واریزی 100 دلار می‌باشد.

ثبت نام در بروکر ویندزور

اگر ثبت نام در بروکر آمارکتس را انجام داده باشید و آن را با بروکر ویندزور مقایسه کنید متوجه این موضوع می‌شوید که مراحل ثبت نام در ویندزور مقداری حوصله سربر است. در هنگام ثبت نام و احراز هویت علاوه بر مدرک احراز هویت شخص، از شما مدرکی دال بر اثبات محل سکونت درخواست می‌کند که در این مرحله یکی از قبوض شهرداری مثل آب یا برق را ارسال کنید.

واریز و برداشت در ویندزور

این بروکر همانند دیگر بروکرها روش های مختلفی برای این کار در نظر گرفته‌اند که یکی از این گزینه‌ها استفاده از ارز دیجیتال است که قبلا درباره این موضوع و دلیل استفاده از آن گفته شد.

پشتیبانی بروکر ویندزور

این بروکر از طریق چت آنلاین و ارسال ایمیل با مشتریان خود در ارتباط هستند. همچنین پس از ثبت نام در بروکر با شما تماس گرفته خواهد شد.

ایرادی که به این بروکر می‌توان گرفت این است که در روزهای شنبه و یکشنبه پیشتبان غیرفعال است و در این روزها نمی‌توانید با پشتیبان در ارتباط باشید.

بروکر روبوفارکس

این بروکر در سال 2013 تاسیس شد و دارای رگوله CySEC از قبرس است. بروکر روبو فارکس دارای 5 نوع حساب معاملاتی است و نرم افزارهای معاملاتی قابل پشتیبانی آن متاتریدر نسخه 4 و  می‌باشد.

با مکاتبه‌ای که سایت پارسی فارکس با این بروکر داشته است، متاسفانه این بروکر دیگر با ایرانیان همکاری نمی‌کند و نام کشور ایران را از لیست خود حذف کرده است و عملا ثبت نام برای ایرانیان غیرفعال است.

بروکر لایت فارکس

لایت فارکس در سال 2005 تاسیس و دارای رگوله‌های CySEC و CIF می‌باشد. انواع حساب معاملاتی در این بروکر با نام‌های Classic و ECN است که حداقل مبلغ واریزی 50 دلار می‌باشد. پلتفرم‌های معاملاتی لایت فارکس متاتریدر نسخه 4و5 می‌باشد.

این بروکر در مقایسه با بروکر ویندزور پشتیبانی نسبتا بهتری ارائه می‌دهد و در زمان ثبت نام از مشتری مدرک اثبات محل سکونت درخواست می‌کند.

سیستم کپی تریدینگ برای تازه واردها و سرمایه‌گذاران

تا اینجا چند بروکر را معرفی کردیم اما اگر شما تازه وارد هستید و یا هیچگونه علاقه‌ای به ترید در فارکس را ندارید، اکثر بروکرهای معرفی شده دارای سیستم کپی تریدینگ می‌باشند.

با استفاده از این سیستم کافیست که مقدار سرمایه‌ای را وارد حساب خود خود و پس از اتصال حساب خود به یک تریدر حرفه‌ای، اجازه می‌دهید که تریدر حرفه‌ای به جای شما خرید و فروش را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپی تریدینگ عبارت کپی تریدینگ چیست پارسی فارکس را در گوگل جستجو کنید. در صورت هرگونه راهنمایی در سایت پارسی فارکس می‌توانید از طریق چت واتساپ سوالات خود را مطرح کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied