شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین فستیوال های تایلند کدامند؟

فستیوال ها و جشنواره های تایلند از جذاب ترین مواردی است که می توانید در حین سفر به تایلند در آن ها شرکت کنید. در این مطلب به بررسی بهترین جشنواره های تایلند می پردازیم.

اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات در تایلند هستید، می توانید زمان سفر خود را با یکی از جشنواره های معروف این کشور همزمان کنید. جشن‌های فرهنگی زیادی برای شرکت کردن در تایلند وجود دارد. بیشتر جشنواره‌های تایلند ریشه‌های هندو، بودایی یا آنیمیستی دارند و طبق تقویم خود برنامه‌ریزی می‌شوند، بنابراین تاریخ‌ها سال به سال کمی تغییر می‌کنند. در این مطلب پنج مورد از بهترین فستیوال های تایلند را بررسی کرده ایم. شما می توانید با تور تایلند از این جشنواره ها بازدید کنید.

 

تور تایلند

جشنواره گل چیانگ مای تایلند

 

جشنواره گل چیانگ مای - فوریه

نمایش گل چلسی در انگلستان را فراموش کنید. اجازه دهید بوی شیرین یاس و هیبیسکوس شما را در چیانگ مای تایلند مجذوب خود کند.

جشنواره گل چیانگ مای که در اوایل فوریه برگزار می‌شود، در حوالی پارک عمومی Suan Buak Haad در شهر قدیم واقع شده است و در حالی که شناورهای تزئین شده با مجسمه‌های گیاه‌شناسی شکوفا در خیابان‌های شهر با عطر و بوی شیرین رژه می‌روند، انفجار رنگی را به همراه دارد.

در این مراسم، فیل‌ها و افراد مختلف با لباس‌های سنتی رقصندگان و گروه‌های راهپیمایی همراهی می‌شوند. در همین حال، خود پارک با ملیله‌ای از ارکیده‌ها، گل‌های نیلوفر آبی و گل ملی تایلند تغییر شکل داده است.

 

جشنواره آب سونگکران - آوریل

اگر به دنبال بزرگترین جشن آبی جهان هستید، به جشن سالانه Songkran تایلند بروید. برای جشن سونگکران، سال نو تایلندی، این سنت بودایی است که روی مجسمه ها و تصاویر بودا آب می ریزند تا نماد پاکسازی باشد. در واقع، آب بخش بزرگی از جشنواره است که در اواسط آوریل برگزار می شود و پایان فصل خشک را نشان می دهد. جوانان با ریختن آب روی دستان خود به بزرگترها احترام می گذارند و راهبان ارشد را نیز به نشانه احترام غسل می دهند.

همه افراد سطل ها و بمب های آبی به خیابان ها می ریزند و راهپیمایی ها، رژه ها و مهمانی ها درست در سراسر کشور برگزار می شود. این فستیوال آبی خیابانی، افزایش دما را جبران می کند. اگر اهل سفر به جزیره هستید می توانید به پوکت بروید. سفر با تور پوکت امکان مناسبی برای لذت بردن از حال و هوای جشنواره در است. اگر به بیرون از هتل خود می روید، خیس شدن اجتناب ناپذیر است، بنابراین بهترین لباس های خود را نپوشید و اشیای قیمتی خود را در جایی ضد آب نگه دارید.

 

تور تایلند

جشنواره آب سونگکران تایلند

 

جشنواره ارواح - ژوئن

اعتقاد بر این است که بودا در یکی از زندگی های گذشته خود شاهزاده ای بود که به دلیل اهدای فیل سفید پادشاه به یک کشور همسایه آسیب دیده از خشکسالی به تبعید فرستاده شد. فیل از قدرت معجزه آسایی برخوردار بود که باران را به هر کجا که سوار می شد بیاورد. و از دست دادن آن خشم مردم را برانگیخت. سرانجام از خشم خود پشیمان شدند و شاهزاده را به بازگشت دعوت کردند. هنگامی که او برگشت، همه شادی کردند و جشن هایی که بعد از آن برگزار شد آنقدر پر شور بود که مرده ها را بیدار کرد.

امروز، این جشنواره، که در دان سای، در استان لوئی برگزار می‌شود، بخشی از Bun Luang یک تعطیلات بودایی است که سه روز طول می‌کشد. مردم محلی برای شرکت در رقص ها، بازی ها، رژه ها و مهمانی ها، ماسک های جذاب، با دندان ها و بینی های بلند و نازک می پوشند. این جشنواره پاسخ تایلند به جشنواره روز مردگان مکزیک است. این فستیوال آنقدر حماسی که هم مردگان و هم زنده‌ها می‌خواهند در آن شرکت کنند. دان سای در حدود 500 کیلومتری شمال بانکوک است. سفر به این منطقه با اتوبوس های مستقیم تقریباً شش ساعت طول می کشد.

 

جشنواره بوفه میمون - نوامبر

بله آن را درست خواندید. لوپ بوری، یکی از قدیمی ترین شهرهای تایلند، درست در شمال بانکوک، میزبان جشنواره سالانه بوفه میمون است. ممکن است احساس کنید که وارد مجموعه «سیاره میمون‌ها» شده‌اید، زیرا ویرانه‌های معبد باستانی Phra Prang Sam Yot  خانه بیش از 2000 میمون ماکاک است.

هر سال، نمایش‌های رنگارنگ و زیبا از میوه‌ها برای خوردن توسط میمون‌ها آماده می‌شود. میمون ها در فرهنگ بودایی و هندو بسیار مورد توجه هستند و اعتقاد بر این است که غذا دادن به پستانداران خوش یمن است. این فستیوال در محیط باستانی معابد برگزار می شود اما جشنواره ای مدرن است. در این جشنواره مواظب باشید. زیرا وقتی در یک دعوای غذای میمونی گرفتار شوید همه چیز ممکن است به هم ریخته شود!

 

جشنواره نور یا فانوس در تایلند (لوی کراتونگ و یی پنگ) - اکتبر تا نوامبر

اگر Songkran پرهیاهوترین جشنواره تایلند باشد،Loi Krathong  و Yi Peng  جشنواره های فانوس تایلند،  مطمئناً آرام ترین و زیباترین جشنواره ها هستند. وقایع این جشنواره در طول ماه کامل اتفاق می‌افتند و بر خلاف سونگکران، پایان فصل بارانی را نشان می‌دهند.

برای یی پنگ، هزاران فانوس شعله ور شناور به سمت آسمان رها می شوند، در حالی که برای لوی کراتونگ، که در همان روز جشن گرفته می شود، فانوس های کوچک شناور که با نام کراتونگ شناخته می‌شوند، به طور آرامی در پایین رودخانه‌ها قرار می‌گیرند.

در طول جشنواره نور، کراتونگ هایی که با گل، بخور و شمع تزیین شده اند، اغلب با یک آرزو یا دعا به الهه آب، Phra Mae Khongkha  فرستاده می شوند. تایلند به سرزمین هزار لبخند معروف است و ما مطمئن هستیم که این جشنواره لبخند را بر لبان شما خواهد آورد.

 

تور تایلند

جشنواره فانوس تایلند

 

کلام پایانی

همه جشنواره های تایلند جذابیت های خاص خود را دارند. به شما توصیه می کنیم که در حین سفر به تایلند در جشنواره ها و فستیوال های زیبا و هیجان انگیز تایلند شرکت کنید. مطمئنا این جشنواره ها به یکی از جذاب ترین نقاط سفر شما تبدیل خواهند شد. در صورتی که می خواهید یکی از شهرهای ساحلی تایلند را تجربه کنید می توانید تور پاتایا را نیز رزرو کنید.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied