شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راهنمای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

اگر قصد خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی مرغوب دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

ما در این مقاله به بررسی مواد شیمیایی می‌پردازیم، پس اگر قصد خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دارید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. به طور کلی به موادی که دارای ترکیبات شیمیایی معینی بوده و از ترکیب عناصر مختلف تشکیل می‌شوند، مواد شیمیایی می‌گویند که یا به صورت خام در طبیعت وجود دارند و یا به صورت سنتزی تولید می‌شوند. این مواد به دو دسته مواد آلی و معدنی تقسیم می‌شوند. اختلاف اصلی که بین این دو نوع مواد وجود دارد، در عنصر کربن است. مواد آلی که دارای کربن زیاد هستند، مقاومت حرارتی کمتری نسبت به مواد معدنی دارند. اگر شما به دنبال خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستید، در سایت جویشگر می‌توانید بهترین شرکت‌ها و معتبرترین برندها را بیابید.

طبقه بندی مواد شیمیایی

به صورت کلی این مواد در چهار دسته، جامد، مایع، گاز، پلاسما بوده و همان‌طور که در قسمت بالا گفته شد به دو گروه مواد معدنی و آلی تقسیم می‌شوند. ممکن است یک ماده شیمیایی بر اثر تغییرات دما و حتی فشار در هر یک از این چهار حالت دیده شود.

 

تفاوت میان مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت این ترکیبات فرمولاسیون مشابهی دارند. در واقع یک ترکیب شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه، درست ترکیبی مشابه با نمونه صنعتی موجود در بازار دارد. تفاوت میان مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی در درصد مواد موجود در این ترکیبات است. خلوص ترکیباتی که به عنوان مواد شیمیایی آزمایشگاهی شناخته می‌شوند نسبت به مواد شیمیایی صنعتی مشابه آن‌ها بسیار بالاتر است. ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی برای مصارف مختلف آزمایشگاهی درجه‌بندی می‌شوند و در درجه خلوص‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌گردند. این دسته‌بندی بر اساس کاربرد آن‌ها بوده و با توجه به نوع مصرف گریدهای متفاوتی دارد. در حالی که ترکیبات شیمیایی صنعتی معمولا در گریدهای یکسان و مشخص و با خلوص پایین‌تر ارائه می‌شوند. استون، آب مقطر، نیترات منیزیم، اسید سولفوریک، اسید کلریک، اسید بوریک اسید نیتریک، پارافین، الکل، متانول، گلیسیرین که همگی از ترکیبات شیمیایی هستند.

معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در مصارف روزانه

به طور کلی می‌توان گفت که مواد شیمیایی توسط ما مصرف می‌شوند، بدون این که از نام علمی آن‌ها اطلاعی داشته باشیم. نمک سفره یا سدیم کلرید، سرکه یا استیک اسید، گچ یا کلسیم کربنات، الماس یا کربن کریستاله، جوهر نمک یا هیدرو کلریک اسید، جوش شیرین یا سدیم بی‌کربنات برخی از موادی هستند که می‌توان در این خصوص به آن‌ها اشاره کرد.

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی در برند‌های متعددی تولید و به فروش می‌رسند. این مواد با سایر مواد شیمیایی تفاوت‌هایی دارند. البته مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ ماهیت و نوع استفاده با سایر مواد یکسان هستند ولی مواد آزمایشگاهی خلوص بالاتری نسبت به سایر مواد شیمیایی دارند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند که هر گرید کاربرد خاص خود را دارد. برای مثال مواد شیمیایی آزمایشگاهی با گرید AR برای مصارف عمومی و کلی در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرید CHEMICALLY PURE از خلوص بالایی برخوردار بوده و به طور کلی در آزمایشگاه‌ها برای مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین مواد شیمیایی با گرید FCC در آزمایشگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت می‌کنند. گرید معرف، تضمین شده از موادی است که به صورت تخصصی برای شیمی تجزیه کاربرد دارد. از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی که برای اعمال عمومی آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد LAB GRAD است. از مواد شیمیایی آزمایشگاهی که کاملا با کتاب فرمول ملی آمریکا همخوانی دارد، گرید NF است و از گریدهایی که برای کارهای تحقیقاتی کاربرد فراوانی دارد گرید OR است. گرید عملی، از گریدهایی است که استاندارد‌های رسمی در آن یافت نمی‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع ماده شیمیایی برای مصارف عمومی کاربرد بسیار زیادی دارد. از جمله گریدهایی که مصرف آن تنها به آزمایشگاه‌های صنعتی محدود می شود، گرید TECHNICAL است. گرید USP نیز از مواد شیمیایی به حساب می‌آید که کیفیت بالایی دارد و کاملا با پیش نیاز‌های سازمان دارویی آمریکا همخوانی دارد. گریدهای بسیاری از مواد شیمیایی آزمایشگاهی وجود دارند که کاربرد آن‌ها تخصصی است اما گریدهای بالا بیشترین و عمومی‌ترین کاربردها را در آزمایشگاه‌های مختلف دارند. لازم به ذکر است که همان‌طور که از نام این دسته از ترکیبات مشخص است، این مواد را به صورت عمده در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. پایه و اساس تمامی آزمایشاتی که در آزمایشگاه‌های شیمی انجام می‌شود و تمامی تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی همین ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی هستند. این دسته از ترکیبات نیز فرمولاسیون کاملا مشخص و دقیقی دارند که می‌توان با بررسی این جزئیات از این ترکیبات برای انجام انواع آزمایشات و آنالیزها بهره برد. از یک شرکت مواد آزمایشگاهی معتبر شما می‌توانید انواع متفاوتی از این مواد را تهیه کنید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی

عوامل متفاوتی در قیمت مواد شیمیایی تاثیرگذار هستند و می‌توان گفت قیمت روز مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بر اساس نوسانات ارز در کشور متغیر است و نسبت به نوع ماده شیمیایی، مارک و کشور تولید کننده آن نیز متفاوت بوده و بعلت تحریم‌های سال‌های گذشته برندهای اروپایی و آمریکایی در بازار ایران بندرت دیده می‌شوند و اکثرا واردات از کشورهای آسیای شرقی به ویژه کشور چین است. قیمت این ترکیبات معمولا به دلیل نوسانات دلار در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد. سایت جویشگر مرجع خوبی برای استعلام قیمت این ترکیبات است. ماده‌های شیمیایی تولید داخل معمولا کمتر تحت تاثیر نوسانات ارز قرار می‌گیرند و می‌توان با اندکی تفاوت آن‌ها را خریداری کرد، ولی برخی از ترکیبات شیمیایی خاص به شدت تحت تاثیر تغییر نرخ دلار قرار گرفته و ممکن است برخی از مصرف کنندگان مانند گذشته قدرت خرید آن‌ها را نداشته باشند. هنگام خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید به انتخاب فروشندگان معتبر دقت کنید تا خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید. به منظور جلوگیری از سردرگمی هنگام خرید ما در سایت جویشگر فهرستی از برترین تولیدکنندگان را آماده کرده‌ایم تا با بررسی آن‌ها بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. وظیفه‌ی ما در سایت جویشگر کمک به خریداران و فروشندگان است. در این سایت، خریداران می‌توانند با خیال راحت و آسوده خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهند و فروشندگان می‌توانند محصولات و خدمات خود را ارائه دهند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied