شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

نکات مهم درباره لنت ترمز هایما

لنت ترمز یکی از قطعات کوچک اما مهم در خودرو است. این قطعه نقش اصلی را در کاهش و مهار سرعت خودرو ایفا می‌کند. یکی از نکات مهم در خرید لنت ‌ترمز، مقایسه برندها و قیمت محصولات با یکدیگر می‌باشد.

نکات مهم درباره لنت ترمز هایما

برای خرید لنت ترمز هایما باید به یک سری از نکات توجه داشت تا بتوانید لنت ترمز باکیفیت خریداری کنید. اگر درباره این قطعه اطلاعات کافی نداشته ‌باشید، ممکن است لنت ترمز بی‌کیفیت یا تقلبی خریداری نمایید. لنت ترمز بی‌کیفیت و لنت تقلبی به سیستم ترمز از جمله دیسک ترمز، آسیب زیادی می‌رساند و امنیت سرنشینان خودرو را به خطر می‌اندازد. شرکت‌های معتبر در ساخت محصولات خود از مواد اولیه‌ با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. در نتیجه با خرید لنت ترمز از برندهای معتبر، در هر شرایطی ترمزگیری خوبی خواهید داشت. در این مقاله نکات مهمی درباره لنت ترمز و برندهای معتبر توضیح داده‌شده است. برای آشنایی کامل با این قطعه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

علت تعویض لنت ترمز هایما

فرسوده شدن لنت‌های ترمز، به جنس محصول، نحوه رانندگی شما و مسیری که در آن رانندگی می‌کنید، بستگی دارد. تعویض لنت‌ ترمز، بازه زمانی دقیقی ندارد. زمانی که مواد اصطکاکی لنت ترمز تمام شود؛ باید آن‌ها را تعویض کنید. تعویض به موقع لنت‌ ترمز باعث جلوگیری از خسارت‌های جدی به خودرو شما می‌شود.

بالا بردن طول عمر لنت ترمز هایما

برای بالابردن طول عمر لنت‌ ترمز خودروهای سواری، باید یکسری نکات را رعایت کرد تا سایش لنت‌های خودرو کم‌تر و مدت ‌زمان کارکرد آن بیشتر شود.

تعداد دفعات گرفتن ترمز

سعی کنید در هنگام رانندگی پیش از رسیدن به مقصد یا مانع، پدال گاز را رها کنید و به ‌آرامی ترمز بگیرید. به این روش از سرعت خودرو شما کاسته شده و بر لنت ترمزهای ماشین فشار کمتری وارد می‌شود. این موضوع حتی در مصرف سوخت شما هم تأثیرگذار است و نیاز نیست به صورت یک دفعه پدال ترمز را در ماشین فشار دهید.

اجتناب از رانندگی با سرعت بالا

در هنگام رانندگی با سرعت بالا، نباید ناگهان ترمز بگیرید. چون شما با ترمزگرفتن در سرعت بالا، سیستم ترمز را درگیر استهلاک بیشتری می‌کنید. این عملکرد خلاف قوانین راهنمایی ‌و رانندگی نیز هست. همچنین موجب از بین ‌رفتن، داغ شدن و فرسایش لنت ترمز خودروی شما می‌شود.

شرایط آب و هوایی

در مناطق گرم معمولا حرارت بسیار بالا است و لنت‌ ترمزها منبسط می‌شوند. لنت ترمز در هنگام کارکرد خودرو در مناطق گرم فرسایش بسیاری دارد و این عمل ضخامت و طول عمر این قطعه را کاهش می‌دهد.

انواع لنت ترمز

انتخاب یک نوع لنت ترمز خوب در بالارفتن طول عمر آن تأثیر بسزایی دارد. انواع لنت ترمز اصلی، ارگانیک، نیمه فلزی و سرامیکی در بازار لوازم یدکی وجود دارند. لنت‌ ترمز ارگانیک از موادی مانند: شیشه، کربن، مخلوط کولار با رزین ساخته می‌شود. طول عمر این لنت نسبت به بقیه لنت‌ها کم‌تر است. لنت‌های نیمه فلزی دوام طولانی‌تری دارند. کیفیت لنت نیمه فلزی نیز از لنت ترمز ارگانیک بهتر است. معمولا در خودروهای لوکس از لنت‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این نوع لنت ترمز برای راحت ترمز گرفتن ساخته شده‌ و طول عمر بیشتری دارد. همچنین تحمل دمایی خوبی داشته و گرده و غبار کمتری نیز تولید می‌کند.

علت صداهای آزار دهنده لنت ترمز

معمولا صدای سوت لنت‌ ترمز، رانندگان را از خراب ‌شدن لنت ترمز خودرو یا سیستم ترمز آگاه می‌کند. لازم به‌ذکراست که عوامل زیادی در ایجاد صدای لنت موثر هستند که یکی از آن‌ها، استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در ساخت لنت ترمز است. با خرید بهترین برندهای لنت ترمز می‌توانید از ایجاد صداهای ناهنجار ترمز جلوگیری کنید. معمولا لنت‌های ارگانیک و سرامیکی، در هنگام ترمزگرفتن صداهای آزار دهنده ایجاد نمی‌کنند.

images_1659707038.png

از چه برند لنت ترمز استفاده کنیم؟

سلیقه خریداران لنت ترمز بسیار متنوع است. برخی از آن‌ها از برندهای تولید داخل کشور استفاده می‌کنند و برخی نیز فقط از لنت‌های خارجی یا وارداتی استفاده می‌کنند. در هر صورت باید دقت داشته باشید که لنت ترمز خودرو را از برندهای معتبر داخلی یا خارجی تهیه نمایید. در ادامه برخی از برندهای معتبر لنت‌ ترمز که قیمت مقرون به‌ صرفه‌ای داشته و کارکرد خوبی نیز دارند معرفی می‌شوند.

لنت ترمز یونیک (Unique)

اگر می‌خواهید لنت ترمز نیمه‌فلزی باکیفیت و با قیمت مناسب، تهیه کنید؛ برند یونیک یکی از پیشنهادهای ما به شما خواهد بود. این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌های چینی تولیدکننده لنت ترمز است که دارای تأییدیه سازمان استاندارد ایران می‌باشد.

این محصول به دیسک چرخ آسیب نمی‌رساند و رینگ‌های خودرو را نیز آلوده نمی‌کند. برخی از لنت‌ ترمزها از مواد مخربی استفاده می‌کنند که برای سلامتی انسان‌ها و محیط زیست بسیار مضر هستند اما این برند در ساخت لنت ترمز از آزبست استفاده نمی‌کند.

پارس لنت (Pars Lent)

لنت ترمز پارس یکی از برندهای باکیفیت ایرانی است که کیفیت مناسبی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌ این برند، به‌کار گرفتن جدیدترین تکنولوژی در ماشین‌آلات و نیروی متخصص می‌باشد. همچنین این شرکت، فرمولاسیون محصولات خود را دائما ارتقا می‌دهد. لنت پارس با رعایت استانداردهای اروپایی، احتمال هر اتفاق خطرناک و مرگبار را کاهش داده است. لنت‌سازان داخلی از کارنامه خوبی برخوردارند آنها توانایی این را دارند که برای خودروهای چینی از جمله هایما، لنت ترمزی با بهترین کیفیت تولید کنند. اگر به دنبال خرید لنت ترمز هایما S5 هستید که علاوه بر کیفیت، قیمت خوبی نیز داشته‌باشد، لنت ترمز پارس انتخاب خوبی است.

لنت ترمز های‌کیو (Hi-Q)

های‌کیو یکی از بهترین شرکت‌های سازنده لنت ترمز در کشور کره جنوبی است. لنت ترمز های‌کیو در هر شرایطی ضریب اصطکاک مطمئنی را دارد. شما می‌توانید این لنت ترمز را در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید. یکی از بهترین مزایای برند های‌کیو، به‌ حداقل ‌رساندن آسیب به سطح دیسک ترمز است. شرکت سانشین، تولید کننده برند های‌کیو در ساخت لنت‌های خود از آزبست یا الیاف شیشه استفاده نمی‌کند و محصولات آن دوستدار محیط ‌زیست است. این برند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لنت در دنیا است که علاوه بر هایما، برای سایر خودروها نیز لنت ترمز تولید و عرضه می‌کند.

خرید لنت ترمز با کیفیت

لنت ترمز قطعه مهمی در خودروها است که باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می‌شود. با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید از بهترین برندهایی مانند های‌کیو، پارس‌لنت و یونیک، لنت ترمز هایما را با قیمت مناسب خریداری کنید. طول عمر لنت‌ ترمز به نحوه و سبک رانندگی صاحب خودرو بستگی دارد. برای خرید بهترین لنت‌ ترمز از برندهای محبوب خارجی و وارداتی به سایت lent.ir مراجعه کنید. قیمت لنت ترمز در این فروشگاه، با توجه به ارزش برند و کیفیت محصول تعیین شده و هیچ خبری از لنت ترمز بی‌کیفیت و تقلبی نیست. همچنین شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از متخصصین تیم پشتیبانی، بهترین لنت ترمز هایما را خریداری نمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied