شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

درآمد ماینرها با تایید معاملات ارز دیجیتال به چه صورت است؟

احتمالاً داستان‌های عجیب در مورد درآمد ماینرهای ارزهای دیجیتال را شنیده‌اید. صرف نظر از این که رسانه‌ها آن را بیش از حد به آن شاخ و برگ می‌دهند، این یک واقعیت است که درآمد حاصل از استخراج باید بیشتر از این هزینه‌ها باشد، بعلاوه می‌بایست سرمایه گذاری اصلی در سخت افزار استخراج باشد، تا سودآور باشد.

درآمد ماینرها با تایید معاملات ارز دیجیتال به چه صورت است؟

 در این مقاله به طور جامع نحوه استخراج کریپتوکارنسی و درآمد ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین جزییات استخراج و بسیاری از نکات کاربردی در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

استخراج رمز ارز چگونه است؟

استخراج ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی نه تنها فرآیندی است که طی آن ارزهای دیجیتال جدید وارد گردش می‌شوند، بلکه روشی است که توسط آن تراکنش‌های جدید توسط شبکه رایانه‌ای ارز دیجیتال تأیید یا «ممیزی» می‌شوند. سپس این «بلاک‌های» تراکنش‌های تأیید شده به دفتر کل بلاک چین اضافه می‌شوند، که گامی حیاتی برای حفظ و رشد شبکه هر رمز ارز است. طبق مقاله Wallex "ارز دیجیتال چیست"، از آنجایی که تا زمانی که یک معامله تأیید نشود، نمی‌توان تشخیص داد که واقعی است یا جعلی. زمانی که یک معامله تائید شود، غیر قابل تغییر خواهد بود؛ بنابراین از آنجایی که این کار برای ماینرها شغل محسوب می‌شود، بنابراین برای این کار باید دستمزدی هم به آنها پرداخت شود. دستمزد ماینرها در ازای کاری که انجام می‌دهند، رمز ارزی مانند بیت‌ کوین است.

 سودآوری استخراج ارز دیجیتال

مانند هر کسب و کاری، میزان سودآوری عملیات استخراج رمز ارز به عوامل مختلف فردی و بازار بستگی دارد. در این میان، مهمترین متغیرهایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از نرخ هش ماشین‌های ماینینگ، نرخ برق (یا نرخ میزبانی در هر کیلووات ساعت)، هزینه دکل‌های ماینینگ، نرخ تبدیل ارز دیجیتال به دلار آمریکا و هزینه استخر استخراج، که به عنوان مثال معمولاً ۱ تا ۳ درصد درآمد ارز دیجیتال مورد نظر است. وب‌سایت‌هایی مانند Coin Warz و WhatToMine گزینه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند سود بالقوه دستگاه خود را بر اساس ورودی‌های انتخاب شده محاسبه کنید. ورودی‌های پیشرفته‌تری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از ضریب سختی استخراج ارز دیجیتال مورد نظر که هر ۴ سال به دلیل نصف شدن رویدادها کاهش می‌یابد.

 درآمد استخراج

استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال با جمع‌آوری چیزی به نام پاداش بلاک به اضافه هزینه‌هایی که کاربران رمز ارز به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌کنند، ارز دیجیتال به دست می‌آورند تا به‌خاطر ثبت امن و ایمن تراکنش‌های ارز دیجیتال خود بر روی بلاک چین یک واحد از رمز ارز مورد نظر را دریافت کنند.

ad8ab6e8-ec06-4abc-82ae-0be8ce123e36

پاداش بلاک چیست؟

تقریباً هر ده دقیقه یک واحد رمز ارز تازه استخراج شده به شخصی که یک ماینر دارد و سریع‌ترین بلاک جدید را کشف می‌کند تعلق می‌گیرد. به طور مثال در ابتدا، در سال ۲۰۰۹، ساتوشی ناکاموتو پاداش ماینینگ را ۵۰ بیت کوین تعیین کرد و همچنین کاهش‌های آتی پاداش را رمزگذاری کرد.

مثلاً این فرآیند درباره بیت کوین اینگونه است، کد بیت کوین از پیش تعیین شده است که تقریباً هر چهار سال یک بار این پرداخت را به نصف کاهش می‌دهد. در اواخر سال ۲۰۱۲ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت و دوباره در اواسط سال ۲۰۱۶ به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش یافت. اخیراً در می ۲۰۲۰، در پی سومین کاهش، پاداش بلاک را به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش داد.

 

 

کارمزد تراکنش چقدر است؟

دومین منبع درآمد ماینرهای ارز دیجیتال، کارمزد تراکنش‌هایی است که رمز ارزها باید هنگام انتقال ارز دیجیتال به یکدیگر بپردازند. این زیبایی کریپتوکارنسی است. هر تراکنش در یک بلاک چین غیرقابل تغییر ثبت می‌شود که در هر ماشین ماینینگ کپی می‌شود. ارز دیجیتال برای نگهداری سوابق به بانک مرکزی متکی نیست، این خود ماینرها هستند که سوابق را نگه می‌دارند و آنها نیز می‌توانند سهمی از کارمزد تراکنش ها را دریافت کنند.

قیمت ارز دیجیتال، به طور طبیعی، همه ماینرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، سه عامل وجود دارد که ماینرهای سودآور را از بقیه جدا می‌کند: برق ارزان، سخت افزار کم هزینه و کارآمد و استخر استخراج خوب.

به نظر می رسد عوامل کلیدی موثر بر درآمد ماینرها از هر دو جنبه فنی، فیزیکی و اجتماعی تشکیل شده است. جنبه‌های فنی، فیزیکی شامل بهره‌وری استخراج و در نتیجه فرصت‌های دسترسی به منابع مالی و اعتبار، در دسترس بودن یا دور بودن سایت استخراج، و البته تغییرات فصلی و قیمت‌های بازار جهانی است. جنبه‌های اجتماعی مؤثر بر درآمدها شامل جنسیت، حضور تعاونی‌ها، نحوه توزیع درآمد در بین نیروی کار استخراج و در نتیجه سازمان‌دهی اقتصادی-اجتماعی عملیات استخراج است.

صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال تحولی در عرصه درآمدزایی اقتصادی

ارز دیجیتال شیوه مفهوم‌سازی پول را متحول کرده و خود را یکی از قدرتمندترین ابزارهای سرمایه‌گذاری معرفی کرده است. سودآوری درآمد ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. می‌توان آن را بر اساس نرخ هش ریگ ماینینگ، مصرف برق، هزینه‌های میزبانی و نرخ تبدیل رمز ارز به دلار آمریکا تخمین زد. سرمایه گذارانی که به مدت طولانی ارز دیجیتال دارند و تحمل ریسک مناسبی دارند، می‌توانند استخراج رمز ارز را به عنوان وسیله ای برای ارتقای موقعیت ارزهای دیجیتال خود و دستیابی به مشارکت مستقیم با یک استراتژی درآمدی رو به رشد و مقیاس پذیر دنبال کنند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی