شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه خسارات جانی و مالی در تصادفات را با کمترین هزینه جبران کنیم؟

بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های برتر در صنعت بیمه است و برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث خودرو باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

چگونه خسارات جانی و مالی در تصادفات را با کمترین هزینه جبران کنیم؟

 

 

بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های بیمه بوده که در صنعت بیمه در حال فروش انواع بیمه نامه است. بیمه اتومبیل یکی از بیمه‌های پرفروش است که به دو دسته بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تقسیم می‌شود.شرکت بیمه پارسیان در سال 1401  و با توجه به سرمایه 4000 میلیارد ریالی، بزرگترین شرکت بیمه خصوصی در ایران است.هدف شرکت بیمه پارسیان در ایجاد سازمانی جهانی در بازار رقابتی بیمه و معرفی شدن به عنوان شرکتی پیشرو در عرضه خدمات مربوط به پوشش تمامی ریسک‌ها و جبران انواع خسارت‌ها و همچنین خدمات مشاوره‌ای است. باید به این نکته اشاره کرد که خدمات شرکت بیمه پارسیان باعث شده تا شاهد گسترش چشمگیر سهم بازار و بهبود خدمات برای افزایش رضایت مشتریان باشیم. با خرید بیمه ثالث از شرکت بیمه‌گر پارسیان خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه جبران خواهد شد. این شرکت بیمه با سطح توانگری مالی بالا جزو شرکت‌های رتبه یک محسوب می‌شود. اگر خودرو یا وسیله نقلیه زمینی شما فاقد بیمه شخص ثالث باشد به طور حتم با جریمه و توقیف خودرو از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه خواهید شد. بیمه ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری است که تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی خودرو و موتورسیکلت باید آن را خریداری کنند. در این مطلب سعی داریم درباره بیمه شخص ثالث پارسیان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیمه پارسیان

بیمه یک قرارداد دو طرفه است که بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر منعقد می‌شود که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزارمی‌توان در برابر خطرات و خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه رانندگی تحت پوشش قرار گرفت. بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث خودروبرای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

 

قیمت بیمه شخص ثالث در بیمه پارسیان به چه صورت محاسبه می‌شود؟

بیمه مرکزی با توجه به اعلام نرخ دیه از سوی قوه قضاییه، میزان حق بیمه پایه را مشخص می‌کند تا شرکت‌های بیمه‌ای یک قیمت واحد را برای جبران خسارت‌ها در نظر گیرند. اما چرا در برخی از شرکت‌های بیمه اختلاف قیمت و تفاوت بیمه نامه شخص ثالث دیده می‌شود؟

برای در نظر گرفتن حق بیمه ثالث باید عوامل مختلف را در نظر گرفت تا قیمت اصلی بیمه نامه مشخص شود. با توجه به نرخ دیه و تعداد سیلند خودرو و موتورسیکلت می‌توان قیمت را مشخص کرد که البته این عوامل همیشگی نیست و می‌توان موارد دیگری هم به آن اضافه کرد.

 

بیمه پارسیان (1)

کاربری یکی از عوامل موثر بر قیمت است

 

عوامل مختلف دیگر که بر قیمت و محاسبه بیمه شخص ثالث ماشین تاثیر می‌گذارد عبارتند از:

  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو
  • میزان پوشش بیمه ‌‌نامه
  • تخفیف شرکت بیمه
  • مدت اعتبار بیمه ‌نامه
  • سال ساخت
  • تخفیف عدم خسارت
  • جریمه دیرکرد بیمه‌نامه
  • عمر خودرو

 

آیا بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های ارزان قیمت است؟

شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به اینکه بیمه ثالث یک بیمه اجباری است، سعی دارند که شرایط مختلفی را در نظر گیرند تا تمام افراد بتوانند از قانون خرید بیمه نامه ثالث پیروی کنند و در صورت بروز حادثه رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌ها نداشته باشند. بنابراین برای مناسبت‌های خاص و مختلف طرح‌های تخفیفی را در نظر می‌گیرند تا در روزهای خاص، اعیاد و به صورت خرید گروهی بیمه نامه در نظر می‌گیرند. از این رو با توجه به آمارهای شرکت‌های بیمه می‌توان اعلام کرد که بیمه شخص ثالث یکی از ارزان‌ترین بیمه نامه‌های بیمه مرکزی است.

 

چرا بیمه شخص ثالث را از شرکت بیمه پارسیان خریداری کنیم؟

شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند در بازار فروش بیمه رقابت کنند، یکسری مزیت‌ها را برای انواع بیمه نامه و خدمات خود در نظر می‌گیرند. شرکت بیمه‌گر پارسیان هم علاوه بر اینکه سعی دارد قیمت مناسب برای بیمه ثالث ارائه کند، در تلاش است که هنگام بروز حادثه بهترین خدمات را برای بیمه‌گزار‌های خود در نظر گیرد. بیمه پارسیان برای بیمه اتومبیل خدمات گوناگونی را در نظر گرفته تا میزان رضایت بیمه‌گزار‌های خود را افزایش دهد این خدمات به شرح زیر است:

 

  • امتیاز 120 توانگری مالی در سطح یک بنا به گزارش بیمه مرکزی: این امتیاز توانگری مالی نشان می‌دهد شرکت بیمه پارسیان از توان مالی کافی برای پاسخگویی به تعهدات خود برخوردار است.
  • پشتیبانی مالی بانک‌های پارسیان، بانک تدبیر و شرکت ایران خودرو از شرکت بیمه پارسیان
  • تعداد مراکز پرداخت خسارت بیمه پارسیان:
  • شرکت بیمه پارسیان 62 مرکز پرداخت خسارت در سراسر ایران دارد. فراوانی مراکز پرداخت خسارت سبب تسریع فرایند رسیدگی اداری و جبران ریسک‌های بیمه‌گزار خواهد شد.
  • امکان پرداخت قسطی حق بیمه شخص ثالث پارسیان:
  • شرکت بیمه‌گر پارسیان برای اقشاری که توانایی پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث را نداشته باشند، امکان پرداخت قسطی را فراهم آورده است.
  • امکان خرید بیمه کوتاه مدت ثالث پارسیان:
  • معمولا دوره اعتبار بیمه شخص ثالث یک ساله است؛ ولی گاهی شرایطی پیش می‌آید که دارندگان وسایل نقلیه تمایل بیشتری به تهیه بیمه شخص ثالث کوتاه مدت دارند. بیمه شخص ثالث پارسیان به صورت 3،6 ماهه قابل صدور است.

 

منظور از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

همانطور که گفته شد بیمه ثالث یک بیمه اجباری است که تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی باید آن را خریداری کنند از این رو برای خرید بیمه ثالث اهمال کاری کنید با جریمه دیرکرد بیمه نامه مواجه خواهید شد. به طور کلی دیرکرد تمدید بیمه نامه با جریمه روزشمار همراه است و تعداد روزهای دیرکرد تمدید بیمه باعث افزایش قیمت بیمه نامه خواهد شد. همچنین در صورتی که جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث ماشین شما بیش از یک سال باشد، تمام تخفیف‌های عدم خسارت از بیمه ثالث به حالت تعلیق در می‌آید و باید حق بیمه دوبرابر پرداخت شود. البته با توجه به اینکه بیمه نامه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری است، پس بهتر است که تمدید به موقع آن هم به موقع انجام شود تا در برابر حوادث ناگهانی و خسارت‌های سنگینی که ایجاد می‌شود، پشتوانه مالی همراه خود داشته باشید.

 

بیمه پارسیان (3)

خرید به موقع بیمه توصیه می شود

 

اهمیت کاربری خودرو در قیمت گذاری بیمه شخص ثالث

کاربری خودرو یکی از عوامل تاثیر گزار بر قیمت بیمه نامه شخص ثالث است. در حقیقت کاربری خودرو میزان ریسک حادثه در رانندگی را مشخص می‌کند. مثال: اگر خودروی شما تاکسی باشد میزان بروز حادثه در رانندگی می‌تواند بیشتر از یک خودروی سواری شخصی باشد. می‌توان گفت کاربری اتومبیل باعث می‌شود که بیمه‌گزار حق بیمه بیشتری پرداخت کند و تاثیر مستقیم بر روی قیمت بیمه شخص ثالث داشته باشد. کاربری خودروها که باعث افزایش قیمت حق بیمه می‌شود عبارتند از:

  • تاکسی دورن شهری و برون شهری
  • آتش نشانی
  • آمبولانس
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

 

عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های برتر در صنعت بیمه است و برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث خودرو باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان رضایتمندی بالای مشتریان قبلی
  • میزان توانگری مالی شرکت بیمه در مقایسه با شرکت‌های دیگر
  • تعداد شعب و مراکز فعال برای پرداخت خسارات بالا
  • میزان شهرت و محبوبیت شرکت بیمه‌گر در ارائه خدمات
  • امکان اعمال تخفیف و ارائه قیمت‌های مناسب
  • امکان ارائه پرداخت خسارات به صورت سیار
  • میزان پوشش مالی بالای شرکت

به طور کلی شرکت بیمه پارسیان برای اینکه بتواند سهم فروش بیشتری از بیمه اتومبیل را به خود اختصاص دهد، عوامل مختلف را در نظر می‌گیرد تا دغدغه جبران خسارات مالی و جانی ناشی از بروز یک حادثه رانندگی در بیمه شخص ثالث تحت پوشش قرار گیرد.برای اینکه تمدید بیمه نامه خود را فراموش نکنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از پلتفرم‌های آنلاین بیمه استفاده کنید تا علاوه بر شرایط مقایسه و استعلام بیمه نامه، در زمان کوتاهی با صرفه جویی در زمان و انرژی، بیمه نامه را درب منزل دریافت کنید. بیمه دات کام ‌یکی از شرکت‌ها و کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط پوشش‌ها و قیمت گذاری شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کرده و می‌توان تنها با چند کلیک بیمه مورد نظر را خریداری کرد.


این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied