شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

5 انیمیشن برتر دنیا – معرفی بهترین انیمیشن های دنیا

قبل از پرداخت به موضوع 5 انیمیشن برتر دنیا با هم بررسی کنیم که چرا مردم از انیمیشن ها لذت می برند؟

 5 انیمیشن برتر دنیا – معرفی بهترین انیمیشن های دنیا

یکی از دلایل اصلی این موضوع حس نوستالژی است این که مردم انیمیشن ها را دوست دارند این است که حس نوستالژی را برایشان به همراه دارد. همه شخصیت مورد علاقه‌ای را که در کودکی تماشا کرده‌اند به خاطر می‌آورند و در حین گذراندن ماجراجویی‌ها با این شخصیت ارتباط برقرار می‌کنند.

قطعا دلایل متعدد دیگری نیز بر محبوبیت انیمیشن ها در میان مردم می افزاید. در این مقاله با ما باشید تا به اتفاق 5 انیمیشن برتر دنیا را بشناسیم.

5- رنگو

پس از اینکه جانی دپ و کارگردان گور وربینسکی کار مشترک خود را بر روی فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به پایان رساندند، دوباره برای این انیمیشن وسترن عجیب و غریب تخیلی، تیمی تشکیل دادند.

ماهیت و داستان این انیمیشن درباره یک مارمولک خانگی است که در یک شهر صحرایی سرگردان می‌شود و به مرور ناجی بی‌میل آن شهر تبدیل می‌شود. انیمیشن رنگو مسائل را به همه چیز ارجاع می دهد، از عکس های «مردی بی نام» کلینت ایستوود گرفته تا ترس و نفرت گونزو خود دپ در لاس وگاس.

 اما چیزی که باعث می شود این انیمیشن را به یک گزینه دیدنی واجب برای تماشا تبدیل کند، لحن های بصری سورئال و لحن مرده این شخصیت بی نظیر است.

92512e76-603a-47d8-a4ce-81845b4100d2

4- آپ

فیلم بعدی لیست 5 انیمیشن برتر دنیا انیمیشن معروف بالا یا (آپ) است.

کافی است کلمه «اشک‌آور» را در فرهنگ های لغت جستجو کنید به طور حتم یکی از سکانسه ای معروف این انیمیشن جزو نتایج مشاهده خواهید کرد!

 داستان دوستی بعید بین یک پسر کوچک و یک پیرمرد تنها (با خانه‌ای که هزاران بادکنک یدک می‌کشند، سگ‌های سخنگو)

موضوع فیلم کمی رئالیسم جادویی است که می توان گفت موضوعی برای این فیلم به شمار می رود.

این فیلم به شما این موضوع را یادآوری می کند که هیچ وقت برای ماجراجویی خیلی پیر نیستید!

Up نامزدی بهترین فیلم سال اسکار را به دست آورد و به اولین فیلم انیمیشنی تبدیل شد که جشنواره معتبر فیلم کن را افتتاح کرد. آپ با انیمیشن چشم نواز و طنین احساسی عمیق شگفت انگیزش، جای تعجب باقی نگذاشت که  از محبوب ترین انیمیشن های دنیا به شمار برود.

9cda6197-1fd0-43fd-90ef-2b9ae434cc5c

3- شگفت انگیزان

قبل از اینکه کریستوفر نولان بتمن فیلم‌های ابرقهرمانی را تاریک بسازد و دنیای سینمایی مارول آن‌ها را به شکل اسطوره‌ای در هم آمیخته کند، برداشت پیکسار از جنگجویان صلیبی شنل‌پوش، آن‌ها را مبتکرتر و سرگرم‌کننده‌تر از آن زمان کرد.

داستان‌های بی‌شماری ابرقهرمانی در دنیای فیلم مشاهده کرده ایم، اما (برد برد) نویسنده و کارگردان این اثر نتایج موفقیتش را به سرعت مشاهده کرد به گونه ای که سعی کرد با ساخت انیمیشنی خارق العاده در جامعه معمولی و طبقه متوسط جا بیفتد.

 وقتی بالاخره نتیجه کار این کارگردان به عمل فراخوانده می‌شوند، هیجان‌ها نه تنها از نجات‌دهنده جهان توسط شگفت‌انگیزان ناشی می‌شود، بلکه از آزادی این که خود واقعی آن‌ها باشند نیز سرچشمه می‌گیرد. به یاد داشته باشید ماهیت این انیمیشن خانواده ای که با هم با ابرشرورها مبارزه می کنند و با هم یک خانواده باقی می مانند.

دانلود انیمیشن جدید این روز ها بسیار پرطرفدار بوده و همه کاربران به دانلود کارتون میپردازند.

شگفت‌انگیزها یک انیمیشن ابرقهرمانی محصول ۲۰۰۴ است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی برد برد، صداپیشگی کریگ تی نلسون، هالی هانتر، سارا وول، اسپنسر فاکس، جیسون لی، ساموئل ال جکسون و الیزابت پنا به نمایش در آمد.

 داستان فیلم در نسخه‌ای ساختگی از دهه 1960 می‌گذرد، این انیمیشن باب و هلن پار، دو ابرقهرمان معروف به‌نام‌های آقای شگفت‌انگیز و الاستی‌گرل را دنبال می‌کند که قدرت‌های خود را مطابق با دستور دولت پنهان می‌کنند و سعی می کنند با سه فرزند خود یک زندگی آرام در حومه شهر داشته باشند. تمایل باب برای کمک به مردم، کل خانواده را به رویارویی با یک طرفدار انتقام‌جو می‌کشاند که تبدیل به دشمن می‌شود.

2- داستان اسباب بازی

انیمیشن دوم لیست داستان زندگی اسباب بازی های بامزه و پر ماجرا است.

تیم انقلابی پیکسار در زمان انتشار این عنوان به زبان کودکان مسلط بود در نتیجه نتیجه انیمیشنی بی نظیر بود.

پیکسار داستان گروهی از اسباب‌بازی‌های دوست‌داشتنی را ایجاد کرد که با هر تماشای مجدد، بیشتر شبیه دوستان قدیمی شما هستند.

 وودی و باز لایت‌یر (تام هنکس و تیم آلن) توانستند یک زوج کمدی ستاره‌ بسازند.

داستان اسباب بازی در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن اسباب‌بازی‌ها زمانی که انسان‌ها حضور ندارند جان می‌گیرند، طرح داستان بر رابطه بین یک عروسک کابوی قدیمی به نام وودی و یک شخصیت اکشن کادت فضایی مدرن، باز لایت‌یر تمرکز می‌کند.

پس از موفقیت فیلم کوتاه قلع‌بازی در سال 1988، دیزنی با پیکسار تماس گرفت تا یک فیلم انیمیشن کامپیوتری که از منظر یک اسباب‌بازی کوچک روایت می‌شد تولید کند.

لاستر، استنتون و داکتر داستان‌های اولیه‌ای را نوشتند که توسط دیزنی رد شد، زیرا می‌خواست لحن فیلم «خطرناک‌تر» باشد.

پس از چندین حلقه داستان فاجعه‌بار، تولید فیلم متوقف شد و فیلمنامه بازنویسی شد تا لحن و موضوع مورد نظر پیکسار را بهتر منعکس کند: (اسباب‌بازی‌ها عمیقاً می‌خواهند بچه‌ها با آنها بازی کنند) همین شروعی بود بر 4 نسخه از بی نظیر ترین مجموعه انیمیشن های دنیا!

6abf227f-4a44-4c38-ac4f-037742c41f40

1- وال ای

و اما بهترین فیلم لیست 5 انیمیشن برتر دنیا چیزی نیست جز وال ای.

در جلسه‌ای در روزهای اولیه پیکسار، تیم اصلی استودیو ایده‌هایی را مطرح کردند و در این فرآیند روباتی قهرمان که تنها روی زمین رها شده بود، پیدا کردند.

کارگردان اندرو استانتون بعداً به یاد آورد: «فقط فکر می‌کردم غمگین‌ترین شخصیتی بود که تا به حال نامش را شنیده بودم، و من فقط آن را دوست داشتم.») به این ترتیب یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های این کمپانی به راه افتاد راه خود را به سفری به فضای بیرونی پیدا کرد.

این فیلم دقیقا جایی است که می‌آموزیم پس از نسل‌ها تکیه بر فناوری چه بر سر بشریت آمده است.

وال ای که طرفدار محیط زیست و ضد مصرف گرایی است، قبل از هر چیز، یک داستان عاشقانه تلخ درباره دو روبات متفاوت است.

وال ای کمترین دیالوگ را در سکانس های اولیه خود دارد.

در این انیمیشن بسیاری از شخصیت ها صدا ندارند، اما در عوض با زبان بدن و صداهای روباتیک طراحی شده توسط برت ارتباط برقرار می کنند. همانطور که اشاره شد این فیلم شامل موضوعات مختلفی از جمله مصرف‌گرایی، شرکت‌سالاری، نوستالژی، مدیریت زباله، تأثیرات و نگرانی‌های زیست‌محیطی انسانی، چاقی/سبک زندگی بی‌تحرک، و خطر فاجعه‌بار جهانی است.

 همچنین این اولین انیمیشن پیکسار است که بخش‌هایی از شخصیت‌های لایو اکشن دارد. با پیروی از سنت پیکسار، وال ای برای اکران در سینما با یک فیلم کوتاه با عنوان پرستو همراه شد.

جالب است که بدانید در سال 2021، این فیلم برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره به عنوان "از نظر فرهنگی، تاریخی، یا زیبایی شناختی مهم" انتخاب شد.

 

سخن پایانی

در میان دنیای عظیم انیمیشن ها قطعا به دست آوردن 5 انیمیشن برتر دنیا یک موضوع بی نهایت سلیقه ای به شمار می رود، سعی شد در این مقاله با توجه به نقد ها و میزان استقبال مردم 5 انیمیشن از بهترین های این ژانر را به شما معرفی کنیم.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied