شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لغات کاربردی ترکی استانبولی با تلفظ و ترجمه در سفر

لغات کاربردی ترکی استانبولی در سفر به شما کمک می کند بهتر با مردم محلی ارتباط بگیرید و در خرید و امور مهم سفر دچار مشکل نشوید که در این مطلب به آن ها پرداخته ایم.

به گردشگران قبل از سفر با تور ترکیه ارزان توصیه می کنیم تا عبارات و جمله های کاربردی ترکی استانبولی یاد بگیرند. زیرا تفاوت زیادی را در تجربه شما از سفر به ترکیه ایجاد می کند. مردم ترکیه با مسافرانی که حتی با تعداد کلمات کمی ترکی آشنا باشند رفتار بهتری خواهند داشت.

ممکن است که در طول سفر به ترکیه، افرادی را ببینید که نه به زبان انگلیسی مسلط نیستند. در این گونه مواقع کار شما با دانستن مقدار کمی ترکی استانبولی راحت تر می شود و به شما کمک می کند تا بتوانید با هر کسی که می خواهید به سادگی ارتباط داشته باشید، پاسخ سوال هایتان را دریافت کنید و درخواست شما بدون کوچکترین مشکلی فهمیده شود.

 

تور ترکیه ارزان

آشنایی یا لغات مهم ترکی استانبولی

 

سلام و احوالپرسی به زبان ترکی استانبولی

وقتی می خواهید وارد هتل، فروشگاه یا هر جای دیگری در ترکیه شوید، ایده خوبی است که به زبان ترکی استانبولی سلام و احوالپرسی کنید. مطمئن باشید که در این صورت، بهتر از شما استقبال می شود و حس بهتری را در سفر خود خواهید داشت. برای این کار، کافی است که چند تا از اصطلاحات زیر را یاد بگیرید.

"مرحبا" (Merhaba) به معنی "سلام"

"ای یی گونلر" (İyi günler) به معنی "روز بخیر"

"گونایدین" (Günaydın) به معنی "صبح بخیر"

"تونایدین" (Tünaydın) به معنی "بعد از ظهر بخیر"

"ای یی گجلر" (İyi geceler) به معنی "شب بخیر"

"بای بای" (Baybay) به معنی "خداحافظ"

عبارات محبت آمیز به زبان ترکی استانبولی

یک سری کلمات است که با دانستن آن ها به زبان ترکی استانبولی، می توانید درخواستتان را در طول سفر به ترکیه با ادب و مهربانی بیشتری بیان کنید. با این حساب ایده خوبی است که این کلمات و عبارات را نیز یاد بگیرید تا هر وقت از کسی کمک خواستید، هر وقت شخصی به شما کمک کرد و هر بار که سوالی داشتید، از آن ها استفاده کنید.

"تشکورلر" (Teşekkürler) به معنی "متشکرم"

"ریجا ادریم" (Rica ederim) به معنی "خواهش می کنم"

"لطفا" (Lütfen) به معنی "لطفا"

"آفدرسینیز" (Afedersiniz) به معنی "ببخشید"

"اوزگونوم" (Üzgünüm) به معنی "متاسفم"

عبارت کاربردی خرید به زبان ترکی استانبولی

مسلما شما هم در طول سفر به ترکیه گذرتان چندین و چند بار به مراکز خرید خواهد افتاد. با این اوصاف بهتر است که عبارات و جملات کاربردی برای خرید به زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید. در این صورت هم خرید از یک سری از فروشنده های محلی برایتان راحت می شود و هم اینکه شانستان برای گرفتن تخفیف از فروشنده های ترک زبان بیشتر می شود.

"بو کاچ بدن؟" (Bu kaç beden) به معنی "این چه سایزی است؟"

"بو نه کادار؟" (Bu ne kadar) به معنی "قیمت این چنده؟"

"ایندیریم" (indirim) به معنی "تخفیف"

عبارات کاربردی مرتبط به رستوران به زبان ترکی استانبولی

ممکن است که در طول سفر به ترکیه دلتان بخواهد که برای نوش جان کردن غذا به یک رستوران محلی بروید و اتفاقا صاحب آن رستوران یا خدمه اش نتوانند به زبان انگلیسی یا زبان دیگری صحبت کنند. در این صورت مسلما به این نیاز پیدا می کنید که چند کلمه ای را به زبان ترکی استانبولی بیان کنید تا منظورتان را به افرادی که در آن رستوران حضور دارند، برسانید تا بتوانید غذای مورد نظرتان را سفارش دهید، اگر آلرژی یا رژیم غذایی خاصی دارید، آن را بیان کنید و همچنین بتوانید در انتهای غذا درخواست صورتحساب بدهید. پس بهتر است جملات زیر را نیز قبل از سفر به ترکیه یاد بگیرید:

"منویو آلابیلیر می ییم؟" (Menüyü alabilir miyim) به معنی "می توان منو را داشته باشم؟"

"نه اونریسینیز" (Ne önerirsiniz) به معنی "شما چه پیشنهاد می کنید؟"

"بن وجتریانیم" (Ben vejeteryanım) به معنی "من گیاهخوارم"

"سوته آلرجیم وار" (Süte alerjim var) به معنی "من به شیر حساسیت دارم"

"حساپ لطفا" (Hesap lütfen) به معنی "صورتحساب لطفا"

 

تور ترکیه ارزان2

یادگیری اصطلاحات مهم ترکی استانبولی

 

کلام پایانی

امیدواریم با یادگیری این لغات و جملات کاربردی بتوانید سفر خوبی به ترکیه داشته باشید و اقامت خوبی را در کشور زیبای ترکیه سپری کنید. شما می توانید علاوه بر شهرهای معروف ترکیه مانند استانبول، آنتالیا و کوش آداسی به شهرهای دیگری نیز مانند مارماریس و بدروم نیز سفر داشته باشید.

شهر مارماریس، طبیعتی فوق العاده جذاب و سواحلی زیبا در مدیترانه دارد و نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. این شهر ساحلی در جنوب غرب ترکیه قرار دارد و محل خوبی برای گذراندن تعطیلات در تور مارماریس است. سواحل، بازار، پارک های آبی و مناطق تاریخی مارماریس بسیار جذاب هستند.

بدروم، با دریای فیروزه ای و جذب کننده خود به یکی از پرطرفدارترین مقاصد ساحلی ترکیه تبدیل شده است. بدروم شهری است که جاذبه های زیاد و خانه های سفید و قدیمی را در خود جا داده است. از آمفی تئاتر بدروم، قلعه سنت پیتر و آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس بدروم که جز آثار تاریخی شهر به حساب می آیند گرفته تا  لذت صرف غذاهای بین المللی، ترک و دریایی در رستوران های نزدیک ساحل همچون  رستوران آکواریوم بدروم  پس می توانید با خرید تور بدروم ارزان قیمت لحظاتی بی نظیر را در دیدنی های این شهر سپری کنید. همچنین می توانید از تفریحات بدروم نیز استفاده کنید.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com


  • این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied