شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

نکات مهمی که هنگام خرید تیرآهن باید به آن‌ها توجه کنید!

یکی از مهم‌ترین مصالحی که برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، تیرآهن است. چنانچه تیرآهن خریداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، صدمات جبران ناپذیری در آینده‌ی نه‌چندان دور در انتظار ساختمان و اهالی آن است! برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید در زمان خرید تیرآهن به نکاتی توجه کنید که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهمی که هنگام خرید تیرآهن باید به آن‌ها توجه کنید!

نکات مورد توجه در زمان خرید تیرآهن

تیرآهن نوعی پروفیل با سطح مقطعی به شکل H و I است که تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی را تحمل می‌کند. این پروفیل بر اساس نسبت بال و عرض‌ در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرد. استفاده گسترده از تیرآهن در ساختمان‌سازی باعث شده تا قیمت تمام شده ساختمان به میزان زیادی تحت تأثیر میزان تیرآهن استفاده شده در آن باشد.

پس با وجود اهمیت فراوان این محصول باید در زمان خرید آن دقت زیادی به خرج دهید و نکات خرید تیرآهن را تمام و کمال رعایت کنید.

 

رنگ تیرآهن

یکی از نکات خرید تیرآهن توجه به رنگ آن است. رنگ این محصول در حالت طبیعی طوسی پر رنگ یا مشکی است. اگر تیرآهن در شرایط نامناسب نگه‌‌داری شده باشد رنگ آن از طوسی یا مشکی به زرد تغییر می‌کند. اگر این خوردگی که به سبب رطوبت و شرایط نامناسب ایجاد شده، سطحی باشد؛‌ امکان استفاده از تیرآهن وجود دارد؛ اما اگر میزان خوردگی بالا باشد، امکان استفاده از تیرآهن در پروژه‌های مهم ساختمانی وجود ندارد.

شکل ظاهری تیرآهن

از دیگر نکات خرید تیرآهن می‌توان به شکل ظاهری آن اشاره کرد. انواع مختلف تیرآهن کاربردهای متفاوتی دارند؛ به همین دلیل لازم است خریدار با جان و بال آشنایی کافی داشته و در زمان خرید از روی شکل ظاهری تیرآهن، نوع آن را تشخیص دهد.

وزن تیرآهن

توجه به مقدار وزنی این محصول هم از نکات خرید تیرآهن است. وزن تیرآهن به اندازه‌ی شاخه‌های آن و وزن محصول بستگی دارد. کارخانه‌های مختلف که به تولید تیرآهن در کشور می‌پردازند، جدول وزنی اختصاصی خود را دارند. اما به طور کل هر چقدر که وزن تیرآهن تولیدی این کارخانه‌ها به مقادیر موجود در جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، کیفیت آن بالاتر است.

امکان محاسبه‌ی وزن تیرآهن از طریق فرمول زیر هم وجود دارد:

شاخه‌های تیرآهن

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، یکی از نکات خرید تیرآهن توجه به وزن آن است. اما خرید بعضی از مقاطع فولادی مثل تیرآهن به صورت بندیل هم انجام می‌شود، از آنجایی که هر بندیل از تعدادی شاخه تشکیل شده است؛ توجه به تعداد شاخه‌های مورد نیاز هم از موارد مهم نکات خرید تیرآهن است.

برند تولید کننده تیرآهن

استاندارد، کیفیت و قیمت تیرآهن تولید شده توسط کارخانه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. از جمله‌ی مهم‌ترین تولیدکنندگان تیرآهن در کشور می‌توان به کارخانه‌های فایکو، فولاد ناب تبریز، ذوب آهن اصفهان و شاهین بناب اشاره کرد. پس برند تولید کننده تیرآهن هم در زمان خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید تیرآهن از پیوان

پیوان دارای ۴۰ سال تجربه در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی است. شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید تیرآهن از پیوان اقدام کرده و از مزایای مختلفی مثل ارسال سریع محصول و تضمین اصالت و کیفیت آن هم بهره‌مند شوید.

 نحوه ارسال و حمل و نقل کالا

نحوه ارسال این پروفیل هم از دیگر نکات خرید تیرآهن محسوب می‌شود؛ چون روی قیمت تمام شده محصول اثر می‌گذارد. پس قبل از خرید تیرآهن در مورد این مسئله با تأمین‌کننده به توافق برسید.

کیفیت تیرآهن

همانطور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم،‌ تیرآهن یکی از مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان‌سازی است که بار تنش‌های مختلف را تحمل می‌کند؛ پس کیفیت این محصول از دیگر نکات خرید تیرآهن است. برای تعیین کیفیت تیرآهن می‌توانید وزن، اندازه و ضخامت آن را با مقادیر موجود در جدول اشتال مقایسه کنید. هرچقدر مقادیر مربوط به تیرآهن به اعداد جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است.

شناسنامه کنترل کیفی محصول

در این شناسنامه موارد مهمی مثل مشخصات فنی، خواص مکانیکی، شیمیایی و برند تولید کننده تیرآهن مشخص شده است. پس شناسنامه کنترل کیفی هم از جمله نکات خرید تیرآهن است.

جمع‌بندی

تیرآهن از جمله‌ی مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی است. اهمیت این مقطع فولادی آنقدر بالا است که می‌توان گفت بدون آن امکان ساختمان‌سازی وجود ندارد. پس خرید تیرآهن با کیفیت مسئله‌ای حیاتی در ساختمان‌سازی است. پیوان با توجه به حساسیت‌های پیرامون این مسئله اقدام به فروش تیرآهن با کیفیت به صورت آنلاین کرده است. شما می‌توانید برای ثبت تلفنی این محصول با شماره ۴۵۱۷۱ تماس بگیرید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied