شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

9 موردی که برای انتخاب لوکشین عکاسی باید به آن‌ها توجه کنیم!

در عکاسی، خصوصا عکاسی پرتره یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب لوکیشن مناسب می‌باشد

9 موردی که برای انتخاب لوکشین عکاسی باید به آن‌ها توجه کنیم!

لوکیشن تاثیر بسزایی در تصویر نهایی دارد و در حقیقت تکمیل کننده‌ی داستانی است که عکاس قصد ثبت و بیان آن را دارد، برای انتخاب لوکیشن مناسب باید به معیار‌های مختلفی توجه کنیم و همچنین انتخاب آن به زمان کافی برای بررسی نیاز دارد البته نباید این نکته را فراموش کرد که عکاسی پرتره یکی از رشته‌های تخصصی در زمینه عکاسی محسوب می‌شود که دارای تکنیک‌های منحصر بفرد و نیازمند یادگیریست و صرفا هر شخص که هنر عکاسی را آموزش دیده‌ باشد نمی‌تواند در زمینه‌ی عکاسی پرتره حرفه‌ای فعالیت کند، در مجموعه آموزال دوره‌ای تحت عنوان دوره آموزش عکاسی پرتره طراحی شده‌است که در آن می‌توانید به آموزش کامل و تخصصی عکاسی پرتره بپردازید و در مدت زمان کوتاه تمام مهارت‌های لازم را فرا‌گیرید. شما به عنوان عکاس حرفه‌ای زمانی می‌توانید به تصویر کامل دست یابید که تمام عناصر عکاسی در تصویر درست انتخاب کرده باشید در این مطلب به آموزش این نکات و شرح آن‌ها خواهیم پرداخت و لازم به ذکر است عکس های داخل این مقاله توسط سپیده فعال‌خواه، مدرس دوره آموزش عکاسی پرتره آموزال، گرفته شده است!

عکاسی پرتره توسط سپیده فعال‌خواه

1. به دنبال یک محیط آرام و بدون هرج‌ومرج باشید

به جز مواقعی که قصد ثبت خیابان‌های شلوغ شهر را دارید، مکان‌های کم رفت و آمد انتخاب مناسب‌تری برای لوکیشن‌های عکاسی می‌باشند، مکان آرام به شما این قابلیت را می‌دهد که در محیط حرکت کنید و زوایای مختلف را امتحان کنید تا به بهترین موقعیت دست پیدا کنید، محیط‌های کم تراکم همچنین باعث تمرکز بیشتر شما و شخصی که به عنوان سوژه انتخاب شده می‌شود در نتیجه از کیف عکس بیشتری برخوردار خواهید بود، پیدا کردن این محیط‌ها کار دشواری نیست می‌تواند به طبیعت بروید یا از مکان‌های عمومی در ساعات خلوت‌تر استفاده کنید.

عکاسی منظره توسط سپیده‌ فعال‌خواه

2. به شناخت سوژه و موضوع عکس بپردازید

برای آشنایی با موضوع مدنظرتان وقت بگذارید، اگر قصد عکاسی از یک شخص را دارید به شناخت خصوصیات اخلاقی و علایق آن فرد بپردازید تا بتوانید لوکیشن هماهنگ‌تری را انتخاب کنید و حس‌و‌حال و روحیات سوژه را بهتر منتقل کنید.

images_1661844187

3. خلاقانه عمل کنید

شما به عنوان یک عکاس همیشه باید به دنبال لوکیشن‌های مختلف باشید، عکاسی در استودیو با یک پرده‌ی پشت زمینه‌ی ساده، راحت‌ترین مکان برای عکاسی محسوب می‌شود؛ اما عکاسی با این شرایط و به این سبک، هزاران بار توسط عکاسان مختلف انجام شده است. پس سعی کنید خلاقانه عمل کنید و موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید و سراغ مکان‌هایی بروید که کمی غیر معمول‌تر و چالش برانگیزتر هستند.

4. اصول استفاده و قواعد مربوط به رنگ‌ها بشناسید 

رنگ‌ها تاثیر بسزایی در تصویر نهایی دارند و بر خلاف باور عموم از قواعد خاصی پیروی می‌کنند، هر رنگ از نظر روانشناسی معنای منحصر بفردی دارد و طبق اصول خاصی در کار رنگ دیگری قرار می‌گیرد که با توجه و رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به تصویر حرفه‌ای‌تری دست بیابید، در نتیجه آموزش این موارد برای تبدیل شدن به یک عکاس پرتره حرفه‌ای اجتناب ناپذیر است، برای آموزش تمام نکات و قواعد مربوط به رنگ و همچنین مباحث پیشرفته‌تر و فنی‌تر می‌توانید با شرکت در دوره رنگ‌شناسی مجموعه آموزال به همه‌ این موارد دست پیدا کنید.

5. در عکاسی پرتره لوکیشن عکاسی نباید توجه مخاطب را از سوژه منحرف کند

با اینکه مکان مناسب برای عکاسی بسیار مهم است اما همیشه به یاد داشته باشید که مکان، سوژه اصلی شما نیست؛ پس اجازه ندهید که بیشتر از سوژه خودنمایی کند. موقع عکاسی، هر چند وقت یک بار، نگاهی به عکس‌هایی که گرفتید بیندازید، اگر چشمانتان بیشتر به سمت مکان کشیده شد و نه سوژه، به این معناست که حواستان پرت چیز‌های اشتباهی است و باید تمرکزتان رو بیشتر معطوف سوژه کنید و نه محیط.

 

 

6. مکانی را انتخاب کنید که به راحتی قابل دسترس باشد

 سعی کنید مکانی را پیدا کنید که نیاز نباشد مصافت زیادی را طی کرد تا به آن محل رسید و دسترسی به آن راحت باشد، رعایت این موضوع نه تنها باعث می‌شود که شما و مدل در طول راه خسته نشوید؛ بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان رفت و آمد‌هم می‌شود. بنابراین، لوکیشنی را انتخاب کنید که شما، اعضای تیم‌تان و مدل عکاسی بتوانید خود را به راحتی با وسایل نقلیه به آنجا برسانید.

7. موانع را شناسایی کنید

عکاسی در محیط طبیعی می‌تواند مشکلات و موانعی‌ را ایجاد کند به همین دلیل بهتر است از قبل این موانع شناسایی شوند و برایشان راه حل در نظر گرفته شود، یکی از این موارد مسائل مربوط به آب و هوا می‌باشد که حتما باید از قبل بررسی شود و احتمالاتی مثل برف، باران و باد در نظر گرفته شود.

8. به نور لوکیشن توجه کنید

 عکاسان حرفه‌ای معمولا از نور طبیعی برای عکاسی، به ویژه برای عکاسی پرتره، استفاده می‌کنند، تا جایی که بسیاری از آن‌ها حاضر نیستند در شرایط دیگری به جز نور طبیعی عکاسی کنند. تلاش کنید تا حد امکان مکانی را انتخاب کنید که پر نور و روشن باشد و به شما نور طبیعی و پخش شده بدهد اما توجه کنید که اگر در محوطه‌ی بیرون عکاسی می‌کنید، در وسط روز از عکاسی خودداری کنید؛ چرا که نور ظهر تند و مستقیم است و سایه‌هایی که ایجاد می‌کند نیز خشن هستند. اگر مجبور به عکاسی در وسط روز هستید، به دنبال درختان بلند و یا هر نوع سایه‌بان دیگری بگردید که نور را ملایم‌تر می‌کنند. اما گزینه‌ی مناسب‌تر این است که در ساعت‌های آغازین صبح یا شب که نور خورشید سبک‌تر و ملایم‌تر است عکاسی کنید، اگر در محوطه داخل ساختمان عکاسی می‌کنید، سعی کنید که سوژه‌ی خود را نزدیک پنجره‌های بزرگ قرار دهید تا بتوانید نهایت استفاده را از نور طبیعی ببرید، بسته به شرایط و تجهیزات نورپردازی خود، می‌توانید از نورپردازی مصنوعی نیز بهره ببرید.

9. به اصول ترکیب‌بندی توجه کنید

رعایت اصول ترکیب‌بندی از مهم‌ترین مواردیست که باید به آن توجه کنید و طبق این اصول است که می‌توانید سوژه را در لوکیشن در محل مناسب قرار دهید و به تصویرتان نظم ببخشید و آشفتگی‌ها را کنترل کنید، اصول مربوط به ترکیب‌بندی یک دانش‌ میان رشته‌ای می‌باشد که در رشته‌های مختلف هنری باید از آن بهره برد، این اصول را می‌توانید با گذراندن دوره آموزش ترکیب‌بندی مجموعه آموزال فراگیرید.

ترکیب بندی از نکات مهم در عکاسی

جمع بندی

در نهایت توجه به تمامی موارد گفته شده برای خلق یک عکس حرفه‌ای نیاز است و ارزشمندی تصویر را چندین برابر می‌کند، اگر به عنوان یک عکاس قصد دارید در عکاسی پرتره تخصص پیدا کنید و یا حتی در زمینه عکاسی هیچ پیش زمینه‌ای ندارید می‌توانید به سایت مجموعه آموزال سربزنید، با شرکت در دوره عکاسی مقدماتی اصول پایه را بطور کامل یادبگیر و یا در رشته‌های مختلفی از جمله عکاسی پرتره، عکاسی مد و فشن، عکاسی معماری و عکاسی آسمان شب تخصص پیدا کنید، مجموعه آموزال یک پلتفرم آموزش آنلاین می‌باشد که با توجه به جدید‌ترین اصول و نیازمندی‌های حال حاضر به طراحی دوره در زمینه‌های مختلف پرداخته است، دوره‌های مجموعه آموزال پروژه محور هستند و در حین فرایند آموزش تنها نخواهید بود و از طریق کانال‌های ارتباطی موجود می‌توانید با مدرسین در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و همچنین این کانال‌ها امکان تبادل دانش بین شما و سایر فراگیران را فراهم کرده است، اگر دیگر مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در پایان دوره‌ها و بعد از انجام تمرین‌ها، پروژه نهایی و کسب نمره قبولی واجد شرایط دریافت گواهینامه دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر به زبان انگلیسی خواهید بود .

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied