شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

صفر تا صد خرید آپارتمان در استانبول

خرید ملک در استانبول در سال های اخیر رونق بسیاری گرفته است. دلیل آن هم امتیازاتی است که دولت ترکیه به مهاجران و سرمایه گذاران خارجی اعطا می کند.

صفر تا صد خرید آپارتمان در استانبول

پروژه های ساخت و ساز مدرن و بالا بودن توانایی اقتصادی این کشور در منطقه، خرید آپارتمان در استانبول را به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل کرده است. اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول را دارید، تیم پوریا ریل استیت، اطلاعات جامع و کافی در این باره را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بررسی اولیه شرایط خرید ملک در استانبول

در وهله اول بررسی شرایط اولیه خرید ملک تا حدودی، بستگی به بررسی تمایلات شخصی شما دارد. شما ابتدا باید از اینکه استانبول انتخاب مناسبی است، مطمئن شوید. از آنجا که مزایای خرید ملک در این شهر زیبا بسیار است، این قسمت برای شما آسان تر خواهد بود.

در وهله دوم باید از لحاظ جغرافیایی و منطقه ای، شهر استانبول را بررسی کنید. شما باید بهترین مناطق را بشناسید و با توجه به بودجه خود، منطقه مورد نظر را انتخاب کنید. مناطقی مانند اسنیورت، ماسلاک، شیشلی، بیلیک دوز و .... از مناطق محبوب استانبول میباشند در ادامه همین مقاله بهترین مناطق را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسئله مهم این است که شما از لحاظ مالی و قانونی امکان خرید ملک داشته باشید. بدین معنا که در سطح بین المللی گره ای برای انجام معاملات اعم از بدهی، جرایم مالی و قضایی و حقوقی و موارد این چنینی نداشته باشید.

همچنین کشور ترکیه باید اتباع کشور شما را جهت خرید ملک تایید کند. ایرانیان توسط دولت ترکیه تایید شده اند و جز کشورهایی هستند که اجازه خرید ملک دارند.

abad2a71-3631-4d82-b1d9-57947f148aef

آشنایی با مناطق استانبول برای خرید ملک

استانبول شهری است که دارای دو بخش آسیایی و اروپایی می باشد. به همین خاطر قیمت خانه از شرقی ترین تا غربی ترین نقطه شهر متفاوت است. شما با توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی هر منطقه و بودجه خود باید تصمیم گیری کنید. از جمله مناطق مهم و با کیفیت استانبول می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • منطقه اسنیورت: این منطقه از مناطق اروپایی ارزان استانبول می باشد که به دلیل برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه آن، مناسب سرمایه گذاری است.
  • منطقه زیتون بورنو: این منطقه به دلیل دسترسی و امکانات محلی و شهری بسیار پرطرفدار است. شما با خرید آپارتمان در این منطقه به مراکز تجاری و شهری بسیاری دسترسی خواهید داشت.
  • منطقه بشیکتاش: این منطقه نیز در بخش اروپایی شهر قرار دارد. محله بشیکتاش نزدیک به مناطق ساحلی استانبول است. به همین دلیل، تنوع خانه و آپارتمان در آن بسیار است.
  • منطقه آتاشهیر: این منطقه استانبول واقع در قسمت آسیایی است و به تناسب قیمت، خانه هایی با امکانات عالی به شما ارائه می دهند.
  • منطقه بی اوغلو: این منطقه نیز نزدیک ساحل است و دارای گزینه های فراوانی برای خرید ملک می باشد.
  • ماسلاک: در همین ابتدا باید گفت که این منطقه همان قدر که لوکس و لاکچری است، همان قدر نیز گران می باشد. اگر بودجه شما برای خرید خانه بالا است، این منطقه گزینه مناسبی می باشد.

اشنایی با قوانین خرید ملک در استانبول

  • اگر شما قصد اخذ تابعیت ترکیه را داشته باشید، باید آپارتمانی به مبلغ 400 هزار دلار خریداری کنید. در غیر این صورت، با هر بودجه ای می توانید آپارتمان خریداری کنید.
  • برای اطمینان از اخذ تابعیت، تا 3 سال اجازه فروش ملک مذکور را نخواهید داشت. اگر قصد اخذ تابعیت نداشته باشید، فروش ملک بلامانع است.
  • شما حق خرید ملک در مناطق حساس اعم ازمناطق امنیتی و نظامی استانبول را نخواهید داشت.
  • با ارائه مدارک لازم، شما امکان خرید قسطی خانه را نیز خواهید داشت.
  • به عنوان یک فرد خارجی، باید مدارک شناسایی معتبر بین المللی برای انجام معامله داشته باشید.

 

 کامل بودن تمامی مدارک مربوط به خرید ملک

 تکمیل مدارک خرید آپارتمان در استانبول به کمک یک وکیل آشنا با سیستم حقوقی و ملکی ترکیه امکان پذیر است. تکمیل اسناد به شما این اجازه را می دهد تا راحت تر وضعیت ملک مورد نظر را ارزیابی کنید. شما باید پیش از خرید ملک و پس از انتخاب ملک مورد نظر، اسناد شهری ملک را نیز بررسی کنید.

یکی از جنبه های اهمیت آن، امکان ارزیابی ملک و دریافت اشتراکات شهری اعم از آب و برق و گاز و سایر موارد است. همچنین باید شرایط افتتاح حساب بانکی، انتقال پول و ثبت سند را نیز داشته باشید. امکان عقد قرارداد از طریق وکیل نیز امکان پذیر است اما حضور فیزیکی، یک امتیاز مثبت برای اطمینان از صحت قرارداد است. تمام این موارد تنها با ارائه مدارک بین المللی معتبر از سمت شما و مالک قابل انجام است.

d30d4487-c76a-4c67-9f1f-5b954d09b96e

کمک گرفتن از یک مشاور معتمد

چارچوب حقوقی و قوانین هر کشور در هر حوزه ای، مختص به آن کشور است. به همین خاطر، افراد خارجی که قصد اخذ تابعیت، خرید ملک، راه اندازی کسب و کار و سایر موارد را داشته باشند، باید بر این قوانین تسلط داشته باشند. مسلما تسلط بر این قوانین حتی اگر نشدنی نباشد، زمان بر است.

 در همین راستا همواره باید یک تیم مجرب را در تک تک مراحل کار کنار خود داشته باشید. تیم حرفه ای و با تجربه پوریا ریل استیت با آگاهی از تمام قوانین حقوقی و واسطه های ملکی، تجربه ای بدون پشیمانی را برای شما فراهم می کند.

یک تیم مشاوره معتمد به شما کمک می کند تا از تله های احتمالی که سرمایه شما را در خطر می اندازند، دوری کنید. خرید آپارتمان در استانبول دارای چند وجه مختلف است. از محله مورد نظر گرفته تا قیمت خانه و امکانات آن همگی حائز اهمیت هستند. این امر می تواند یک تجربه تازه و هیجان انگیز باشد که با حضور یک تیم مشاوره معتمد به یک تجربه امن نیز تبدیل می شود.

 

سخن پایانی

استانبول به عنوان یکی از اصلی ترین مقصدهای مهاجرین به کشور ترکیه، ظرفیت های سرمایه گذاری بسیاری دارد. شما چه به قصد زندگی در این شهر و چه به قصد راکد نبودن سرمایه، می توانید به سراغ خرید آپارتمان بروید. هر چند در این راه، بخش حقوقی خرید ملک یکی از مهم ترین چالش ها می باشد. شما با بهره مندی از مشاوره کارشناسان پوریا ریل استیت، می توانید بهترین آپارتمان را بدون هیچ دردسری در استانبول خریداری کنید.

***

این مطلب رپورتاژ بوده و سایت شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied